י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לא תאמינו: מפעל חסד שלא מבקש צדקה מאיש • וידאו

הרב יוסף רייזמן, יהודי מזן נדיר, חושף את מפעל חייו: כבר קרוב ל-30 שנה הוא משקם בחורים ובחורות שבורי לב, בדרך מקורית - ומצפה שאחרים יחקו אותו • צפו

הרב יוסף רייזמן בפתח ישיבתו
הרב יוסף רייזמן בפתח ישיבתו



לא בקלות ניאות הרב יוסף רייזמן, יהודי של צורה מזן נדיר, לחשוף בפנינו את מפעל חייו. רייזמן הוא יהודי חסידי צנוע, שאינו רגיל להתראיין לתקשורת - בטח שלא למצלמות.

כבר קרוב ל-30 שנה שהוא עוסק בשיקום בחורים ובנות שבורים. הוא אינו מבקש צדקה מאיש, גם לא מתפרנס ממפעל חייו. את מקור מחייתו הוא מוציא ממכון להגהת סת"ם, בו הוא עובד בשעות הערב. אבל משעות הבוקר המוקדמות - כולו חסד, עשיה וטיפול בזקוקים לעזרה.

יצאנו לראות מקרוב את מפעל חייו.

לפני כמעט שלושה עשורים יצא הרב רייזמן אל מסע חייו, ללא תקציבים, פרסום או גב כלכלי. מה שהחזיק אותו היה רצון טוב להחיות לב נדכאים, בראותו משפחות נקרעות כשאחד מבני הבית שנשברה רוחו - והסביבה סובלת קשות עקב כך.

היוזמה היתה לא רק הוסטל ומקום ללון, אלא תעסוקה.

הרב רייזמן: "כשחלילה וחס אדם לוקה בנפשו, אין לו בשביל מה לקום בבוקר. אפילו כשהוא לוקח תרופה. מה שאני יזמתי, זה להחזיר לו את הבטחון שאבד לו. אנו מייצרים מוצרים קלים, אבל מהמסד עד הטפחות. לדוגמה, נרות יחודיים לשמחות או לפידים לתהלוכות, ציפוי למנציה לספרים, וכעת הדפסה, כתיבה, כריכה עד המדף -וכל זאת במסגרת ישיבתית ככל שניתן, עם שיעור גמרא בבוקרו של יום, תפילה במניין, ארוחות מסודרות שמוכנות על-ידי צוות התלמידים.

"ישנם תלמידים ששוקמו, נישאו וחזרו לעצמאות ולחירות", ממשיך הרב רייזמן. "אני בודק כל בחור עד היכן גבול היכולת התיפקודית שלו, וכשאני רואה שהוא בשל לסידורים בבנק או קניות, הוא מקבל את התפקיד בשמחה. גם לנשים ובנות שעברו משברים נפשיים או סובלות מפיגור כלשהו, יש לי תעסוקה - זה בבית אחר, שנקרא 'תפארת הבית', שם הנשים מקבלות מדריכות שמלוות אותן על כל צעד ושעל, ונדיר למצוא מוסדות שדואגות לאכילה, שתיה, לינה, תעסוקה, וליווי רפואי".

מתפרנסים לבד. בתפארת הביתצילום: מתפרנסים לבד. בתפארת הבית
מתפרנסים לבד. בתפארת הבית

"הלוואי שיקומו אנשים שיעתיקו את מודל החסד"

הרב רייזמן מספר שהוא חש את ברכתו של הקב"ה. אם אתה משמח את שלי, אני משמח את שלך. בנו בכורו נחשב לעילוי של חסידות בעלזא, והוא עצמו מחותן עם דיינים ורבנים.

"הגעתי למצב שהחניך נהנה מיגיע כפיו, והלוואי שיקומו אנשים שיעתיקו את מודל החסד הלאה,
בתבונה ובניהול נכון. אפשר לקבל גם תוצאות כלכליות שמחזיקות את עצמך".

כשאני מלווה את הרב רייזמן מבית לבית של מוסדותיו הפזורים בבני-ברק, אני שואל אותו האם לא היה טוב יותר לרכז את כל התלמידים בבניין אחד.

הרב רייזמן: "הניוד שלהם מבריא את החניכים. התחושה של לצאת, הוא אחד הגורמים החשובים של מי שבמצב נפשי גרוע".

אתם מוזמנים לצפות בכתבה.

הערה: נאלצנו לצנזר קטעים מסויימים בכדי שלא לחשוף את התלמידים.





לנוחיות הגולשים ממשק וידאו נוסף
































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד