כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

בשלומי אמונים דורשים - המנדט השני שלנו

ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין ב'ועידת שלומי אמונים': "דורשים שהמקום הראשון בסבב השני של חברי הכנסת הקיימים מגיע ל'שלומי אמונים'"

רובינשטיין. צילום: יעקב נחומי - -פלאש 90
רובינשטיין. צילום: יעקב נחומי - -פלאש 90

במושב מיוחד של הוקרה והערכה לנציגי 'שלומי אמונים' ברחבי הארץ, עלו לדוכן הנואמים כל נציגי התנועה שלא נאמו בסעודות השבת בגלל לוח הזמנים הצפוף, והשיבו על שתי שאלות אחידות. שאלה אחת עסקה בעבר ובהיכרות הראשונה של הנציגים עם תנועת 'שלומי אמונים', והשאלה הנוספת עסקה בתוכנית לעתיד ובצפי של הנציגים לקראת הבחירות המוניציפאליות שיתקיימו בעוד קצת יותר משנתיים.

יו"ר פורום ראשי הרשויות, ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין: "אנחנו כאן התכנסנו רק לכיוון החיובי, אנו אף פעם לא רצינו לקחת משהו ממישהו אחר, אבל אני סבור, ראינו כאן התכנסות של שלושים חברי מועצה מרחבי הארץ, דבר שאין לו אח ורע באגודת ישראל, וכאן המקום, לומר כאן אנו לא רוצים דבר מאיש, אנחנו כן מבקשים ודורשים שהמקום הראשון בסבב השני של חברי הכנסת הקיימים מגיע ל'שלומי אמונים', אנחנו הכי קרובים לשני מנדטים באגודת ישראל".

נחמן בנשעיה – נשיא ועידת שלומי אמונים: "במודיעין עילית יש ראש עיר שמנהל את הכל מהמסד עד הטפחות, מקבלים כל מה שצריך... בבחירות הבאות אנחנו צריכים לראות איך לקבל הכרה מבחינת תפקידים ביצועיים, כי כל נציגי הכלל חסידי עושים את עבודתם בהתנדבות. אם תעברו על כל מערכות הבחירות, כל מטרה הושגה, אין מערכה אחת שלא הושגה, אלעד, ביתר, ירושלים כישלון שהפך להצלחה ענקית עם המבשר, בית שמש וכו'. מה שצריך לעשות זה לסמן מטרה. שרוליק פרוש באלעד, מי האמין שהוא יהיה ראש עיר? כל מטרה ששלומי אמונים שמה מול העיניים היא ניצחה. רק תשימו מטרות!"

סגן ראש עיריית ירושלים יוסף דייטש: "בעזרת ה', ירושלים היא לא רכוש פרטי, היא של כל היהדות החרדית. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להחזיר את הרוב מבחינת המנדטים. אין שום סיבה שבירושלים אל יהיה רוב חרדי, לא להלך אימים על אף אחד, ראינו שאנחנו יכולים לנהל את העיר וזה לא פוגע באף אחד".

"יש היום את המומנטום בסיעת אגודת ישראל להגיע למצב הזה, כי אנחנו כיום באחדות, אנחנו משדרים אחדות, אנחנו כאן כבר ארבעה ימים ביחד אף אחד לא קם ואמר אנחנו רוצים יותר... כולם מדברים כאן על אחדות, אף אחד לא דיבר כאן בלשון השלילה אלא רק בלשון החיוב. אם נמשיך הלאה נאהב זה את זה, נשמח לראות בצלחתו של האחר. אם נמשיך בדרך זו נגיע לכך שקדנציה הבאה בירושלים יהיו 16 חברי מועצה חרדיים מתוך 31."

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש: "בשלומי אמונים אנו פונים לקהלים רחבים ואנו הוכחנו שאנו יודעים להביא קהלים חדשים גם בבחירות המוניציפליות וגם בבחירות הארציות, אני קורא מכאן לכל אחד ואחד מכאן, תיקחו על עצמיכם לחבר קהלים חדשים לשלומי אמונים, כך שבועידה הבאה מספר הצירים יגדל מ–120 ל–240".

פרץ אברמוביץ מנכ"ל מוסדות ערלוי וחבר עיריית בני עיריית בני ברק: "אנחנו מתקנים עכשיו שנים רבות שבהן הציבור הכלל חסידי מקופח. אנחנו אומנם מקבלים בקדנציה הזאת קצת יותר, יש לנו שיתוף פעולה הדוק עם ראש העיר הרב זייברט... אבל עדיין הרבה פחות ממה שמגיע לנו. בבני ברק מתוך 22 אלף קולות, יש 4 אלף לגור ו-3 אלף לויזניץ, כל השאר או לפחות כמעט כל השאר שייך לשלומי אמונים... ובכל זאת אנחנו צריכים להתחלק בכל דבר, כולל בתקציבים, שליש שליש עם ויז'ניץ ועם גור. צריך לתקן, ואנחנו מקווים שנצליח בדרכי נועם לסדר את זה בבחירות הקרובות".

חבר מועצת העיר לשעבר בפ"ת, שמואל טירר: "פתח תקווה מחלקת הרבה כסף למוסדות חרדיים. רק תקציב התמיכות למוסדות החרדים עומד על 32 מיליון, חוץ מחוץ נהרי. ממנו יראו וכן יעשו. הציבור החרדי גדל בעיר, הצלחנו לעשות דברים של מוכרים במקומות אחרים, סגרנו את כל הרחובות החרדים בשבת, עשינו קווי תחבורה ציבורית כמעט לכל מקום בארץ. מאוד מקווים שנמשיך להתפתח ולגדול".

חבר מועצת העיר צפת נחמן גלבך: "יש עשיה נהדרת יחד עם אילן שוחט ראש העיר, בשנה האחרונה נפתחו חמישה בתי כנסת חסידיים חדשים, בונים שלושה נוספים. בשנים אלו בונים חמישים כיתות לימוד חדשות, יש טיפול בנוער נושר, יש עשיה בתרבות. אני מצטרף לדברים שהציבור החרדי צריך שחברי המועצה החרדיים יהיו רוב בתוך מועצת העיר".

עקיבא אוביץ – חבר מועצת העיר בביתר לשעבר: "התחלתי אצל ר' חיים מילר שהיה חבר עיריית ירושלים ואח"כ סגן ראש העיר. הקשר שלי לר' מאיר היה בשנים שעבדתי אצל הרב מילר, הרב פרוש היה אז גם סגן ראש עיר, העבודה שהוא עבד עם הנציגים שיתוף פעולה מלא. בהמשך כשהפכתי לסגן ומ"מ ראש העיר ביתר מאוד עזר לי מאוד דרך הפעולה שלו שלמדתי ממנו לפני שנים. אני היום כבר לא במערכת הפוליטית, אבל אני בטוח שר' מאיר רובינשטיין יעשה הכל כדי שההנהגה תמשיך, שההתפתחות הדרמטית של השנים האחרונות תימשך".

מנכ"ל מוסדות סערט ויז'ניץ מנדל פישר: "בתקופה הזאת יש לה הישגים יפים מאוד בחיפה, למרות שיש מנסים להציג את זה אחרת, יש לנו ראש עיר שעוזר יש לנו פרויקטים חדשים. בחיפה היה תקדים שלא היה בערים חרדיות, חצי שעה אחרי שהרבי נפטר הגיע ראש העיר לתוך המשרדים הקים חפ"ק עירוני, ולא רק שעזר לבצע אלא גם שילם את כל העלות".

חבר מועצת העיר אשקלון אברהם עשור: "כיו"ר ועדת שמות בעיר, קשה מאוד להכניס שם חרדים ורבנים, אני סה"כ מנדט אחד, הייתי רוצה לכל החברים פה, לעשות מאמץ לקרוא רחובות על שם מנחם פרוש. לא רואה שקם גוף רציני בשלומי אמונים להנציח את זכרו של מנחם פרוש. הצעה להצביע בעד רעיון שקשור לחילול שבת. התקשרתי לר' מאיר, אמר לי אל תצביע, הוציאו אותי מהקואליציה, ר' מאיר הגיע לשמחת בית השואבה, וביקשו ממנו לדבר. הרב מאיר אמר אם אני מדבר, רק על שבת, ראש העיר כל כך פחד מזה, עד כדי כך שמאיר ויתר ולא דיבר באותו מעמד. ראש העיר חזר והתחנן על נפשו ונתן לי כפל כפליים. חיפשתי מי יכול לעזור לי והרב ניסים כלפון אמר לי רק הרב מאיר פרוש יעזור לך. התקשרתי ונושעתי!"

חבר מועצת העיר צפת לשעבר פנחס קאליך: "לפני שנתיים וחצי מצאתי אברך יקר, ממליץ לכל הוותיקים לעשות זאת. חייב להודות לר' נחמן גלבך. בעז"ה, אני כמעט יכול להבטיח לך שר' נחמן עוד יעשה חיל בצפת ובכוחות מאוחדים נצליח להגדיל את הנציגות החרדית בבחירות הבאות בצפת".

הרב פנחס הומינר - רחובות: "צריכים לדעת שאנחנו עסקנים ושתדלנים, כל בוקר מה שהקב"ה מחליט זה מה שנעשה, וכך נצליח. לא בגאווה אלא בנועם הליכות, וכך אפשר להשיג ב"ה, ברחובות יש 20 אחוז יהודים חרדיים, יש הרבה מה ללמוד בכל הערים החרדיות יכולות ללמוד מעיריית רחובות מה צריך לתת לכל ילד במוסדות החינוך וכו'. כך משיגים בסיעתא דשמיא ובברכות של הצדיקים, ובעז"ה נצליח גם לשנים הבאות".

הרב מנחם אמיתי – עוזר ראש עיריית אלעד וחבר מועצה לשעבר: "לא גדלתי בבית של עסקנים אבא שלי אברך כולל. באלעד נכנסתי קצת להתעסק במוסדות ומשם הגעתי להכיר את שלומי אמונים, משמש כעוזר ראש העיר בקדנציה נוכחית. רצנו ברשימה משותפת, אבל אחר תקופה קצרה ראיתי מי דואג לקהילות, והתחברתי לשלומי אמונים. אני חושב שצריך להוסיף לפחות עוד ראש עיר מטעם שלומי אמונים בקנדציה הקרובה".

הרב יהושע טננהויז – נציג הכלל חסידי באשדוד: "מקווים שיעמוד כבר תלמוד תורה לכלל חסידי, ובתקופה הקרובה יצא מכרז לבנות בית ספר. מקווים שיכירו בציבור הכלל חסידי".
שלומי אמונים מאיר רובינשטיין מאיר פרוש ישראל פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד