י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הציון והסוד של רבי קלמן גולדשמידט • מיוחד

לרגל יומא דהילולא של הרה"ק רבי נחמן מהורדנקא זי"ע והעליה ההמונית לציונו הקדוש בטבריה, איש האמונה וההתחזקות הרב קלמן גולדשמידט, חושף מה הוא זוכה לחוש בציון הקדוש

הרב קלמן גולדשמידט בציון רבי נחמן מהורדנקא
הרב קלמן גולדשמידט בציון רבי נחמן מהורדנקא

כבר כמה שנים שהרב קלמן גולדשמידט (קלונימוס קלמן בן רחל) יושב בביתו ושוחק על הרופאים ועל הרפואה. לפני כשנתיים הם אמרו לו שנותרו לו ימים ספורים. הם אפילו לא ניסו להעניק לו טיפולים, והאמת שהוא ממש לא התעניין בזה. הוא חזר הביתה והתחיל לטפל בעצמו ובסביבתו
באמצעות הקרנות אמונה. כבר שנתיים שהוא עטור טלית ותפילין, ועובד את ה' מתוך שמחה. למרבה הפלא, הגידול הממאיר נעצר והחל לסגת. המונים באים ומתחזקים.

ימים בודדים אחרי שהתגלתה מחלתו, התראיין ר' קלמן ל'בקהילה', בשיחה שעוררה גל נלהב של תגובות. עכשיו, שנתיים אחרי יש לו בקשה חשובה לזיכוי הרבים: "רבותיי", הוא צועק לכל מי שרק מסכים להקשיב לו, "יש ממש לידנו צדיק נשגב שמצמיח ישועות ורק מעטים זוכים לפקוד את ציונו". עכשיו, לקראת היארצייט חשוב לו להזכיר עוד פעם את אותו צדיק שלזכותו הוא זוקף את הניסים שקורים איתו.

"בואו תשמעו איזו 'השגחה' הייתה לי", פותח ר' קלמן גולדשמידט את סיפור מחלתו. "הכול כאן היה מתוכנן. יום לפני שהתגלתה מחלתי, נסעתי עם הבחורים להשתטח על קברו של מאור הדורות הרה"ק רבי נחמן מהורודנקא זי"ע, נאמן ביתו של רבינו הבעל שם טוב וזקינו של רבינו נחמן מברסלב, שקבור בטבריה בחלקת תלמידי הבעש"ט. יום ההילולא שלו חל בב' תמוז, ובסייעתא דשמיא, בשנים האחרונות זכינו להידבק באור המיוחד שלו".

בשלב זה הוא עוצר, עיניו מוארות באור יקרות. הוא מתעקש לקטוע את הרצף ולהסביר. "כשאני עושה חשבון הנפש עם עצמי, ואני מנסה להבין למה קיבלתי את המתנה הזאת של המחלה, אני חושב שחלק מזה הוא עניין הפרסום. פתאום, בניגוד לרצוני נעשיתי 'מפורסם'". למי שלא מכיר את המינוח הברסלבאי, המילה 'מפורסם', נושאת עמה מטען מורכב למדי. "לפתע פתאום, אנשים
מתחילים להקשיב לכל מילה שיוצאת מפי. כנראה שיש דברים שאני צריך לפרסם ברבים.

"והדבר הראשון שחשוב לפרסם, הוא את עניינו של הצדיק רבי נחמן מהורודנקא זי"ע". מאוצר ידענותו שולף ר' קלמן עשרות ציטוטים קבליים עמוקים, שמסבירים את עניינו של אותו צדיק. "תראה איזה פלא. הצדיק הזה, שרבינו הבעל שם טוב כתב עליו 'נאמן ביתי וקדוש וטהור', ושרבינו הקדוש מברסלב קרוי על שמו, קבור כאן בטבריה, וכמעט שאין משתטחים על קברו. אני מנסה לחשוב איזה צדיק נוסף יש, שהצליח להישאר נסתר גם קרוב למאתיים שנה אחרי פטירתו. אפילו חסידים ידענים, בקושי יודעים לצטט משהו משמו. זה פלא פלאים".

בשנים האחרונות, זכה ר' קלמן, בעקבות בנו, לעסוק הרבה בבירור מקחו של אותו צדיק. הוא מרבה להשתטח על ציונו לבד ועם תלמידיו. מיד אחרי שתסתיים שיחתנו, הוא ייצא שוב לטבריה להשתטחות. כמה וכמה בחורים מעכבי שידוכים, וכמה חשוכי בנים שר' קלמן לקח עמו להשתטח על הציון - ראו ישועות נשגבות.

"בניגוד להשתטחות על קברי הצדיקים האחרים, כמו רשב"י ורבינו באומן", מבהיר ר' קלמן, "אצל ההורודנקער, זה לא הולך בקלות. הוא לא מאפשר להתקרב אליו בקלות, צריך להתעקש. הנה, אני, קיבלתי את האורח שלי, המחלה, מה אנחנו מבינים. אבל אני מפציר בכל מי שיודע להרגיש, שייתן לעצמו את הזכות להשתטח על קברו".

השנה, בב' תמוז, יגיעו המונים להשתטח על הציון הקדוש בבית החיים בטבריה, ור' קלמן בטוח שהתפילות יבקיעו רקיעים.
רבי קלמן גולדשמידט רבי נחמן מהורדנקא ציון חודש תמוז חשוכי בנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד