ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שליח חב"ד בקזבלנקה: "הרצח לא אנטישמי"

צפירת הרגעה ממרוקו: שליח חב"ד בקהילה מתייחס לרצח בני הזוג היהודים וביתור גופותיהם, וטוען כי לא מדובר באירוע אנטישמי

צילום: אביר סולטן, פלאש 90
צילום: אביר סולטן, פלאש 90

שליח חב"ד בעיר קזבלנקה שבמרוקו, הרב לוי באנון, שוחח עם אתר החדשות החב"די 'שטורעם' והתייחס לרצח הכפול המזעזע של בני זוג יהודים בעיר וביתור גופותיהם: "אני הכרתי את הבעל. המניע לרצח לא אנטישמי, אלא בעקבות רצון לגנוב את כספם", הוא מצהיר.

"זהו אסון גדול לקהילה היהודית במדינת מרוקו בכלל ולקהילה בעיר שלנו בפרט. חשוב להדגיש, הפעם האחרונה שאירע מקרה כזה היה לפני כ-5 שנים. בכל אופן, מקרה זה לא גורם לפחד בקרב היהודים במרוקו", מסכם הרב באנון.

כזכור, זוג יהודים מבוגרים נרצחו באכזריות וחלקי גופותיהם בותרו ופוזרו בעיר קזבלנקה. מדובר ביהודי סם טולדנו והגב' וויקי שיטרית, אשר על פי החשד נרצחו על ידי הגנן שלהם, שרצח תחילה את הבעל ואחר כך את האישה, ביתר את גופותיהם ופיזר את חלקי הגופות במקומות מסתור ברחבי העיר.

הרצח המזעזע התגלה רק כעבור כמה ימים, כאשר כמה מחברי הקהילה היהודית ניסו להשיג את בני הזוג, וגילו כי הם נעלמו, הקהילה היהודית דיווחה למשטרה על ההיעלמות, ולקראת סוף השבוע המשטרה הגיעה לבית וגילתה כי הוא ריק. מאוחר יותר התגלו התגלו באמצעות שימוש בפנסים אולטרא סגול סימני דם. החשד נפל מיד על הגנן שהעסיקו בני הזוג, בן 51, הוא נעצר והודה במעשה.

המשטרה הודיעה כי מחקירה ראשונית עולה כי הגנן נקלע לחובות קשים, ומאחר והכיר היטב את הזוג המבוגר וידע כי יש להם רכוש, תכשיטים וכסף, החליט לרצוח אותם ולשדוד את רכושם.

אלא שלא כל כלי התקשורת הסכימו עם המשטרה וחלקם דרשו לבדוק גם מניע לאומני. האתר המרוקאי המפורסם - Diaspora Saharaui- טוען כי העובדה שהרוצח ביתר את גופותיהם ופיזר אותם בעיר מעידה כי אין מדובר בשוד סטנדרטי, "אם היה מדובר בשודד רגיל הוא היה רוצח אותם ולוקח את הכסף, אבל כאן מדובר במעשה חריג המעיד עם מניע לאומני", נטען.
מרוקו נרצחים זוג יהודים רב הקהילה שליח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד