י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

קובי החתן היה בדרך לבקר את כלתו - היום, שרה תגיע לבקר אותו

מרגש: פציעת חתנה של שרה שפרלינג - הכלה מ'אוטובוס המוות 402' - בתאונת דרכים, מסתיימת בבשורות טובות • מצב החתן התייצב והוא שוחרר היום מבית החולים • כלתו, תצא מאשפוז ותגיע לבקרו, אחרי חודשים ארוכים שהוא סעד אותה

קובי החתן היה בדרך לבקר את כלתו - היום, שרה תגיע לבקר אותו

קובי קסטלניץ (26), חתנה של שרה שפרלינג (21) שנפצעה בתאונה בקו 402, שוחרר היום (ה) בשעות הצהריים המוקדמות מבית החולים, לאחר שנפצע אמש בתאונת דרכים בירושלים. מצבו טוב משחשבו בתחילה והוא מוגדר קל, אך עדיין סובל מכאבים ואינו זוכר את פרטי התאונה.

מתברר כי אמש, בעת שנפצע, עשה קובי את דרכו לעבר בית החולים 'תל השומר', שם מטופלת כלתו שרה, כדי לבקר אותה. לצערו, הוא סיים את הערב בבית חולים אחר.

אמש בשעה 22:22 אירעה תאונת דרכים על ציר הדמים בכביש גולדה מאיר בירושלים, הולך רגל נפגע מאוטובוס כשחצה את הכביש ונפצע. "יצאתי עם האוטובוס משכונת גאולה לעבר שכונת רמות" מספר ל'בחדרי חרדים' בנצי לייזרוביץ', נהג אגד המוכר לרבים גם ככתב 'קול חי', "כשהגעתי לתחנת האוטובוס בהר חוצבים, הבחנתי בנוסעים בתחנה ופניתי לעצור. תוך כדי כך, העפתי מבט לצד השני והבחנתי בבחור עומד על המדרכה ממול - לפני מעבר החצייה".

לייזרוביץ' העלה נוסעים לאוטובוס בקו 56 ולפתע "שמעתי בום חזק, הסטתי את המבט לכיוון הכביש והבחנתי באותו הולך רגל מוטל על הצד, לאחר שנפגע מאוטובוס שהגיע מכיוון רמות, בנתיב התחבורה הציבורית". בנצי, המשמש כחובש איחוד הצלה, לא התלבט אף לשנייה אחת, "דוממתי מנוע והודעתי לנוסעים שאני יורד לטפל בפצוע".

"ניגשתי מיד לפצוע שכבר שכב על הגב. לאחר שהבנתי שהוא נחבל קשות, דיווחתי למוקד הכוננים של מד"א שם אני מתנדב, כי אני מטפל בפצוע שנפגע מאוטובוס, כשהוא מעורפל הכרה". הפצוע קובי קסטלניץ נאנק מכאבים ולייזרוביץ' החל להעניק לו טיפול רפואי.

תוך כדי הטיפול, החל לייזרוביץ' לשוחח עם קובי הפצוע, על מנת לשמור על ערנותו. "ניסיתי לתקשר איתו אבל הוא היה מעורפל הכרה ולא ממש הגיב", הוא מספר. "תוך כדי, ניגשה אלי אישה ונתנה לי מעטפה ושקית ואמרה לי שזה נפל לפצוע מהיד. הבטתי במעטפה וראיתי שכתוב עליה 'לכבוד שרה שפרלינג', נזכרתי מיד בתאונת 'אוטובוס המוות' בקו 402, אך עדיין לא הבנתי את הקשר שלו אליה".

לאחר זמן קצר פנה שוב לפצוע ושאל אותו לשמו, "הוא דיבר ממש בשקט, התקרבתי אליו והוא לחש לי 'קסטלניץ'. שאלתי אותו לשמו הפרטי והוא השיב 'קובי'. באותו רגע הבנתי שמדובר בחתן של שרה שנפצעה קשה בתאונה לפני מספר חודשים. המשכתי לדבר איתו על מנת לשמור על ערנותו, הוא נתן לי את כתובת המגורים שלו תוך כדי שאני מחזיק לו את היד".

במהלך הטיפול, אחד החובשים לקח את הנייד של קובי וחייג להורים שהגיעו למקום תוך זמן קצר. "הוא קיבל מכה עוצמתית, היה סדק גדול בשמשת האוטובוס כתוצאה מהפגיעה. הוא דימם קצת באיזור המצח וסימן לי שיד ימין עליה נפל - כואבת לו". לאחר מספר דקות הגיעה ניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינתה אותו לבית החולים.

הבוקר, במסגרת השתלמות רפואית של איחוד הצלה בבית החולים, הגיע בנצי לייזרוביץ' למקום, ונכנס לבקר את הפצוע. "אביו זיהה אותי אך לא זכר מאיפה אני מוכר לו. סיפרתי לו שהייתי הכונן הראשון בשטח וטיפלתי בבנו קובי וגם הזעקתי כוחות נוספים". לעומת זאת, החתן קובי קסטלניץ עצמו לא זכר, "הוא זכר שהחזקתי לו את היד ודיברתי איתו - אך לא זכר את התאונה ואת הרגעים לפני". לייזרוביץ' מדגיש כי קובי יצא ממש בניסים, "ברגע שהאוטובוס פגע בו, הנהג הסיט את עצמו שמאלה - מה שמנע את הפגיעה בפצוע גם עם גלגל האוטובוס".

"קובי שאל אותי למה החזקתי לו את היד, הסברתי לו שפצוע עם הכרה מעורפלת, חשוב מאוד לשמור על העירנות שלו על מנת למנוע התדרדרות. הוא גם לא זכר האם עבר באור אדום או ירוק". קובי ואביו הודו נרגשות לבנצי על הטיפול המהיר, "היית שליח של המלאך רפאל", אמר האב.

ריקי, אחותו של קובי, אמרה ל'בחדרי חרדים': "אנחנו מודים לה' על הנס הגדול. הבנו מדברי הרופאים ועדי ראייה לתאונה שיכל להיות הרבה יותר גרוע. אנחנו עומדים לצד קובי וכלתו, מודים לכולם על הדאגה והתפילות ומחכים בקוצר רוח כבר לשמוח בחתונה". יצויין, כי הכלה שרה שפרלינג מאושפזת במחלקת שיקום בבית החולים תל השומר, ובמשפחה מקווים כי בקרוב היא תחזור לאיתנה והחתונה תיערך ברוב פאר והדר.

העתירו בתפילה עבור החתן יעקב יצחק בן חנה גיטל והכלה שרה בת דינה לרפואה שלמה.

ההיסטוריה של כביש הדמים
יצויין, כי לפני שבוע אירעה תאונת דרכים נוספת בסמוך למקום הפציעה אתמול, הולך רגל נפגע מאוטובוס ונפצע. "כנהג אני רואה את הולכי הרגל ואת הסיכונים שיש בכביש הזה, חייבים לשים לזה סוף". כביש גולדה מאיר הצמוד לצומת בר אילן בבירה ידוע ככביש מסוכן וקטלני, בשנים האחרונות מתרחשים במקום מאות תאונות אשר גבו חיים של הולכי רגל ונוסעים כאחד. לפני כשבועיים נערך נערך דיון בנושא כביש 'גולדה מאיר' בוועדת הפנים בעקבות הצעה לסדר שהגיש ח"כ יגאל גואטה בנושא מחדל הרשויות בכביש, בין היתר השתתפו נציגי משרד התחבורה, נציגי משטרת ישראל ואגף תושי"ה בעירית י-ם.

"רק בשבוע האחרון נפגע ילד בן 14 במצב אנוש ועד לרגע זה מצבו מוגדר קשה" נאמר במהלך בדיון. סגר"ע צביקה כהן פנה לח"כ יגאל גואטה שהגיש הצעה לסדר בכדי להגיע לפתרון מיידי ומניעת תאונות דומות בעתיד. חבר מועצת העיר פיני עזרא תיאר למשתתפי הוועדה את הסכנות הרבות והמציאות הכואבת אשר מאות ילדים ומבוגרים נפגעו בכביש זה, עזרא הגר בסמוך למקום סיפר על תאונה מזעזעת שראה לפני תקופה קצרה בכביש, ילד כבן 8 נדרס בזמן שחצה במעבר חציה יחד עם אמו ואחותו הקטנה, "זה דבר שקורע את הלב לראות ילד קטן נדרס לעיני אמו. הגיע הזמן לעשות סוף לתופעה הכואבת", והבטיח לזרז הליכים בתוך העיריה לתיקון הליקוים הנדרשים ע"פ החלטת הדרג המקצועי.

צביקה כהן דרש מנציגי המשרדים השונים להכנס לענין ברצינות רבה ולטפל בשורש הבעיה, "חיי התושבים אינם הפקר", עלינו לעשות הכל בכדי לגמור עם התופעה הכואבת והמדאיגה אמר כהן. ח"כ גואטה ציין כי "למעלה מ-754 תאונות התרחשו בחמש שנים האחרונות בכביש זה, אלו נתונים מצמררים וכואבים, עלינו להציב את התמרורים הנדרשים ולנקוט בכל הפעולות האפשריות מול הגורמים בכדי למנוע התרחשות של תאונות דומות בעתיד. יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם אמר: "ישנם מספיק משאבים וכספים אשר הוקצו לטובת טיפול ומציאת פתרונות בכביש הדמים לטובת משרד התחבורה אך המשרד לא משתמש בכסף ולא מקדם את הנושא. חובה להשתמש בכספים ולעשות הכל בכדי להציל חיי אדם.

סגר"ע י-ם צביקה כהן חתם ואמר: "כביש גולדה מאיר מוגדר ככביש הדמים שלצערנו בשנים האחרונות צבר מספר רב של נפגעים וחלקם גם במצבים קשים. זאת ועוד במקום עוברים אלפי תושבים מידי יום ביומו הנאלצים לשהות בפקקים ולבזבז את זמנם היקר במשך שעות רבות. בשיתוף פעולה עם ח"כ הרב גואטה מסיעת שס הובא הנושא לדיון בועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם. הנושא הוגש בצורה מקצועית והצוות קיבל את כל האינפורמציה בענין, ואף שמעו את הנקודות הקשות והסבל הרב של התושבים. אנו מקוים שבתום הדיון תבוא הישועה לתושבים.
קובי קסטלניץ שרה שפרלינג אוטובוס המוות פגישה תאונת דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד