כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

השופט על פואד שעל ערש דווי: "רוצה לראות אותו פעם אחת"

לדברי עו"ד יעקב ויינרוט, השר לשעבר פואד בן אליעזר, נמצא במצב סופני, אך השופט מתעקש: "רוצה לראות אותו"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בתל אביב היום (ג') לא הופיע שוב, השר לשעבר לשעבר בנימין (פואד) בן אליעזר, המאושפז במחלקה הנוירולוגית בבית החולים אסף הרופא, זאת למרות דרישת השופט שגיא.

"אני רוצה לראות אותו פעם אחת. הוא מגיע לטיפולים, אני רוצה לראות את האיש בדיון אחד, אני רוצה לקיים דיון בנוכחותו" אמר השופט בני שגיא, "אני מבקש שהוא יגיע לפה בהנחה שישוחרר מהאשפוז".

עו"ד ד"ר יעקב וינרוט, סנגורו של פואד, אמר: "אני חש אצל אדוני איזה שהוא חשש שאנו משחקים פה עם מחלתו של האיש". עו"ד וינרוט פירט כי בן אליעזר עבר לפני תקופה אירוע לבבי "ובדרך נס חזר, ואז הלכו כליותיו, כלומר הוא נמצא במצב של אי קליטה סופני".

לדבריו, "ביקשנו מהרופאים את תוחלת חייו, שהיא אפס לפי כל אחד ואחד מהרופאים".

עו"ד וינרוט הודה כי הוא מקיים משא ומתן עם הפרקליטות בניסיון לסיים את התיק. "ניסינו עיכוב הליכים ולא הלך, ואנו מנסים למצוא דרך אחרת, שכן הנאשם לא יכול להתייצב לבית המשפט לא משום שהוא נמלט מאימת הדין, היה מאחל לעצמו להגיע לבית המשפט, אלא פשוט מדובר ב"איש מת". אי אפשר לטלטל אותו, זה אדם במצב אנוש", אמר וינרוט.

נציגת הפרקליטות, עוה"ד שרון כהנא, ביקשה להורות על התייצבותו של בן אליעזר: "זה לא סוד שמדובר בנאשם עם מצב רפואי מורכב, אך הפער בין המצב הרפואי לבין היכולת לעמוד לדין, כרוך בדרך ארוכה". כהנא ביקשה למצוא את הדרך במגבלות ובתנאים בה בן אליעזר יוכל להתייצב לדיונים.

שגיא קבע דיון נוסף ביום שני הבא שיתקיים אחרי שתתקבל מחר חוות דעת מומחה מטעם הפרקליטות אודות מצבו של פואד. הוא הדגיש "למען הסר ספק, ככל שהנאשם 1 ישוחרר מאשפוזו, ובהעדר החלטה אחרת, יתקיים הדיון בנוכחותו", אולם אם בן אליעזר ישוחרר מהאשפוז - יתקיים הדיון בנוכחותו".

בדצמבר 2015 הגישה פרקליטות תל אביב, כתב אישום נגד בן-אליעזר וחמישה נאשמים נוספים בשורת עבירות שוחד, איסור הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס.

על פי כתב האישום, בן אליעזר דרש וקיבל סכומי כסף בעד פעולות הקשורות בתפקידיו מאנשי עסקים שונים, ובכספים אלה רכש, בין היתר, נכסי נדל"ן. בן אליעזר המיר ללא דיווח ותוך נקיטת פעולות הסוואה והסתרה, מט"ח בשווי מאות אלפי דולרים, אותו החזיק במזומן בכספות בביתו ובבנק. כמו כן, בן-אליעזר מסר הצהרות הון כוזבות ליו"ר הכנסת בכך שלא כלל דיווחים בדבר הון ונכסים שצבר, ולא הגיש דוחות לרשות המסים, תוך שהוא מעלים ממנה הכנסות חייבות במס הנובעות מניצול מעמדו כעובד ציבור בכיר.
פואד בן אליעזר בני שגיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד