י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נתיב הסמים מברלין דרך טורקיה: הוגש כתב אישום נגד בחורי הישיבה

הבוקר הוגש כתב האישום נגד שני בחורי הישיבה החשודים בהברחת כמות ענק של סם מסוג מסוכן לישראל - פרשה שנחשפה ב'בחדרי חרדים' • בפנים: דרך הפעולה של החוליה - משימוש באפליקציות, דרך נתיב ההברחה ועד לכידתם בארץ

כדורי אקסטזי
כדורי אקסטזי

בבית משפט המחוזי בלוד הוגש הבוקר (ד') כתב אישום נגד שני צעירים חרדים לפיו הבריחו כמות מסחרית של סמים קשים, מגרמניה לישראל, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

לפי כתב האישום הנאשמים אהרן ה. וישראל א. תכננו עם אדם נוסף לייבא לישראל סם מסוכן מסוג MDMA בסך של כ-13,189 טבליות MDMA, ובנוסף אבקת סם MDMA במשקל של כ-1301.44 גרם נטו.

במהלך השנים 2015-2016, יצא אהרן מישראל לאוקריאנה מספר פעמים בשליחותו של מאיר, ובשובו העביר מזוודות לידיו של מאיר. בשלב מסוים פנה אהרן למאיר וביקש להמשיך ולטוס לחו"ל בשליחותו ולהביא משם מזוודות לישראל לידי מאיר, תמורת תשלום.

בהמשך סיכמו השניים כי אהרן יטוס מישראל לברלין, שם יקבל לרשותו מזוודה ויעבירה לישראל, תמורת תשלום. כמו כן, הנחה מאיר את אהרון להוריד אפליקציית הצפנת מסרים "ויקר" ודרכה לתקשר איתו ועם האדם הנוסף.

מאיר רכש כרטיס טיסה עבור אהרן לברלין והעביר לו את הכרטיס בדואר האלקטרוני. ביום 13.6.16, נפגשו מאיר ואהרן בשדה התעופה בישראל ומאיר מסר לאהרן מזוודה ריקה וכן 2000 שקלים עבור הוצאות הנסיעה. אהרון טס ביום 13.6.16 בשעה 04:50 לברלין, שם נפגש עם האדם הנוסף וקיבל ממנו לידיו מזוודה - בה מוטמנים הסמים בדופן כפולה.

אהרן עדכן את מאיר, וקיבל ממנו הנחיות לפעולה פרקליטות מחוז מרכז באמצעות אפליקציית "ויקר". ביום 16.6.16, עדכן מאיר את אהרון - "שינוי בתוכנית", ושלח אליו כרטיס טיסה עדכני בדואר האלקטרוני, מגרמניה לישראל דרך איסטנבול ליום 16.6.16 בשעה 19:35. בהמשך היום עדכן אהרן את מאיר: "אני בשדה אחרי צ'ק אין" ומאיר איחל לו: "בהצלחה" ושאל אותו: "מסתדר עם הכל?" ואהרן השיב: "ברוך השם. מקווה גם באיסטנבול להסתדר".

ביום 17.6.16 בשעה 04:45 או בסמוך לכך, נחת אהרן מברלין בטיסת המשך דרך טורקיה לישראל כשהוא נושא עמו את מזוודת הסמים. עם הגעתו ארצה נתבקש אהרן ע"י אנשי המכס בשדה התעופה לשים את כבודתו בשיקוף, והוא עשה כן תוך שהוא מעדכן את מאיר בהודעת טקסט: "עלו עליי". בהמשך נעצר אהרן ע"י משטרת ישראל.

הסמים שנתפסו אצל אהרן

עו"ד מיטל אילן מפרקליטות מחוז מרכז שהגישה את כתבי האישום ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרם של השניים עד לתום ההליכים המשפטיים. השופטת נעתר לבקשה ומעצר השניים הוארך עד להחלטה אחרת.

לגבי החשוד השלישי, תושב ביתר עלית בן 22, התיק שלו נמצא עדיין בבחינת הפרקליטות וטם הוחלט האם להגיש נגדו כתב אישום. הוא שוחרר למעצר בית למשך שבועיים.

עו"ד רועי איטאסצילום: עו"ד רועי איטאס
עו"ד רועי איטאס

פרקליטו של ישראל א. אמר ל'בחדרי': טרם ראינו את כתב האישום ואנחנו למדים מהתקשורת שזו עובדה מדאיגה בפני עצמה. לגופי של עניין, לנאשמים עומדת טענת הגנה מצויינת לפיה הם לא שיערו שמדובר בסמים, המדינה מבינה שלא מדובר בסוחרי סמים אלא בבחורים שנוצלו בעבור נזיד עדשים, ולצורך הרשעתם תדרש ראיה שהם ידעו שמדובר בסמים וכן שחפצו בתוצאה של יבוא הסמים (דווקא) ארצה ולא שום דבר אחר כסיגריות למשל. זו תהיה משימה בלתי אפשרית משום ברור שלא כך פני הדברים.

עו"ד שלום בן-שבת, פרקליטו של אהרן ה. אמר כי "מעובדות כתב האישום עולה כי המדינה מאמצת את גרסת מרשי לפיה נסיעותיו לחו"ל היו מתוך רצון תמים". בשיחה ל'בחדרי אמר כי "מדובר בבחור ישיבה תמים אשר נוצל ע"י גורמים ציניים בעלי לשון חלקלקה. עם קבלת ולימוד חומר החקירה נגיב בהתאם".

עו"ד אבי בר-עם פרקליטו של תושב ביתר שוחרר למעצר בית וטרם הוגש כנגדו כתב אישום אומר כי לאחר שבימ"ר מחוז מרכז ריכזו את כל החומר והעבירו לפרקליטות, נכחו לדעת שאין ראיות נגד החשוד. "אני חושב שהאמת יצאה לאור וחלקו של מרשי בסיפור הוא כלום. שמו שורבב בסיפור בעקבות כרטיס הטיסה, והמדינה מצאה לנכון שלא להגיש כתב אישום נגדו" הוא אומר ל'בחדרי'.
סמים קשים תלמידי ישיבה פרשת סמים סמים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד