י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שיחת המשפחות השכולות: "תגידו תודה שקיבלתם את ישראל 25 שנה"

הרב מיכאל לסרי, מגדולי המחזירים בתשובה, ששכל את בנו יוחאי ז"ל לאחר שטבע למוות, הגיע עם רעייתו לנחם את משפחת ועקנין ברכסים, שאיבדה את בנה ישראל בטביעה ביום רביעי • 'בחדרי חרדים' עם תיעוד וידאו מרגש ורווי מוסר ואמונה

הרב לסרי בציון בנו. צילום: שוקי לרר
הרב לסרי בציון בנו. צילום: שוקי לרר

 

הרב מיכאל לסרי, מגדולי המחזירים בתשובה בדורנו, שאיבד לפני כשלושה שבועות את בנו שמעון יוחאי ז"ל שטבע למוות בחוף הים באשדוד, הגיע ביום שישי האחרון לניחום אבלים בבית משפחת ועקנין ברכסים, שבנם ישראל ז"ל טבע למוות בחוף חדרה ביום רביעי.

הרב לסרי שוחח עם בני המשפחה, חיזקם ועודדם, סיפר להם על האסון שפקד את בני משפחתו עם טביעת בנו יוחאי ז"ל, ציין כי הגיע בעקבות כך שהזדהה עם אסונם, והדגיש את עניין 'עקדת יצחק' שנעשה לשתי המשפחות.

דוד, אחיו הבכור של ישראל ז"ל, אמר לרב בכניסתו: "היה קשה להגיע לכזת סיטואציה שוב, שמחזירה את הרב אחורה".

הרב לסרי השיב: "הגמרא אומרת אגרא תמימה שתיקותא, לפעמים צריך לשתוק. האדמו"ר מגור היה לו בן שנפטר והוא לא רצה להתנחם, באו רבנים לנחמו אבל האדמו"ר לא מדבר עם אף אחד, הגיע איזה אחד הונגרי לאדמו"ר ואמר לו, מה האדמו"ר לא יודע שסתירת זקנים בניין, והרי יש זקן יותר מהקב"ה? הוא זקנו של העולם. שמע זאת האדמו"ר והתנחם. העיניים הקטנות שלנו לא רואות שום דבר. לפני ביאת המשיח קורים דברים לא מובנים. אמרו לי אתה משמח את כולם איפה שאתה הולך ואיך יכול להיות שככה הקב"ה עושה לך? הרי צריך להיות מידה כנגד מידה, כמו שאתה משמח ככה הקב"ה צריך לשמח אותך. השבתי להם, לדעתי אנשים עיוורים, כדור הארץ הוא ענק, ועם כל זה לעומת השמש, זה כמו שתשים תפוז בכדור הארץ. קח את השמש ושים אותה בכוכב אחר, היא כמו תפוז בכדור הארץ, אבל יש כדור אחד קטן ששמה יש כמה בני אדם שרוצים להבין למה ואיך קרה.

"אמרתי להם, אני אחרי השבעה הלכתי לכותל להגיד 'נשמת כל חי'. שאלו 'אתה עושה צחוק?' אמרתי להם תראו, לקחת את זה נכון זה עקדת יצחק, הספר מעם לועז כותב שמי שלוקח נכון את מה שקרה לו, הוא עושה זאת כעקדת יצחק, בין אם זה האבא, בין אם זה אשתו ובין אם זה אחיו, כיוון שלקחנו את זה נכון, והבנו שהקב"ה הוא דיין האמת והכל בסדר ויודע מה הוא עושה, למרות שכואב לנו, אנו נבכה, אבל לדעת שזה הכי נכון".



"יש שואלים איך הוא טבע? סחבו אותו מכאן. הכל שטויות, שהקב"ה רוצה לעשות משהו זה בעיה בשבילו? הקב"ה לקראת הסוף עושה דברים מהירים, לקראת הסיבוב האחרון של המירוץ הוא עושה משהו מהיר, וכשלוקחים את זה נכון זה עקדת יצחק. הרב זילברשטיין היה אצלי בבית ואמר לי אתה יודע למה באתי, הרי הרב זילברשטיין אין לו זמן, הוא יושב ולומד כל היום. והרב זילברשטיין אומר לי: אני באתי כי שמעתי אותך מדבר ברדיו. ואני דיברתי ברדיו ועניתי לשאלות למה קרה ככה לבני ואיך יכול להיות? גם באו אלי הרבה חילונים הביתה, אמרו לי הרב אתה החזרת אותנו בתשובה, איך הקב"ה עושה לך דבר כזה? איך יכול להיות? אמרתי להם מה אתם שואלים שאלות, למה אני שאלתי? מי צריך לשאול אני, מה אתם שואלים אותי? נהייתם עו"ד שלי, אני לא שואל את השאלות הללו, כי אני מסתכל נכון, כל החיים שלנו הקב"ה בסדר גמור, רק מה או שאני עושה עקידת יצחק או שסתם הבנאדם הלך, אם אני לוקח את זה נכון אני עושה עקידת יצחק, ועקידת יצחק זה לא בכל דור, המעם לועז בפרשת שמיני אומר, מכיוון שאדם לוקח את זה נכון, אז הקב"ה הופך את זה לרצון שכאילו אתה עקדת אותו בכוונה על גבי המזבח, והרב זילברשטיין אמר לי בניחום האבלים, שדברים כאלה היום נקרא מת על קידוש ה', וזה עושה רעש בעולם, אם זה קידוש ה' אז הנפטר נמצא במחיצתו של רבי עקיבא, מה שנשאר לנו לעשות זה לבקש ממנו על המשפחה".

"האשכנזים האומרים המקום ינחם אותכם, המקום שהוא נמצא שמה זה מה שמנחם אותנו, שאנו יודעים לאן הנפטר הלך, אדם סתם בעולם גוי שבנו מת, מה שנשאר לו זה להתרסק ולבכות ימים ולילות ולהיות מסכן, יהודי זה לא ככה, יהודי זה אחד שיודע להתרומם, אמרתי להם לנו יש עמוד שדרה, היה אחד שהתאבד בכלא, למה? כי הוא בנה את האנושיות שלו עם קהל ותקשורת, אין תקשורת - הוא מת. אבל המהר"ם מרוטנבורג היה בכלא 7 שנים, והוא ענה תשובות לכל העולם, שמה הוא בנה את כל האנושיות שלו, השאלה האם אנו בנויים מבפנים או רק מבחוץ".

לאחמ"כ סיפרה אמו של ישראל ז"ל על מדותיו: "הוא ואשתו כל הזמן היו יושבים ולומדים יחד, ואומרים תהילים יחד, הייתי אומרת לו לך תנוח, היה משיב ואומר עוד מעט, אני אסיים ללמוד ולהתפלל. הוא גם נתן לנו כל הזמן שמחה ושמחה. יום לפני אשתו שאלה מה הוא רוצה מתנה ליום ההולדת. ישראל ביקש מתנה את ספר נפש החיים. פעם ביקשתי ממנו ללכת לקניון, והוא השיב לי אמא איך את מסוגלת לשלוח אותי לקניון. אמרתי לו טוב סליחה, כולם ביקשו ממנו להוריד את הזקן לחתונה, ואמרו לו יש לך זקן של תיש, אבל הוא סירב ואמר זה זקן עד 120".

הרב לסרי: "אם כך נשמתו עדיין חיה".

לאחמ"כ סיפרה הרבנית עמליה, אשתו של הרב לסרי: "תגידו תודה שה' נתן לכם את ישראל 25 שנה, זה נשמה מיוחדת של צדיק. זה זכות להתעסק עם צדיקים כאלה. העין בוכה והלב שמח. העין בוכה כי אתה בנאדם, אבל הלב שמח כי אתה יודע שנשמתו צדיקה. ביום חמישי האחרון התקשרו אלי בנות מאשדוד לדבר בפניהן, הסכמתי, הן לקחו אותי לחוף בו טבע בני, שרפו את החצאיות הקצרות ואמרו לי שזה לכבודו. זה נשמות צדיקות. בלילה קשה שאני נזכרת בו אבל ה' נותן כוח".

אח המנוח, הרב דוד ועקנין אמר לבחדרי חרדים: "אנו מודים מקרב לב לראש מועצת רכסים הרב יצחק רייך, לחבר המועצה הרב נתנאל חייק מש"ס רכסים, לארגון בנועם ולרב ישראל מאיר ריאני שטרחו ודאגו רבות למען המשפחה וסייעו בכל העניינים ובאו לחזק אותנו. תודה מיוחדת לשר הדתות דוד אזולאי אשר טרח רבות ונלחם למעננו שהקבורה תהיה ברכסים לבקשת המשפחה, אפילו שהדבר היה בלתי אפשרי כיון שישראל ז"ל היה רשום בחדרה".

הרב לסרי חיזוק משפחת ועקנין טביעה עקדת יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד