כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

המצלמות תיעדו: ילדים מרססים גרפיטי נגד החיילים החרדים

כחלק מהמאבק נגד גיוס חרדים לצה"ל מרוססים לא מעט כתובות גרפיטי באזורים חרדים בירושלים ובית שמש. אחד המקומות שהפכו לסמל, הוא קיר ברחוב יחזקאל בשכונת גאולה בירושלים. מצלמות אבטחה שהותקנו במקום תיעדו את המבצעים - ילדים חרדים. צפו בתיעוד

צילום: דיווח ראשוני בפייסבוק
צילום: דיווח ראשוני בפייסבוק

כחלק מהמאבק נגד גיוס חרדים לצה"ל מרוססים לא מעט כתובות גרפיטי באיזורים חרדים בירושלים ובית שמש בעיקר. אחד המקומות שהפכו לסמל, הוא קיר ברחוב יחזקאל בשכונת גאולה בירושלים.

"כבר תקופה ארוכה שאנשים מרססים גרפיטי נגד חיילי צה"ל, ובכל תקופה זה היה נמחק על ידי העירייה או על ידי מאיר פרץ" מספר יוסי גוטהולד, צעיר העובד בשכונה.



מאיר פרץ מחברון, מוחק את הגרפיטי. צילום: דיווח ראשוני בפייסבוק

באחד הפעמים הבחין יוסי באדם מבוגר, המוחק את כתובות הגרפיטי. "לשאלתי למה הוא מוחק השיב 'זה פשוט מזעזע. בזמן שאנשים נהרגים, הם מוצאים זמן להסית נגד חיילי צה"ל'. מדובר במאיר פרץ תושב חברון".

כתובות הגרפיטי נמחקות ונכתבות שוב ושוב. בשבוע שעבר צלצל יוסי למשטרה וניידת הגיעה למקום. "הם צילמו את זה ואמרו שאם אין מצלמת אבטחה אין מה לעשות". יוסי לא התייאש, מחק את הכתובות והתקין מצלמת אבטחה - שמהר מאוד הניבה פירות".



אתמול בלילה שוב רוססה כתובת גרפיטי, והדבר תועד במצלמה. "הזמנתי שוב משטרה, השוטרים שוב צילמו, וסיפרתי להם שיש לי תיעוד של המרססים שמתגוררים בבניין מעל".

יוסי גוטהולד מוחק את כתובות הגרפיטי. צילום: דיווח ראשוני בפייסבוק

בתיעוד ניתן להבחין בשני ילדים שיוצאים מפתח הבניין יחד עם אדם מבוגר, יתכן אביהם. באמצעות בקבוקי ספריי צבע הם מרססים כתבות "חרד"ק החוצה", "חרד"ק זה חיידק", "חרד"ק הדפוק של השכונה" ו"איזור זה נקי מחרדקים".

צילום: דיווח ראשוני בפייסבוק

זמן קצר לאחר שהילדים התחילו לרסס, האדם המבוגר נראה חוזר על עקבותיו, ובסיום הריסוס חוזרים גם שני הילדים.

"אני מכיר את המשפחה" אומר יוסי ל'בחדרי'. "בעבר ראיתי את הילדים צועקים על חייל שעמד בתחנה ממול, 'חרד"ק חרד"ק'".

צילום: דיווח ראשוני בפייסבוק
כתובות גרפיטי חיילים חרדים רחוב יחזקאל חרדקים ילדים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד