י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

משפחת הנרצח לשר הביטחון: השב את הביטחון לישובים ולצירים, הקם ישוב במקום הרצח

שר הביטחון ליברמן הגיע לניחום אבלים, האזין לבקשות משפחת מרק, וסיפק שוב כותרת מתלהמת "צריך להוריד את ראש הנחש"

ליברמן בעת הניחום. באדיבות המצלם
ליברמן בעת הניחום. באדיבות המצלם

שר הביטחון אביגדור ליברמן ממשיך לדבר: ליברמן הגיע לניחום אבלים בביתו של הרב מיכאל (מיכי) מרק הי"ד, שנרצח ביום שישי האחרון בציר 60 בפיגוע ירי, בנוכחות אשתו ושניים מילדיו. במהלך הניחום הבוקר (ג') שוחח השר עם המשפחה ואמר, כי הוא אינו מתכוון להיות פאסיבי: "יש לבנות, ולדאוג לביטחון". עוד אמר שר הביטחון כי המענה איננו רק מקומי: "אנחנו לא עסוקים רק במגננה, צריך להוריד את ראש הנחש".

ראש המועצה יוחאי דמרי שישב עם המשפחה ושר הביטחון קרא להשבת הביטחון ולהרחבת הישובים, הוא סיפר על ההסתה הבלתי פוסקת מהמסגדים: "בכל יום שישי יש כאן קריאות איטבח אל יהוד מהמסגדים, עצרו את המסיתים".

במהלך הפגישה חיזקה המשפחה את חיילי צה"ל וקראה להמשיך ולפעול לעצירת הטרור המשתולל בכל רחבי הארץ. הם פנו לליברמן ודרשו שיפעל להקמת נקודת התיישבות במקום הרצח. הבת מרים: "התשובה איננה רק בעוד ביטחון ובעוד מספר בתים, התשובה היא בהקמת ישובים נוספים, בהבהרה למחבלים כי זה הבית שלנו, לא נזוז מכאן".

במקביל בחברון התקיימה הבוקר תפילת 'הלל' המונית לנשים ונערות, לזכרה של הלל יפה הי"ד בת ה-13 שנרצחה במיטתה, על ידי מחבל בן 17, בפיגוע שזעזע רבים.

יצויין כי 'נשות הכותל' אשר ניסו "להתלבש" על זכרה של הקדושה ולקיים תפילה לזכרה, נתקלו בסירוב מצד אמה, ומיהרו להודיע כי הם מבטלים את הרעיון.

בני המשפחה שואפים לקבוע את זכר בתם, דווקא באחד הסמלים של הר הבית, שכן משפחתה חברה בתנועת המקדש ושואפת לעלות אל ההר ולהקריב קורבנות. הם מציעים כי שמו של 'שער המוגרבים' ישונה ל'שער הלל'.
אביגדור ליברמן מיכי מרק לבנות ישובים ראש הנחש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד