י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

השד ברח מהבקבוק: מבקר הקולנוע של גל"צ בסטטוס גזעני

גידי אורשר, מבקר הקולנוע של גל"צ, פרסם סטטוס רווי שנאה ולגלוג נגד דתיים ומזרחיים, והושעה מיידית מהתחנה • רגב: "פרפורי גסיסה של האליטה הישנה" • דרעי: "גזען ברמה הנמוכה ביותר שמסית נגד אוכלוסיה שלמה ומתייחס אליה בפטרונות"

גידי אורשר. מתוך הפייסבוק
גידי אורשר. מתוך הפייסבוק

סערה בעקבות דבריו של מבקר הקולנוע וטלוויזיה של גלי צה"ל, גידי אורשר, בפוסט שפרסם בפייסבוק נגד הדתיים והמזרחים. שרת התרבות מירי רגב קראה למפקד גלי צה"ל לפטרו ואורשר הושעה בינתיים.

אורשר כתב בפייסבוק בין השאר: "לכל הזווידות והכחלונים, הש"סניקים מחד והקשת המזרחית מאידך והיללנים המקצועיים מן המזרח: בפעם הבאה שיהיה לכם התקף לב, וותרו על הצנתור ושימו רגל של תרנגולת על הראש - תרופת הסבתא שלכם. בפעם הבאה שאתם מצטנפים בממ"ד כשנופלים לכם טילים על הראש, התעלמו מ"כיפת ברזל" ותגידו תהילים או חכו לרחל אמנו שתגן עליכם.

"בפעם הבאה שאתם רוצים לפרסם את הגיגיכם, עזבו את המחשב, את התוכנות והאפליקציות שפותחו בסטארטאפים מתקדמים בארץ וחזרו לכתיבה על קלף, לאיתות עם מדורות ולתקשורת בצעקות (את זה בעצם אתם עושים ממילא). בפעם הבאה שתחתמו על מכתב או פרסום כל שהוא, לא צריך להתעקש להוסיף את התואר דוקטור שאתם כל כך לא מאמינים בו מאוניברסיטה שאתם בזים לערכיה.

"בפעם הבאה שאתם מנאצים כל כך את התרבות המערבית שהביאה אותנו לכל הפיתוחים וההצלחות הללו אותם חזו ואליהם שאפו מיסדי המדינה הזאת, בפעם הבאה שאתם קוראים להרוס את כל אלה ולחזור אחור, בפעם הבאה שאתם לועגים לכל מליוני ה"מזרחיים" ה"מתאשכנזים" כדבריכם שראו את הצורך בקדמה, בתפיסה מודרנית של החיים שלהם בארץ, שהלכו עם הזמן להטיב את מצבם ואת מצבה של המדינה, אנשים טובים שלא עוצרים בבכיות ונהיות ובטכניקות "חלוקה" מלאכותיות, שסומכים על עצמם כדי להתקדם ומתקדמים נהדר, בפעם הבאה שתהפכו כל הבעת דעה אחרת ל"התנשאות" ו"גזענות" כדי ללבות יצרים ולנסות להרוויח עוד כמה נקודות עלובות ברווחים הפוליטיים והכלכליים שלכם, שימו רגל של ארנבת על הראש וחכו לנס. וחכו, וחכו".

שרת התרבות מירי רגב הגיבה לפוסט הגזעני של גידי אורשר: "פניתי למפקד גלי צה"ל ודרשתי ממנו לפטר לאלתר את גידי אורשר, מבקר הקולנוע של התחנה, לאחר שהתבטא באופן גזעני להחריד נגד עדות המזרח, נגד הדת והמסורת היהודית ונגד ציבור שלם שהוא אינו נמנה עליו אבל סבור כי הוא יכול לבוז לו.

"גידי אורשר הוא אחד משרקני הבוז שליוו את פתיחת פסטיבל הקולנוע ביום חמישי אליו מצטרפת להקה של קוטלרים וגרבוזים שמלבים את השסע והקרע בעם ומבקשים לעצמם תרבות אליטיסטית, הגמוניה שלטת, מתנשאת ומתנכרת. אורשר הוכיח עד כמה תחושת הפטרונות מושרשת עמוק בקרב מרבית "אנשי התרבות" והתקשורת מהמערב ומהשמאל. אך מבחינתי, הוא פשוט אפס ב"סולם" מירי.

"בכל פעם שאיש תרבות או עיתונאי מרשה לעצמו לומר דברים מזלזלים ומכוערים כל כך נגד עדות המזרח, נגד ערכים, מסורות ואמונות של ציבור שלם, אני מתמלאת בכוח להמשך במאבק שבסופו תהיה כאן מהפכה תרבותית. אני פונה לכל מי שנפגע מהדברים ומבטיחה לכם - אלו פרפורי גסיסה של האליטה הישנה, לא אעצור עד שהאליטה הגזענית הזו תנושל מנכסיה ומעמדות הכוח שלה.

"אחרי המהפכה בחלוקת התקציבים למוסדות התרבות והשינויים שועדת ביטון מכניסה למערכת החינוך, אני קוראת לליברמן להצטרף ולעשות את מה שבוגי פחד לעשות - לנער את גלי צה"ל מהיסוד, לעקור את הגזענות מהשורש ולעשות שם צדק תרבותי. זו תחנה צבאית שממומנת כולה מכספי ציבור, גם מכספם של אלו ששמים רגל של תרנגולת על הראש."

יו"ר שס השר אריה דרעי: גידי אורשר הוא גזען ברמה הנמוכה ביותר שמסית נגד אוכלוסיה שלמה ומתייחס אליה בפטרונות, בהתנשאות ובגזענות איומה. אני מברך את מפקדי גל"צ שהחליטו הערב להדיח את אורשר, וראוי שראשי ערוץ 10 ומועצת הרשות השניה ילמדו מכך וידיחו את רמי סדן מערוץ 10. אסור שאנשים עם דעות כאלה יהיו במקומות משפיעים וימשיכו להנציח שיח מדיר, מפלה וגזעני ואת תפיסת עולמם המעוותת נגד מיליוני בני עדות המזרח בישראל.

שר החינוך נפתלי בנט מגיב לפוסט של גידי אורשר: ״גידי אורשר לוקה בבורות עמוקה ובהתנשאות מביכה כלפי עולם שלם. לצערי, זוהי לא צרה פרטית של אורשר כי אם גזענות מושרשת שעלינו לטפל בה דרך החינוך. בזכות ועדת ביטון יכללו תכניות הלימודים את המורשת העשירה של יהדות ספרד והמזרח, בתקווה שהדורות הבאים ידברו מתוך היכרות, כבוד ואחדות בעם ישראל. אני נחוש שילדינו ילמדו את הסיפור היהודי-ציוני המלא, על כל גווניו ועדותיו״.

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הגיב בטוויטר:‏ סולם אורשר התפרק וקרס. הגיע הזמן לדיון ערכי ואיכותי על תרבות, חינוך, מסורות ואמונות, בלי גזענות, התנשאות, בורות וטפשות.

פוסט שפורסם כעת בעמוד הפייסבוק של רה"מ בנימין נתניהו: "הדברים החמורים שפורסמו בסוף השבוע האחרון על ידי מבקר הקולנוע של גלי צה"ל ובהם הכפשות בוטות ובזויות נגד בני עדות המזרח ראויים לכל גינוי. לאדם בעל דעות חשוכות וגזעניות מסוג זה אין שום מקום בשידור הציבורי בישראל. כנגד הקולות המנסים לזרוע פירוד בינינו, עלינו לפעול יחד לאחדות בעם ישראל. שבוע טוב".

שר הביטחון אביגדור ליברמן: מפקד גל״צ קיבל את ההחלטה הנכונה כשהחליט להשעות מיידית את גידי אורשר. אני סבור שלאור הדברים הבוטים והחד-משמעיים שלא ניתן לפרש אותם בשום צורה אחרת למעט השתלחות גסה בציבור שלם - ראוי שההשעיה הזמנית תהפך לקבועה ותשים סוף לסרט של אורשר בגל״צ.

בניגוד לכל ההתקפות, ח"כ בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי כתב בטוויטר: "‏חברים נסחפנו! דבריו של אורשר אינם נעימים לאוזן אבל בדיוק בשביל ביטויים כאלה נועד חופש הביטוי."
התנשאות גזענות אורשר מזרחיים שנאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד