י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

החרדים החרימו, הישיבה בוטלה ברגע האחרון ושטייניץ קבע נוספת לשבוע הבא

הישיבה למינוי דיינים בוטלה ברגע האחרון, בשל מהלך חרדי להחרמת הישיבה. שטייניץ נאלץ לבטל את הישיבה ולקבוע חדשה לשבוע הבא

הרב לאו, שטייניץ, הרב יוסף - בישיבת וועדה. צילום: בחדרי חרדים
הרב לאו, שטייניץ, הרב יוסף - בישיבת וועדה. צילום: בחדרי חרדים

חברי הועדה למינוי דיינים החרדים הודיעו במפתיע זמן קצר לפני מועד הישיבה, על החרמת הישיבה - שאמורה היתה להתכנס בלשכתו של השר יובל שטייניץ. זאת, לאחר שלא הגיעו להסכמות עם שאר חברי הועדה, בנושא הרוב הספרדי במינוי הדיינים. השרה שקד התייצבה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי דרישתו של הראשל"צ הרב יצחק יוסף אשר מגובה בשר אריה דרעי, היא למינוי רוב דיינים ספרדים לבית הדין הגדול - כלומר לפחות ארבעה מתוך שבעה. לדרישה הזאת מקבלים בש"ס את הגיבוי של יהדות התורה. גם הרב הראשי הרב דוד לאו הצטרף לעמדה של הגוש החרדי.

מנגד נשות הועדה המשתייכות למגזר הדתי לאומי והבית היהודי, אינן מסכימות לדרישה זו, כפי שדווח לראשונה אמש ב"בחדרי חרדים", ודורשות למנות את הדיינים התואמים להשקפת עולמם ללא התייחסות למוצאם.

לאחר שהרבנים הראשיים וחלק מחברי הועדה הודיעו על החרמת הועדה הודיע יו"ר ועדה השר שטיניץ על ביטולה. יצויין כי על פי החוק במידה ושני הרבנים הראשיים אינם משתתפים בישיבה, בסמכותם לדרוש דיון חוזר על כל הצעה שתתקבלה בישיבה, ולאור זאת הישיבה מתייתרת, שכן כל החלטה ללא הסכמתם, עתידה להגיע לדיון חוזר.

מאוחר יותר יצאה הודעה מלשכת השר שטייניץ: לאור היעדרותם של שליש מחברי הוועדה, הרבנים הראשיים וח"כ אייכלר - הודיע יו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ, כי יכנס את הוועדה בשבוע הבא לישיבה נוספת בה תתקיים הצבעה על מינוי דיינים.

השר שטייניץ הודיע לרבנים הראשיים, שבישיבה הבאה תתקיים הצבעה גם ללא השתתפותם וגם בהיעדר הסכמות, זאת על מנת לעמוד בלוחות הזמנים שקבע בג"צ.

מנכ"לית ארגון מבוי סתום עו"ד בתיה כהנא דרור הגיבה: "זו כבר הפעם המי יודע כמה שאריה דרעי דוחה את כינוס הועדה למינוי דיינים באמצעות תרגילים בוטים במטרה לשמור על האינטרסים שלו תוך כדי רמיסת האינטרס של הציבור הישראלי".

כהנא דרור מדגישה כי, ידי נציגי הבית היהודי שאינם מאיימים בפרישה מהממשלה על רקע המשבר אינם נקיות. "יש להרים את המסך מעל בחירת הדיינים ולהביא את המשבר לפתחו של ראש הממשלה ולדרוש את כינוס הועדה ובחירת דיינים גם ללא הסכמות עם דרעי וקבלת התכתיבים שלו על זהות הדיינים הדתיים שייבחרו".


עודכן: 20:14
מינוי דיינים שטייניץ ברגע האחרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד