י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

משרד הביטחון וה-MDA האמריקני, השלימו בהצלחה ניסוי ראשון מסוגו במערכת טילים

גורמי הבטחון השלימו ניסוי הבוחן את החיבור בין מערכות ההגנה הישראליות, חץ ושרביט קסמים, למערכות ההגנה האמריקניות • נועד לתרגל תרחיש ובו אלפי טילים משוגרים לעבר ישראל מאירן ולבנון

שרביט קסמים. צילום: דוברות משרד הביטחון
שרביט קסמים. צילום: דוברות משרד הביטחון

מנהלת 'חומה' במשרד הביטחון וה-MDA האמריקני, השלימו בהצלחה ניסוי ראשון מסוגו, לבחינת החיבור בזמן אמת, בין מערכות ההגנה מפני טילים בישראל ובארה"ב.

המנהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית שבמשרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), השלימו בימים האחרונים ניסוי 'קישוריות' ראשון מסוגו של מערכות ההגנה נגד טילים, אשר בחן את החיבור הפיזי בין מערכות ההגנה הישראליות למערכות ההגנה האמריקניות בארה"ב ובמקומות נוספים בעולם. הניסוי בוצע בהובלת אלביט מערכות ל"א וסיגינט- אלישרא.

הניסוי נועד לבחון את האינטגריציה בזמן אמת בין המערכות הישראליות להגנה מפני טילים לבין המערכות האמריקניות, וכן בדיקה של יכולות עתידיות של המערכות הישראליות והאמריקניות.

הניסוי התקיים במקביל במרכזי הפיתוח בישראל, שדימו את מערך ההגנה הרב-שכבתי הישראלי, לבין מספר מערכות אמריקניות הפזורות במרכזי פיתוח ברחבי ארה"ב. בשיאו של התרגיל השתתפו עשרות רבות של אנשי צוות בישראל ובארה"ב, והוא כלל גם שיתוף פעולה הדוק עם כוחות EUCOM - EUROPIAN COMMAND באירופה.

בניסוי השתתפה גם מערכת "שרביט קסמים", שנמסרה לאחרונה לחיל האוויר, כחלק מהתהליך להפיכתה למערכת מבצעית. המערכת הוכיחה בניסוי יכולות מרשימות.

סדרת ניסויים של שרביט קסמים
חץ 2 חץ 3 שרביט קסמים מערכות הגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד