כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

דרעי במטה בנימין: "תל ציון - יעד לחרדים"

במהלך ביקור שר הפנים במטה בנימין כאורחו של ראש המועצה, הוא סייר ביישובים השונים, יצק אבן פינה לבניין חדש למועצה האזורית וביקר בתל ציון

דרעי במטה בנימין: "תל ציון - יעד לחרדים"
שחר כהן



ביקור ממושך ורב רושם ערך אתמול (ג) שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי ביישובי המועצה האזורית מטה בנימין כאורחו של ראש המועצה מר אבי רואה. בסיור נטלו חלק בין היתר מנכ"לית משרד הפנים הגב' אורנה הוזמן בכור, מנכ"ל מעיין החינוך התורני חיים ביטון, מנכ״ל מועצת מטה בנימין מעוז ביגון, הנהלת היישוב תל ציון בראשות היו"ר דוד אזולאי והמנהל נחמניאל סבן ונציגי משרד הפנים.

הביקור הרשמי נפתח באולפנת דולב שם הוצגה בפני השר ופמלייתו מצגת מרגשת על פעילות המוסד במגזר החרדי. מנהל האולפנה אילן ביטון סקר את הפעילות הענפה של המוסד בירושלים, ב״ב, מודיעין עילית וביתר עילית. דרעי שהתרשם מהפעילות אמר כי "לא ידעתי את היקף הפעילות של האולפנה ועל עבודת קודש שאתם עושים. זה לא רק הצלת נפשות אלא גם בניית והקמת נפשות". השר הוסיף ואמר כי בכוונתו לסייע להרחיב את הפעילות ולפתוח סניפים נוספים.

משם המשיכה הפמלייה לעמדות תצפית מרהיבות על גוש דן ועל העיר הערבית רוואבי, שם קיבלו השר וצוותו סקירה נרחבת מנציגי המועצה המקומית.

ישיבת עבודה מקצועית התקיימה במרכז המבקרים נחלת בנימין, וביקב פסגות כאשר בפגישה משתתפים הצוותים המקצועיים במועצה המקומית מטה בנימין ובמשרד הפנים.

מעמד רב רושם התקיים בטקס הנחת אבן הפינה לבניין החדש של מועצת מטה בנימין. השר וראש המועצה המקומית התכבדו ביציקת אבן הפינה, ונשאו דברי ברכה.

בהמשך סיירה הפמליה ביישוב החרדי תל ציון. הביקור נפתח באתר הבניה לפרויקט של החברות 'אמנה' ו'ש.א.ג (ולול) בניה ופיתוח', שם קיבלו את פניו ראשי ונציגי החברות וסקרו בפני השר את התפתחות הבניה ביישוב. בין היתר סייר השר בדירה לדוגמה והביע את שביעות רצונו מתנופת הפיתוח והבניה בישוב החרדי.

משם המשיך השר לת״ת המסילה כאשר עם כניסתו לרחבת הת"ת, קיבלו את פני השר ופמלייתו ילדי הת״ת בשירה. במעמד נשא דרעי דברים בפני ילדי הת"ת, ושיבח את הפעילות החינוכית הענפה ביישוב.

בטקס קבלת הפנים שערכו ראשי היישוב תל ציון אמר דרעי "סיירנו מהבוקר במטה בנימין וזכיתי לראות כמה מוסדות קיימים ומתפתחים ברחבי מטה בנימין, והדבר הכי נכון היה לסיים את הסיור בתל ציון ולראות את חיי הקהילה המתפתחת". השר ציין ואמר "שמעתי את בקשתכם ואני מודיע על החלטתי לאשר ולקדם את בניית בניין למועצה. אני רואה בתל ציון מקום הכרחי לגידול ולהתרחבות. כיום אין לציבור החרדי איפה לקנות דירות. בעיני תל ציון הוא הפתרון המיטבי. היישוב גם קרוב לירושלים וגם מציע מחירים הגונים. בתל ציון ישנם עתודות קרקע וניתן בהחלט לבנות ולפתח את המקום לעוד מאות ואלפי בתי אב. מהמקום הזה ימשיך לצמוח עיר ויישוב תורני. יש כאן קהל איכותי ואני מתרשם מאוד מרמת הבנייה האיכותית".

בסיום הטקס שהתקיים על ידי מנהל היישוב נחמניאל סבן הודה ראש מועצת מטה בנימין אבי רואה לשר על הסיור לאורך כל היום וחיזק את דבריו על תל ציון: ״זכיתי להיות ממקימי היישוב תל ציון. אני משתדל לעמוד מידי ליום לימינם ולסייע בכל בקשה״.

צילום: שחר כהן

























תל ציון מטה בנימין יישוב חרדים סיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד