י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מחשובי ציריך: רבי אליהו אברמצ'יק זצ"ל

אבל בקהילה היהודית בציריך: רבי אליהו אברמצ'יק זצ"ל, שעבר את אימי השואה ונמנה על ותיקי הקהילה - נפטר הבוקר

רבי אליהו אברמציק זצ"ל  (באדיבות המשפחה)
רבי אליהו אברמציק זצ"ל (באדיבות המשפחה)

ברוך דיין האמת: בציריך שבשוויץ נפטר הרב החסיד רבי אליהו אברמציק זצ"ל, מחשובי הקהילה החרדית בעיר, כשהוא בן 89 בפטירתו.

עד לרגעיו האחרונים היה בצלילות הדעת, היום (א) לפנות בוקר קרא קריאת שמע והסתלק לבית עולמו.

המנוח ז"ל נולד בעיר סאסנאבצא בפולין בי"ז בתמוז תרפ"ז לאביו הנגיד רבי נח זצ"ל, מגדולי חסידי ונגידי בית ראדאמסק ומחותנם של אדמו"רי בית פולין.

סיפור מעניין היה בלידתו של רבי אליהו בזמן שאמו נתקשתה ללדת, התאכסן בביתם האדמו"ר רבי יעקב משה מקאמארנא זצ"ל, ששמע את הבהלה בחדר הסמוך ובחיוך נסוך על פניו אמר: "גם זה לך בן", ואכן אחרי כמה דקות התבשרו על לידת רבי אליהו ז"ל.

הרבי מקאמרנא זצ"ל נשאר בביתם ושימש כסנדק בברית ונקרא שמו "אליהו" עקב שנולד בשבעה עשר בתמוז ואליהו יבוא לבשר את הגאולה.

בחייו עבר את המלחמה והתגלגל ממחנה למחנה עם אחיו הגדול רבי אלימלך זצ"ל ששמר עליו כבבת עינו, פעם אחת במחנות ההשמדה נפל לארץ כשאחיו מרימו על הכתפיים וממשיך את הריצה. בחסדי ה' ניצל ושכב חודשים לאחר המלחמה בבית החולים עד שחזר לכוחותיו.

אחרי המלחמה עבר להתגורר בשוויץ ונישא לבתו של הגאון החסיד רבי אליעזר שיינער זצ"ל, מגדולי חסידי בעלזא שנשלח לשוויץ טרום המלחמה על ידי האדמו"ר המהרי"ד זיע"א.

לאחר השואה עקב שלא נשאר שם ושארית לבית ראדמסק הוא דבק באדמו"ר בעל ה'בית ישראל' מגור זיע"א. בשוייץ קיבל עליו את מרותו של גאב"ד ציריך בעל ה'חלקת יעקב' זצ"ל וכל ימיו היה איש שדקדק בהלכה לצד מידותיו הנאצלות.

ביתו היה פתוח לרווחה בפני אורחים שפקדו את העיר, הוא שקד על לימודו שעות על גבי שעות וזכה לסיים כמה פעמים ש"ס ושולחן ערוך. כשהגיע לגיל הפנסיה הכפיל את שיעוריו הקבועים ושילם כסף לחברותות שיבואו לביתו ללמוד.

השאיר אחריו דורות ישרים מבורכים: שלשה בנים - ר' אברהם מרדכי מציריך, ר' נח מלונדון ור' פנחס חיים מאנטוורפן. חתניו הם הרה"ח ר' משה גריפל נאמן ביתם של אדמו"רי באבוב, האדמו"ר מרימנוב, ר' חיים מאיר פלדמן מציריך ומחסידי ויז'ניץ.

מסע הלוויתו נערך היום בציריך וארונו יגיע לארץ מחר (יום שני) בסביבות השעה 9:00 בבוקר, אז תצא ההלוויה מבית הלוויות שמגר בירושלים דרך בית המדרש של חסידי גור להר המנוחות - שם ייטמן.

חתנו האדמו"ר מרימנוב שהגיע לביקור בארץ לפני שבת צפוי להשתתף במסע הלוויה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
אליהו אברמבציק ציריך שוויץ הלוויה רימינוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד