כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אבא טורצקי מחמיא לועידת 'שלומי אמונים'

כמשקיף מבחוץ, נלהב הרב אבא טורצקי מהאחדות המופלאה השוררת בסיעת 'שלומי אמונים', ומקווה שהיהדות החרדית כולה תלמד מהם

אבא טורצקי מחמיא לועידת 'שלומי אמונים'

אחד המשפטים הנאמרים והנדושים ביותר הוא "באחדות אפשר תמיד לנצח". מרוב שהוא שגור ונאמר, כמעט ואין מאתנו מי שיעצור לרגע קט ויתבונן בנאמר. אדרבה אנו נהנים לעתים להסתגר בתוך מחננו ופחות להשקיף על אחדותנו.

אם מגיעה מילה ואולי יותר של הערכה למושג אחדות, הייתי בנקל נותנה לועידת שלומי אמונים המתקיימת רחוק מאזורנו. שם, במקום ערש לידתה של תנועת החסידות המפוארת, בחבל אוקראינה. מרגש לראות רבנים ועסקני ציבור, נפגשים יחדיו למען מטרה אחת ויחידה - להיות מאוחדים ומגובשים, קרובים האחד לרעהו וביחד להמשיך בתנופתם האדירה למען הציבור היושב בארצנו.

כמי שאינו משתייך באופן ישיר לסיעת "שלומי אמונים" ואולי דווקא משום כך, אני מלא בהערכה לתפקודה של סיעה זו ולעצם היותה. החיבור והגיבוש בין נציגים ועסקנים המשתייכים כל אחד לחסידותו ומקומו, בעיניי הוא מפעים. המסר החיובי שגם אם לא נולדנו וגדלנו באותה משבצת מחייבת, עדיין יש לנו קורה אחת שסביבה אנו מאוחדים בעשייה ציבורית, נותנת תקווה ליום מיוחל ומרנין, שבו נפסיק להסתכל על זולתנו באופן שונה, אלא נדגיש יותר את קווי החיבור מקווי ההפרדה.

אני חושב שתפקיד גדול וחשוב יש ליו"ר הסיעה הרב מאיר פרוש סגן שר החינוך בהטבעת החותם האחדותי הזה על הסיעה כולה. אני גם יודע מקרוב שלא פעם הוא נלחם למענה, שלא ייסדק כוחה של אותה אחדות מופלאה.

במיוחד במעגל העשייה קיימים אין ספור של מקרים בהם המשפט "זה אומר כולה שלי וזה אומר כולה שלי" יכול לאיים ולגרום לפירוד השורות וחוסר התחשבות זה בזה, החכמה והתבונה היא לשמר בקור רוח נפלא את המאחד ואת היופי העצור והטמון ביכולת להיות ביחד. וזה קיים בסיעה זו ולא מעט בזכותו של היו"ר הרב מאיר פרוש.

עשרות בשנים קיימת סיעה מכובדת זו וראוי שנלמד לתת הערכה להתנהלותה ולחותם הצלחתה בהתנהלותה ותרומתה בתוך התנועה האגודאית שהוקמה ע"י מרנן ורבנן גדולי ומנהיגי הדורות קדמאי

בשורה מרעננת זו של התכנסות פעילים ועסקנים בראשותם של אדמו"רים ורבנים. בנסיעה מיוחדת לקברי צדיקים ובשהיה יחדיו בשבת קודש, תתרום להמשך דרכה וצביונה של סיעה חשובה זו להגביר את פעילותיה הברוכות לעמידתם האיתנה לשמירת צביונה של היהדות החרדית כאן בארץ ישראל והשפעתה הכבירה על כלל היהדות האורתודוכסית העולמית.

מי ייתן ויקוים בכם משתתפי הועידה "כינוסם של צדיקים טוב להם וטוב לעולם". בברכת "ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם".
שלומי אמונים אבא טורצקי אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד