כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ח"כ לייזר מוזס על חשיפת 'בחדרי': צריך פתרון מיידי

חשיפת 'בחדרי' מגיעה למליאה • ח"כ מנחם אליעזר מוזס, התייחס לבשורה אודות בנייה לחרדים: "צריך גם לדאוג לטווח המיידי"

ח"כ מוזס. צילום: פלאש 90
ח"כ מוזס. צילום: פלאש 90

חשיפת 'בחדרי חרדים' מגיעה למליאת הכנסת: בדיון שנערך היום (ד') במליאת הכנסת, התייחס יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, לחשיפת 'בחדרי חרדים' הבוקר, אודות בנייה לחרדים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בכוונת משרד השיכון ומשרד האוצר, להביא להחלטת ממשלה שתקבע, כי מידי שנה ייבנו 5,000 יחידות דיור, שיועדו לציבור החרדי.

הדירות, ייבנו בערים חדשות או בשכונות חדשות בערים קיימות. על פי הפרסומים, התכנית נועדה לתת מענה לחסר של 200,000 יח"ד במגזר - בעשרים השנים הבאות.

"אני רוצה להתייחס למה שקראתי מקודם באתר 'בחדרי חרדים'", אמר, "על בשורה לציבור החרדי. משרד השיכון החליט לקדם בניית 5,000 יח"ד לציבור החרדי, אני אמנם מברך על כך, אך יחד עם זאת אני חייב לשאול את השאלה: ומה עד מימוש ההחלטה? מה יעשה הציבור החרדי עד אז? הלא המצוקה נוראה.

"הצעת המחליטים מצוינת אך מימושה יארך שנים ארוכות. כשבינתיים בשטח חותם משרד השיכון מידי יום על תכניות בנייה לרחבי הארץ והציבור החרדי מודר מהם".

מוזס הוסיף כי אמנם הסמכות אם לתכנן עבור המגזר החרדי מצוייה בידי ראשי הערים, אך האוצר יכול להפעיל מנופי לחץ. "כל ראש עיר הוא מלך בעירו", אמר, "מחליט כראות עיניו, אך הייתי מצפה מקברניטי הדיור - משרדי השיכון והאוצר, שלא יחתמו על שום הסכם גג עם אותם ראשי רשויות, שלא יאשרו חלק מהתכנון עבור הציבור החרדי".

ח"כ מוזס ציין כי רק בימים הללו מתגבש הסכם גג בין האוצר לעיריית רמת השרון, לפיו ייבנו בה 40,000 יח"ד כשהעלות לאוצר היא 4 מיליארד שקלים. "רמת השרון, קרובה לבני ברק, וגובלת עם השכונות הצפוניות שלה. יש בה תשתית מתאימה לציבור החרדי. מדוע ייגרע חלקם מהסכם זה? אותו הדבר בבאר שבע, 8,000 יח"ד וכן בהרצליה 7,000 יח"ד, ומכל הפרוייקטים הללו מודר הציבור החרדי. שר האוצר צריך לקחת את השוט הזה של הסכמי גג ולהשתמש בו. הוא צריך לעכב חתימה עד שלא יתברר שיש בתכנית מענה גם לאוכלוסייה החרדית.

"אמנם, הצעת המחליטים טובה, אך היא איננה נותנת מענה מיידי, ועד שהאוצר לא יתערב בכך, נמשיך לראות גורדי שחקים, ללא מרפסות לסוכה, כדי שהציבור שלנו לא יוכל להתקרב לשם".

טיפה בים
תוך כך, עו"ד דודו ג'והן הגיב לגלסנר ב'קול ברמה': "לא ראיתי שמשווקים חמשת אלפים דירות בשנה לחילונים, אז לחרדים? שיטת מחיר למשתכן מגבירה את הביקושים. 5,000 זה טיפה בים.

היזם יקי רייסנר הגיב כי "בועידת שלומי אמונים ידברו על מצוקת הדיור, נציג נתונים של צורך ב - 5-6 אלפי דירות בשנה".

ד"ר חיים זיכרמן, הסביר את הצד המשפטי של ההחלטה ברדיו קול חי: "גיבשנו חוות דעת משפטית", אמר, "שהיועמ"ש לממשלה קיבל אותה, שמהיום יהיה ניתן לשווק מכרזים לדיור, יהיה ניתן להכניס למכרז תנאי שהרוכש יהיה חרדי, דבר שלא היה עד היום בחוק בעקבות חריש. זה הדבר החשוב בתוכנית שגיבש שר השיכון".
חכ מוזס יחידות דיור בנייה משרד השיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד