כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

היסטוריה: האיצטדיון הראשון שייסגר בשבת

היסטוריה בבת ים: חבר מועצת העיר רפי ברנז, בתמיכת ראש העיר יוסי בכר, הביאו להחלטה שלא להפעיל את האיצטדיון החדש בשבת

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

 

כך הצליח רפי ברנז, חבר מועצה מש"ס לסגור אצטדיון בשבת: בעיר בת ים הוחלט להרוס מבנה אצטדיון הפעיל בשבת, ולבנות אצטדיון חדש, כך נודע 'בחדרי חרדים'.

בניית האצטדיון הגיעה לאישור מועצת העיר, שהתנתה ברוב קולות שהוא לא יפעל בשבת, זאת לאחר מאמצי שכנוע של ברנז. נציג מר"צ הצביע בעד הפעלתו בשבת, נציג הבית היהודי נמנע.

מי שזכה במכרז הוא אמיר כבירי, איש עסקים ובעל קבוצת הפועל תל אביב. כבירי לא חשב בתחילת הדרך שהוא יהיה היזם הראשון בעולם שיבנה אצטדיון שלא יעבוד בשבתות ובחגים, אך בסופו של דבר הסכים לכך.

רפאל ברנז מ"מ ראש העיר אומר ל'בחדרי חרדים': "אני נגד כפיה מכל סוג, אבל אני בעד אחדות ושמירת הסטאטוס קוו בעיר. לאחר שאני אישית נפגשתי עם רוב ראשי הסיעות בעיר, גם מהאופוזיציה, וראיתי איך שכולם מסכימים שהאצטדיון לא יעבוד בשבת, החלטתי ללכת עם השבת עד הסוף.

"קיבלתי את ברכת הדרך מראש העיר ונפגשתי עם היזם שאמור להשקיע 800 מליון שקל בבניית האצטדיון החדש, בסופם של כמה פגישות לבביות, הגענו להחלטה משותפת שהאצטדיון וגם מתחם העסקים שיבנה סביבו לא יעבדו בשבתות ובימים טובים.

"יכולתי להתנהג כמו שאר הנציגים ברחבי הארץ ולהחליק את הנושא. בנתניה, פתח תקוה, חיפה ובאר שבע בנו אצטדיונים ושם מועצת העיר בכל מקום החליטה שכן יעבדו בשבת, אך כאן לאחר התייעצות עם נשיא מועצת חכמי התורה, ועם יו"ר התנועה שר הפנים הרב אריה דרעי, הוחלט ללכת למתווה מוסכם בעניין. זאת בת ים, עיר עם אהבה ואחדות בין כלל המגזרים בעיר".

לדבריו: "מדובר בתקדים היסטורי שכן אין אצטדיון בארץ שלא פועל בשבת". עוד מציין ברנז: "רה"ע יוסי בכר שתף עימי פעולה ונתן גיבוי מלא. כך גם, אחרי 25 שנה של חברות במועצת העיר יש לי קשר טוב עם כל הנציגים, גם החילונים שכיבדו אותי וראו שכואב לי שתתחלל השבת. ואכן הצביעו נגד".

בת ים איצטדיון שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד