י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרבי מויז'ניץ: "ברוך ה' יש את בתי חב"ד בכל העולם"

בטיש בליל שבת התייחס הרבי מויז'ניץ לחסידות חב"ד לרגל היארצייט של הרבי זצ"ל, ושיבח באריכות את מוסד השלוחים

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר

האדמו"ר מויז'ניץ התייחס בטיש בליל שבת בבית מדרשו בבני ברק ליום היארצייט העשרים ושתיים של האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל וציין את פעולותיו של הרבי בכל העולם.

הרבי אמר בטיש: "האדמו"ר מחב"ד עשה דברים גדולים, אחד מהם, זה השטיבלא'ך, (בתי חב"ד מ.ו.) שהקים בכל העולם. אנשים יכולים להתפלל שם בכל מקום, נותנים שם אוכל כשר, וגם מקוואות הם דואגים לכולם".

האדמו"ר סיפר כי שמע מהגאון רבי שמואל אלכסנדר אונסדורפר זצ"ל שבמהלך מסעותיו ברחבי העולם, היה צריך מקווה באחד המקומות הנידחים, והלך לבית חב"ד ושם טבל, וכאשר חזר שאל אותו האדמו"ר מצאנז בעל השפע חיים זי"ע, היכן שהה והיכן טבל, וכשסיפר לו על בית חב"ד, התבטא הרבי מצאנז: "יושב האדמו"ר מחב"ד בניו יורק אך מצודתו פרוסה בכל העולם".

הרבי מויז'ניץ הפטיר: "מי שצריך אוכל ומקווה בכל הערים הנידחות יש כיום בזכות פעליו ושליחיו של הרבי בחב"ד. בשנים עברו, היו אנשים שלצרכי פרנסה נסעו בכל העולם כולו, אך לא היה להם היכן להתפלל ומה לאכול, היום ברוך ה' יש את בתי חב"ד שהרבי מחב"ד חולל וייסד במסירות, ויש היכן ללמוד, היכן לאכול בכשרות, והיכן לטבול".

"זהו זכות גדולה וזיכוי הרבים גדול ועצום", סיים האדמו"ר מויז'ניץ וסיפר עוד כמה סיפורים על שגב קדושתו של האדמו"ר מחב"ד, עוד גילה האדמו"ר: "כאשר ביקרתי בביתו השתוממתי לראות אותו מרוהט בפשטות גמורה ורגילה, כאשר עם האמצעים העומדים לרשותו הוא היה יכול להתנהג ביותר הרחבה ופאר, אך כל מטרתו הייתה בשביל לדאוג לעם ישראל ואילו בשבילו לא היה צריך מאומה והיה מסתפק במועט".
בתי חבד ויזניץ שלוחים מקוואות ג תמוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד