ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

איי הגב - מה עושים עם הכאבים האלו?

הכאבים השכיחים ביותר הנם כאבי גב - לשם מתקבצים ובאים כל הרגשות והפחדים שאנו מזניחים ומזכירים לנו מה מצבנו האמתי • אז מה אומרים לנו כאבי גב? אורה נחמה, מטפלת גוף ונפש - עונה

איי הגב - מה עושים עם הכאבים האלו?
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

קשה להאמין שיש כאן נשים שיכולות להודות בוודאות כי מעולם לא נתקלו בבעיות של כאבי גב. לא אחת זה תופס אותנו וגורם לכל היום להיות הרבה יותר איטי ומכביד.

ברוך ה' נבראנו כבני אדם ולא כרובוטים. אולם, כל מכונה זקוקה לשימון, חומרי חילוף, טיפול הולם ויעיל על מנת לתפקד כראוי. קל וחומר אדם, שאין לגופו חלקי חילוף, עליו לדאוג לשימור הולם, למען יהיו חייו בריאים וטובים. דרך העולם היא שנעבור בחיינו תחנות מסוגים שונים ונחווה חוויות מגוונות. במהלך חיי היומיום, אנו מונעים מרגשות, קשיים כלכליים, פחדים ועוד שלל מרעין בישין. חשוב להדגיש כי כל תחושה ורגש, מתבטאת בגופנו באופן פיזיולוגי וגורמת לכאב. הכאב אינו מגיע ללא סיבה אלא כנורה אדומה לגוף- בבקשה ליחס, לבדוק מה מתרחש אצלך, אולי חסר שמן? מים? ללא דלק, איננו יכולות להמשיך כרגיל את שיגרת חיינו.

הכאבים השכיחים ביותר הנם כאבי גב. לשם מתקבצים ובאים כל הרגשות והפחדים שאנו מזניחים ומזכירים לנו מה מצבנו האמיתי.

אז מה אומרים לנו כאבי גב?

מבחינה פיזיולוגית, הגב נמצא מאחורי הגוף. יש לנו פחות ידע לגביו ואנו פחות נוגעים בו. באופן כללי, פחות מתייחסים אליו. לגב חשיבות עצומה ליציבה שלנו וממנו השלכה לעמוד השדרה, המגן על חוט השדרה אשר מעצב את כל המערכות החשובות בגוף האדם.

פגיעה בגב תגרום לפני הכל, נזק למערכות הפיזיולוגיות של הגוף.
כל זה ידוע לנו, למרות שלא תמיד אנו משתמשים בידע הזה. מה שפחות ידוע לנו, זו העובדה שהגב משמש גם כעמוד שידרה פסיכולוגי שלנו והוא משפיע על יציבותנו הפסיכולוגית על כל המשתמע ממנה.

על פי הראייה ההוליסטית:

הגב משקף את המעמד שלנו - מעמד חברתי, קריירה, השפעה, התקשרות או דחייה
אנו מפנים את הגב למי שאינו מוצא חן בעיננו, אנו מתנצלים כאשר אנו נאלצים להפנות את הגב למישהו שיש לו משמעות רגשית עבורנו.

את רוב החוויות היום יומיות שעוברות עלינו, אנו מעכלים באזור הבטן. אל הגב אנו מעבירים את הבעיות שאין לנו יכולת לטפל בהן מידית או שאנו לא יכולים לפתור במהירות.

נפרט מעט על שלושת חלקי הגב:

גב עליון. - נטילת החלטות, קבלת אחריות וסמכויות
מכאן ששפיפות קומה, או נוקשות בכתפיים, או עורף נוקשה, אלו לרוב תוצאות של מעמד וקריירה. מורה, אמא, רב, מקצועות בהם אנו לוקחים על עצמנו הרבה עול ולכן רוב הכאבים זה בגב עליון. "סלו על שכמו" כשסוחבים תיק מלא דברים הוא כבד ומכביד ואף מכאיב.

גב אמצעי - קשור לתחושת יציבות, התקדמות והתפתחות. הוא פחות מושפע מבחינה חברתית מאשר גב עליון. נתון יותר לדימוי האישי שיש לאדם על עצמו, לדברים שהוא קולט מסביבתו, חוסר וודאות בקשר לעתיד או תחושת חוסר יציבות, כעסים ומתחים. כל אלו עלולים לגרום לבעיות בגב אמצעי. לעתים מתחים ודאגות יכולים לגרום לבעיות עיכול.

גב תחתון - שייך לגיבוי שהאדם חש כי הוא מקבל מסביבתו הקרובה והינו שייך לתחומים של נכסים וכספים. חוסר ביטחון כלכלי וכן פחדים מסוגים שונים.

כאב גב שאיננו מתייחסים אליו והוא מופיע לאורך זמן יכול חלילה לגרום לבעיות רפואיות רציניות יותר כמו למשל: דלקות, פריצת דיסק ועוד..

האם חשתן הזדהות עם הדברים?

להלן חלק מהפתרונות האפשריים לכאבי הגב שמהן רובינו סובלות, בהמשך נפרטם בהרחבה:
עיסויים.
שמנים ארומטיים.
מגנטים.

ועוד שיטות טיפול מעניינות.

אורה נחמה,
עיסוי לנשים, תינוקות, הכנת שמנים ארומטיים מיוחדים למגוון בעיות, כולל בעיות בעור (קמטים, אקנה) נרות הופי ועוד.
יש לך שאלה לאורה נחמה בכל הנוגע לגוף ונפש? - [email protected]

רפואה הוליסטית גוף נפש כאבי גב עיסויים רפואה אלטרנטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד