כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חמיו של האברך ישראל וקנין ז"ל: "נאבקתי בגלים כדי לחלץ אותו"

חמיו של האברך ישראל וקנין ז"ל שבנו ושני חתניו טבעו בחוף חדרה מספר בדמעות ל'בחדרי' על הטרגדיה: "עשינו מנגל והם יצאו לשחות - פתאום רעייתי זעקה שהם נסחפים וקפצתי למים, את בני הרכבתי על כתפי, את ישראל היה קשה לחלץ" • הסיפור הכואב של האיש שנאבק בגלים כדי להציל את משפחתו

זירת האסון בחוף הלא מוכרז בחדרה.  צילום: חופי ברנס
זירת האסון בחוף הלא מוכרז בחדרה. צילום: חופי ברנס

אבל כבד בקהילה החרדית של חדרה, לאחר שנודע על טביעתו למוות של האברך הצעיר ישראל וקנין ז"ל, יום לאחר מלאות לו 25 שנה.

ישראל ז"ל נולד בכ"ט סיון תשנ"א ברכסים, לאביו הרב חנניה וקנין, שוחט ובודק, ולאמו אנט שתחי', המשמשת כגננת בבית ספר צוהר, לילדים מיוחדים.

בבחרותו למד בישיבת 'דרכי הלל' של הרב סילבר בחדרה. לפני שנתיים נישא לבת הרב דוד ביטון, מאנשי החברה קדישא בחדרה. הוא עבר להתגורר בעיר - בשכונת גבעת אולגה. הוא הותיר אחריו את רעייתו ותינוק קטן.

הערב (ד') סמוך לשעה 18:45 התכנסו בני המשפחה בחוף הים, סמוך לפארק נחל חדרה. שלושה מבני המשפחה, הבן חנניה, החתנים מיכאל סויסה ווקנין ז"ל, נכנסו לשחות במים וטבעו.

למקום הוזעקו צוותי מגן דוד אדום וכונני איחוד הצלה, שהעניקו לשלושה טיפול רפואי ראשוני, ישראל פונה במצב אנוש. אך למרות מאמצי ההחיאה, הוא נפטר בבית החולים.

חמיו הרב דוד ביטון, שמשה את שלושת בני משפחתו מהמים, מספר בשיחה ראשונה ל'בחדרי חרדים' על האסון: "יצאנו ליום כיף בחוף, עשינו מנגל, אכלנו, צחקנו. ואז - הם נכנסו לטבול, לפתע רעייתי גילתה שהם נסחפים לעומק הים, היא רצה לשולחן שם ישבנו, והזעיקה אותנו.

והוא ממשיך בבכי: "הורדתי בגדים וזינקתי אליהם. נאבקתי בגלים בכל הכוח. כשהגעתי אליהם, את בני הקטן אלקנה שמואל שמתי על הכתף וחילצתי אותו החוצה. את חתני מיכאל סויסה זרקתי באוויר קדימה, והגלים פלטו אותו החוצה, הוא ב"ה כרגע בהכרה ומדבר. את חתני הנוסף ישראל, היה קשה לחלץ, נאבקתי עם הזרם עד שחילצתי אותו החוצה. לבסוף נפטר.

"אתמול עוד חגגנו לישראל יום הולדת, זה לא נתפס. לפני שישראל נכנס למים הוא ישב עמנו לאכול, צחקנו, הכל היה רגיל. אני לא מאמין שזה קרה. המשפחה מרוסקת לגמרי בפרט האשה".

יוסף שמחון מתנדב חובש במד"א שהגיע למקום מספר ל'בחדרי חרדים' על המקרה הקשה כאשר ישראל נמשה מהמים מול בני המשפחה. "היו תנאים קשים מאוד של הגעה לאמבולנסים", סיפר, "רק בעזרת רכבים של ארבע על ארבע, ובאמצעות טרקטורון הצלחנו להגיע, תוך שאנו מבצעים פעולות הנשמה. זה היה מחזה מזעזע מאוד.

"צריך להזהיר את האנשים שבמקום שאין בו מציל אסור להיכנס", אמר, "זה זמנים מסוכנים וזו מלכודת מוות. על זה נאמר - 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'".

על מסע הלוויתו נמשיך ונעדכן ב'בחדרי חרדים'.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
אסון בחדרה ישראל וקנין אברך טביעה חוף ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד