י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המסע המשפחתי לתפוח הגדול

רה"מ נתניהו, רעייתו ובנו יאיר - יצאו לארה"ב • התקשורת עטה על המציאה: היתכן? חייל בסדיר? • עם יד הלב, סירובו של נתניהו להעביר מכתב בעניין פולארד, הרבה יותר חמור

פגישה? לא הפעם. נתניהו ואובמה
פגישה? לא הפעם. נתניהו ואובמה



רגע לאחר עלייתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על המטוס בדרכו לארה"ב, החלו מקורביו במירוץ הפטפטת סביב עתידה של הקואליציה. על הפרק, לדבריהם, שינויים בהרכב הקואליציה, כשנתניהו מודע להם ובשל לקראתם.

הצורך בהחלפת הקואליציה עשוי להתעורר אם וכאשר יחליט נתניהו ללכת על ויתורים מדיניים.

זה לא יקרה בביקור הנוכחי, שכן הנשיא ברק אובמה אינו נמצא במדינתו אלא במזרח הרחוק, בהודו. כחלק מביקורו, אגב, ביקר אובמה גם בבית חב"ד במומבי ונשא נאום שכלל, בין השאר, דברי שבח לסנדרה, המטפלת המסורה של מוישי ומי שהייתה שליחת שמים להצילו ממוות.

מה שצפוי לנתניהו, הוא נאום בפני באי כינוס ה-GA של ראשי הקהילות היהודיות בצפון אמריקה, לצד פגישות עם סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן ועם מזכירת המדינה, הילרי קלינטון.

קלינטון, קרוב לוודאי, תנצל את ההזדמנות כדי להבהיר לראש ממשלת ישראל את דעתו של הממשל בכל הנוגע לסוגיית ההקפאה וכן להמשך השיחות הישירות עם הפלסטינים. בין שני הנושאים, קיים קשר מנקודת מבטם של האמריקנים, ועד כה נתניהו בהחלט לא סיפק להם את הסחורה המבוקשת, קרי: הקפאה מוחלטת של הבניה בהתנחלויות. קלינטון תנסה כפי הנראה ללחוץ עליו בנושא הזה, והיא בהחלט יודעת לעשות זאת בעצמה, גם ללא נוכחותו הפיזית של אובמה.

יחד עם זאת, מאחר ולא תיערך פגישה בין נתניהו לבין אובמה, סביר להניח כי הוא לא ישוב ארצה עם בשורות קשות מבחינת הבנייה וההתנחלויות. אולם זמן קצר יחלוף, שני הצדדים יעשו חושבים, ומן הסתם יבין נתניהו כי אין לו ברירה וכי עליו להתקדם שמאלה לכיוון השלום.

עם הקואליציה הנוכחית יהיה קשה לו מאד לעשות צעד בכיוון שמאלי. "יתכנו שינויים בהרכב הוועדות בכנסת", אמר לאחרונה, ואולי התכוון לרמוז לשינויים עתידיים אפשריים.

אם יכריע בית המשפט שלא להטיל קלון על ח"כ צחי הנגבי, רבים הסיכויים לכך שהלה יגביר הילוך במאמציו להוביל את לבני פנימה, אל הקואליציה. אם יוטל עליו קלון, יתכן שקדימה תגרור עצמה פנימה גם בלעדיו. כך או כך, קשה להתעלם מהשלכות הלחץ אותו ישוב אובמה להפעיל על ישראל מיד לאחר שיירגע ממפלת בחירות האמצע שנחתה עליו בימים האחרונים.

מפלגות הימין מבינות גם הן מה עלול לקרות בעתיד הקרוב, רגע לאחר שאובמה יסיים את חופשת המרגוע שלו במזרח הרחוק ונתניהו ישוב וייחשף ללחצים. הקמפיין החדש שלהם, זה המכונה בשם "הערת אזהרה", הוא התשובה לכל הנ"ל. זהו הלחץ הנגדי אותו הם מתכוונים להפעיל על נתניהו, שיצטרך לבחור איזה לחץ הוא מעדיף. אמריקני, או התנחלותי נוסח מפלגות הימין.

נתניהו, למה לך צילום: נתניהו, למה לך
נתניהו, למה לך 'ראש קטן'? פולארד


ומי הצטרף לנסיעה?


בין לבין, התקשו כלי התקשורת, שאינם אוהדים במיוחד את משפחת נתניהו, שלא לחפש אותו בסיבוב. למזלם הרב, גילו כי בנם בכורם של ביבי ושרה הצטרף אליהם לנסיעה.

קודם כל, טענו, הדבר לא צוין בהודעה הרשמית של משרד ראש הממשלה. כאילו משרד ראש הממשלה מחויב להודיע קבל עם ועיתונות על ענייניו המשפחתיים של נתניהו.

למען הסר לזות שפתיים נבהיר בזאת: משפחת נתניהו משלמת על עלות הטיסה של הנער, גם על עלות שהותו. עוד נציין כי הבן, חייל בסדיר, ביקש בצורה מסודרת שחרור מצה"ל, ואף קיבל אותו כדת וכדין, על פי פקודת צה"ל המאפשרת לכל חייל בסדיר לבקש פעמיים במהלך שירותו לממש את ימי חופשתו מחוץ לישראל.

"רב"ט יאיר נתניהו יצא לחופשה פרטית בחו"ל לאחר שקיבל את כלל האישורים הדרושים, כפי שנהוג ולפי כל הפקודות", אמר דובר צה"ל. ובכל זאת, בכלי התקשורת מיהרו לחדד עפרונות ולדווח על השערורייה: בני הזוג נטלו עמם את בנם בדרכם חו"לה.

אנו מסרבים לשתף פעולה ולשבש את מעט הפרטיות לה זכאים בני הזוג נתניהו.

לנו אין כל בעיה עם נסיעת הבן. שייהנה. יש לנו טענה אחרת למר נתניהו.

היינו שמחים אם ראש הממשלה לא היה מסרב ליטול עמו בדרכו לארה"ב את הצידה לדרך אותה ביקש ממנו שר הפנים, אלי ישי, לשאת במזוודה: מכתב ובו חתימותיהם של רבים מחברי הכנסת המבקשים את שחרורו של פולארד.

25 שנה נמצא האיש בכלא. גם אם הנהלים קובעים כי מכתב שכזה צריך להיות מועבר דרך שגרירות ארה"ב בישראל, למה לך, אדוני ראש-ממשלה, 'להיות ראש קטן'?
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד