ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

בצלאל כהן מגיב: "אין לי יומרות פוליטיות"

ראש ישיבת חכמי לב הרב בצלאל כהן מגיב לטענות כלפיו על כוונות פוליטיות, ועל המאבק למען ישיבתו בירושלים • טור תגובה

בצלאל כהן מגיב: "אין לי יומרות פוליטיות"

התלבטתי מאוד אם עלי להתייחס לפוסט של אלי ביתאן באתר בשל האופן התוקפני שבו נכתבו הדברים, אולם בשל פניות מכמה חברים החלטתי להגיב בקצרה.

1. אין לי שום שאיפות או יומרות פוליטיות, ובוודאי שלא עשיתי שום פעולה בתחום של תעסוקה או חינוך למטרות זרות מלבד היעוד הברור של אותם מהלכים, לאפשר לאנשים מתוכנו להתפרנס באופן מכובד או להעניק לילדיהם את החינוך שהם מבקשים עבורם.

2. עם השנים נוכחתי שלהצלחת מהלכים שונים יש צורך פעמים רבות (לא תמיד) בכוח פוליטי, והיות ולצערי הרב אין בשלושת המפלגות החרדיות (ש"ס, אגו"י, דגה"ת) ייצוג למטרות החשובות עבורי ועבור חרדים רבים אחרים, הגעתי למסקנה שיש לעודד יצירת כוח פוליטי באמצעות התפקדות של כל אותם אנשים. לא הצעתי את עצמי לשום תפקיד, והמהלך עצמו לא נועד בהכרח ליצירת מפלגה חדשה. אדרבה, התוצאה הטובה ביותר בעיניי תהיה שאחת המפלגות החרדיות הקיימות, תאמץ לעצמה את הטיפול בנושאים הללו.

3. ישיבת "חכמי לב" נקראה על שמם של בוני המשכן שהצטרפו לבצלאל ואהליאב להקמתו, היא לא נקראה על שמי אבל נכון שהרעיון בא בהשראת שמי הפרטי. אינני רואה בכך בעיה, כשם שלא ראיתי בעיה בכך שבתי המדרש של הגר"ע יוסף זצ"ל נקראו ע"ש ספריו שנקראו בשמו.

4. אני לא הזמנתי את המאבק כנגד הישיבה הוא נכפה עלי שלא מרצוני, ואכן העילה של הנאבקים בה הפכה בעיקר בשבוע האחרון למאבק פרסונלי בי עצמי, במעשיי, בדעותיי, במאמריי ובהרצאותיי. אני אמנם החלטתי לא להישאר בשקט ולהשיב להם דבר דבור על אופניו, ונראה שזו בהחלט תופעה חדשה בעולמנו. את התגלגלות המאבק אתאר בהזדמנות אחרת.

5. לשמחתי, בישיבת "חכמי לב" הכל מתנהל כסדרו, התלמידים לומדים ומתנהגים כדבר יום ביומו, לשמחת לב הצוות ההורים והתלמידים עצמם. הרעש התיקשורתי אמנם מגדיל מאוד את הרישום, אבל אין לו התבטאות בחיי היום יום.

6. לא נראה לי שיש קשר בין המאבק ב"חכמי לב" ליתר הישיבות התיכוניות, בפרט כשהמאבק הפך לפרסונלי. אדרבה, נראה שגם לנאבקים בישיבה חשוב לבדל את "חכמי לב" מיתר הישיבות התיכוניות.

7. אינני חושש לעתידם של בוגרי "חכמי לב", היות ומדובר בנערים נפלאים מצוינים בתורה, יראת שמים, מידות טובות, בגרות אישית וידע רחב בכל תחומי הדעת. אין ספק שיימצאו ישיבות מצויינות שיתברכו בכל בוגר של "חכמי לב" שיחפוץ ללמוד בהן.
בצלאל כהן אלי ביתאן תיכון חרדי חכמי לב ישיבה תיכונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד