י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רבני בני-ברק נגד הפליטים והעובדים הזרים • חשיפה

רבני שכונת פרדס כץ בבני-ברק פתחו במאבק: אסור להשכיר דירות לפליטים ולעובדים זרים • חבר מועצת העיר: "המצב נהיה קטסטרופה" • בפנים: מכתב הרבנים • בלעדי

צילום אילוסטרציה: יעקב גרוס
צילום אילוסטרציה: יעקב גרוס

בעוד רבני צפת מעוררים סערה עם מאבק נחרץ נגד השכרת דירות לערבים, צץ לו בשקט מאבק חדש אותו מנהלים רבני בני ברק, בעיקר רבנים המכהנים בתפקידים שונים בשכונת פרדס-כץ.

במכתב מיוחד, הנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', עליו חתומים שורה ארוכה של רבנים משכונת פרדס כץ, קהילות השכונה ורבני בתי הכנסת, מופיע פסק הלכה לפיו אוסרים הרבנים להשכיר דירות לפליטים ולעובדים זרים.

בתקופה האחרונה משתכנים עובדים זרים, כמו גם פליטים ממדינות אפריקה, בתוככי השכונה. התופעה של העובדים הזרים בפרדס כץ גדלה בשבועות האחרונים, לאחר שרבים מהם חשו מאויימים בדרום תל-אביב.

לטענת עסקנים בבני ברק, ישנם תושבים בבני ברק שמצאו את הנוסחה לעשות 'כסף קל': הם רכשו דירות זולות ברחוב ז'בוטינסקי ובסמוך לשכונה, חילקו את הדירות למספר חלקים - והשכירו אותן לעובדים זרים.

למרות המאמצים בחודשים האחרונים, עיריית בני ברק לא מצאה את הפתרון האולטימטיבי לבעיה.

חבר מועצת העיר, גדליהו בן שמעון, מי שמשמש כנציג שכונת פרדס כץ בעירייה, הרים את הכפפה והחליט לנקוט בצעד חשוב למיגור התופעה בתוך זמן קצר.

בן שמעון הסתובב בימים האחרונים אצל רבני השכונה, בתי הכנסת וקהילות השכונה, והחתימם על מכתב, בו מובאים ציטוטים נרחבים מתוך ההלכה, האוסרת שיתוף פעולה עם אותם עובדים ופליטים.

וכך נכתב במנשר: "החלטנו לצאת בקריאה וצעקה לכל בעלי הדירות בשכונה לא להשכיר את דירותיהם לעובדים זרים! ואותם המשכירים להם לוקחים על צוורם את האסונות הרוחניים שיצאו מזה, והשומעים לנו ישכנו בטח ועליהם תבוא ברכת טוב ברכת שנה טובה וחתימה בספר החיים והשלום, אמן".

על המכתב חתומים רבני השכונה והעיר: הרב מנשה זליכה, הרב מנחם מנדל חשין, הרב דוב דומב, הרב חיים זאיד, הרב אהרון שפירא, רב שכונת פרדס כץ, הרב עדס, רבם של בני התורה בשכונה, הרב יצחק אלון והרב דניאל זר.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מסביר חבר מועצת העיר, גדליהו בן שמעון: "המצב נהיה קטסטרופה. העובדים הזרים הגיעו לכאן בתקופה האחרונה בכמויות בלתי ניתנות לשליטה, במיוחד אחרי שחולדאי 'העיף' אותם מתל אביב.

"הם הגיעו לשכונת פרדס כץ, כי זה הכי נוח להם. עד שהצלחנו לחרד את השכונה, פתאום אנחנו רואים שלאחרונה מסתובבים פה יותר ויותר גוים, החנויות שלהם, שנפתחו על רחוב ז'בוטינסקי, נשארות פתוחות בשבת וזה מביא רק אווירה לא טובה לשכונה.

"צביון השכונה הוא צביון העיר, ואנחנו צריכים להיאבק על כך. המכתב ייצא בימים הקרובים וכולנו תקווה שהתופעה תמוגר מהשורש ועד לעובד האחרון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד