כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

יתד נאמן על בצלאל כהן: רוצח גדולי הדור

מאמר חריף במיוחד ביומון הליטאי נגד ראש ישיבת 'חכמי לב', המשווה אותו לסוס טרויאני בעולם התורה

יתד נאמן על בצלאל כהן: רוצח גדולי הדור

המאבק על ישיבת 'חכמי לב', שסוקר בהרחבה בשבוע האחרון ב'בחדרי חרדים', מגיע שוב גם לעמודי הדעות של 'יתד נאמן', שם מפרסם העורך הרב ישראל פרידמן מאמר מערכת תחת הכותרת "זה לא שעטנז של טוב ורע, זה תערובת רע ברע!"

"במשך עשר שנים רצופות נכשלו היוונים בבקיעת חומותיה הבצורות של העיר טרוייה, עד שבמוחו של מצביאם הדגול עלה רעיון מבריק. היוונים בנו סוס עץ ענק שפנימו היה חלול. הצבא היווני העמיד פנים כאילו גייסותיו נסוגים כשהם מותירים את הסוס ליד חומות העיר. הטרויאנים שהיו שיכורי נצחון, הכניסו את הסוס לתוך שערי העיר, אלא שאז נכונה להם הפתעה לא נעימה. בבטן הסוס הוחבאו מבעוד מועד מספר לא מבוטל של לוחמים. עם רדת החשכה הם יצאו מבטן הסוס, פתחו את שערי העיר לגייסות היוונים והביאו תבוסתה של טרוייה. זה מה שעלול לקרות גם ביהדות החרדית, אם היא לא תפעל במלוא העוצמה ובמהירות, להדברת הנגע המתפתח של החבורה הפועלת בתחפושת חרדית לשינוי היהדות החרדית", פותח המאמר ומשווה את הישיבה לסוס טרויאני.

"ואכן, ההקצאה של עירית ירושלים למוסד השעטנז 'חכמי לב', ממשיכה להסעיר. החשש שמוסד כזה יתנחל בלב ההוויה החרדית, טורד את המנוחה. ראשי המוסד משקיעים אנרגיות בכלי התקשורת, כדי לחשוף טלפיים כחזיר ולהסביר את עמדתם "כשר אני". הכשרון הגדול לפעול מאחורי ערפל סמיך, אינו נעדר גם מהפרשייה הנוכחית. הטשטוש היה תמיד מדגרה לאסונות רוחניים, ולכן יש לפוגגו.

"היהדות הנאמנה לא נזעקה על כך שקם אדם והחליט לעשות מעשה לא נכון! לאורך ההסטוריה מוטלים המוני פגרים של יוזמות שונות, שמצאו את עצמן מחוץ למחנה. הקמת המוסד התיכוני כשלעצמו הוא בעיה, אבל לא זה הנושא הנידון. הבעיה היא שהקמת המוסד היא נסיון לייצר אלטרנטיבה חתרנית למבנה הקיים, ל'באר שחפרוה שרים'", טוען פרידמן.

בהמשך המאמר הוא מציין: "די אם נעקוב אחרי רעיונות העוועים שמייסד 'חכמי לב' שחרר לתקשורת, כדי להבין שהעוון לא תהיה התוצאה, אלא זו פשוט מגמה לשנות את היהדות החרדית, לחפור תחת אושיות קיומה, לערער ולהרהר אחרי כל בנינה, לחלץ בצבת את כל מסמרותיה, לסלול דרך חדשה וליצור בידים מציאות של "עוון". "סולל- הורס"!

עדות בעל דין: "אני סדין אדום בעיניהם. אבל אני מתמיד בדרך שלי, כי אני חושש ממה שיקרה אם לא אמשיך לעשות מה שאני עושה. אם צעירי הקהילה החרדית לא ייצאו לעבודה, לא ישרתו בצבא ולא ישתלבו באקדמיה, יקרה אסון. אם לא יהיו מסגרות חינוך רבות כמו זאת שהקמתי, החברה החרדית מועדת לאבדון. העתיד יהיה עוד יותר רע אם לא יחול שינוי משמעותי", חשף מייסד מוסד השעטנז בראיון ל"ישראל היום".

"הדברים המחרידים הללו אינם מבית מדרשו של יאיר לפיד, אבל הוא לא היה מנסח את תוכניותיו אחרת, ויותר מזה איננו מבקש. לא מדובר כאן במגמות שנוסחו בחדר הישיבות של סיעת 'יש עתיד', אבל במקום לטרוח הם יכולים להעתיק. הדברים לא צוטטו מתוך פורומים של הגופים שמזרימים משאבים כדי להפעיל מנגנון משומן של תעמולה שנועד לשנות את הצבור החרדי מבפנים. מדובר באנשי "אנחנו החרדים", מהנדסים עם "חזון" שפועלים לפי מתווה הרסני, סוס טרויאני שתרבות יוון הותירה בשערינו, שמתעקש ש"אם לא יהיה שינוי ואם צעירי הקהילה החרדית לא ייצאו לעבודה, לא ישרתו בצבא ולא ישתלבו באקדמיה, יקרה אסון".

בהמשך הוא מצטט את דעת גדולי ישראל ומכתביהם בנושא, ומסיים: "מדובר ברוצחים רוחניים של גדולי הדור שלא יהיו! – ועליהם היהדות הנאמנה נלחמת מלחמת אין פשרות. זהירות! אל תגעו במשיחי!"
יתד נאמן הרב פרידמן בצלאל כהן חכמי לב ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד