י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

‏משפחת אבו-חדייר בבג"ץ: להרוס את בתי הרוצחים

משפחתו של הנער מוחמד אבו-חדיר שנרצח, עתרה לבג"ץ בדרישה להרוס את בית יוסף חיים בן-דוד ושני הקטינים שסייעו לו

חוסיין אבו חדיר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
חוסיין אבו חדיר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משפחתו של הנער מוחמד אבו-חדיר שנרצח, עתרה לבג"ץ בדרישה להרוס את בתיהם של יוסף חיים בן-דוד ושני הקטינים שהורשעו ברצח בנם, הנער מוחמד אבו-חדיר, כך פרסם אביעד גליקמן בערוץ 10.

מוחמד אבו חדיר משועפט, נרצח בידי שלושה יהודים בקיץ 2014. בני משפחתו עתרו היום (ד') לבג"ץ בדרישה להורות למדינה לפעול נגד הרוצחים כפי שנוהגת ישראל נגד מחבלים - ולהרוס את בתיהם של השלושה שהורשעו ברצח.

"המדינה צריכה לנהוג באופן שווה במחבלים יהודים כמו בפלסטינים כפי שאוטמים בתי מחבלים פלסטינים, יש לעשות ליהודים", נטען. השופט מני מזוז קבע כי יש לקיים דיון בעתירה בהקדם האפשרי.

"מעשה הטרור נשוא העתירה דנן עולה בחומרתו, במסכנותו ובהשלכותיו לאין שיעור על כל מעשה טרור אחר המבוצע על ידי פלסטינים וזאת, בין היתר, מאחר ומבצעי המעשה ניצלו את מעמדם כאזרחים וביצעו את אשר ביצעו תוך שהם בזים למערכת החוק, בזין לקיום המדינה ולערכים שהמדינה קמה עליהם".

לעתירה צירפו הוריו של אבו חדיר את מכתבו של היועץ המשפטי של משרד הביטחון שהשיב להם בעקבות פנייתם בנושא לשר הביטחון הקודם, משה (בוגי) יעלון. במכתב נטען כי קיים הבדל בין הרצח של אבו חדיר לבין פיגועי טרור מצד פלסטינים, שכן במקרה הנוכחי אין צורך בהרתעה לאור הגינוי של האירוע מקיר לקיר בקרב הציבור הישראלי, שלא קיים בהכרח בקרב הפלסטינים.

יוסף חיים בן-דוד בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר

"חייבים להרוס להם כמו שהרסו לערבים" אומר אביו חוסיין אבו חדיר, "בשביל למנוע שריפת ערבי אחר, חוץ ממוחמד. לא רוצים שישרף עוד ערבי" אמר לערוץ 10. "המעשה הזה יותר גרוע מגרמניה, שרפו שם יהודים לפני הרבה שנים. והנה, התחילו בישראל לשרוף אנשים".

עוד הוסיף אבו חדיר "יש הרבה טרור יהודי. הנה, בשטחים שרפו את משפחת דוואבשה ושורפים את כל העצים בשטחים ועושים הרבה. יש טרור יהודי - אותו דבר" אמר לערוץ 10.

יצויין כי בעבר קבעו שופטי בג"ץ כי אין להרוס בתי יהודים מפני שרוב הציבור היהודי מורתע מביצוע מעשי טרור, ותכלית ההריסה היא לייצר הרתעה. לפני כחודשיים קבע בית המשפט מאסר עולם ועוד 20 שנה מאחורי סורג ובריח, וכמו כן פיצוי של 150 אלף שקלים למשפחת אבו חדיר ליוסף בן דוד, שהורשע ברצח.
מוחמד אבו חדיר הריסת בתי מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד