י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ומי עזר לבחור החרדי? יאיר לפיד ו'יש עתיד'

צעיר חרדי פנה בנושא הקישוריות של בזק לעשרות חברי כנסת, רובם כולל החרדים שבהם התעלמו, אך דווקא חברי 'יש עתיד' טרחו להגיב

לפיד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
לפיד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בחור חרדי שפנה בנושא הקישוריות ל-55 חברי כנסת, מספר כי החרדים שאליהם פנה שתקו, בעוד נציגי יש עתיד הציעו עזרה.

לבחדרי חרדים הגיע תוכן הפניה בו נכתב "בימים אלו פורסם כי משרד התקשורת עומד לפרסם שימוע על בטול הקישוריות לכלל הקווים, בין הנייחים ובין בניידים, ע"פ הפרסומים הדבר ימנע כאב ראש מיותר מהחברות וממשרד התקשורת, מה גם כי תוצאות בדיקה של הנושא מול חברה בינלאומית יביא לתוצאה של הפחתה של הקישוריות לאפס.

1) ביטול הקישוריות הינו הטבה גדולה ביותר לבזק בהיות וכיום משלמת על רוב השיחות היוצאות למפעילים אחרים (עקב שליטתה בתקשורת הנייחת) קישורית בגובה של כ6 אג' לנייד, ואילו לשיחות נכנסות אינה מקבלת כי אם אג' 1 לדקת שיחה, אי לכך אבקש לבדוק את נסיבות ההחלטה האם הוא לא בוצע משיקולים אלו, אציין כי היועמ"ש הורה בשבוע שעבר כי לשר התקשורת אסור להתעסק עם נושאים הקשורים לבזק.

2) ביטול הקישוריות יביא להפחתה רצינית במחירי השיחות לנייחים כך שבמקום לעשות רפורמה בקווים הנייחים, התוצאה תהיה הפחתת המחיר עקב הוזלת\הפחתת הקישוריות ותשאיר את בזק כריבון בתקשורת הנייחת.

3) ביטול הקישוריות יעצור את התחרות במחירי הסלולר, ואף יביא להעלאת מחירים, לדוגמא חברת סלקום מעדיפה לשלוט בשוק הסלולרי ולגבות מחיר נמוך, בהיות ועל כל לקוח בחברה הם לא ישלמו קישוריות ולחילופין אף יקבלו עליהם קישוריות, מנגד באם ההחלטה תעבור החברה תוכל לעלות את מחיריה ולהסתפק במאגר לקוחות קטן יותר עם רווח תפעולי גדול יותר. למותר לציין כי חברות הסלולר ייאלצו להשאיר מחירים שפויים אולם עלייה של עשרות אחוזים עדיין תשאיר בידם מאגר לקוחות שיישאר אצל המותג וישלם על כורחו יותר.

4) ביטול הקישוריות אינו אמור להשפיע על ירידת המחיר בתקשורת הסלולרית בהיות והחברות הגדולות מתקזזות עם שיחות נכנסות לעומת זאת הרפורמה בתקשורת הנייחת תרד מסדר היום עקב הפחתת המחיר, ותשאיר את בזק כריבון בתקשורת הנייחת."

המכתב נשלח לחברי הכנסת מיהדות התורה וש"ס שבחרו שלא להגיב: אריה דרעי, דוד אזולאי, יגאל גואטה, יעקב מרגי, יצחק וקנין, יצחק כהן, ישראל אייכלר, אורי מקלב, יעקב אשר, יעקב ליצמן, מנחם אליעזר מוזס ומשה גפני.

גם חברי הכנסת הבאים לא הגיבו: מיכאל אורן, אבי דיכטר, אופיר אקוניס, אורלי לוי אבוקסיס, אורן חזן, אחמד טיבי, איוב קרא, איילת נחמיאס ורבין, איילת שקד, איתן ברושי, איתן כבל, אכרם חסון, אלי בן דהן, אלי כהן, אראל מרגלית, בני בגין, בצלאל סמוטריץ, גלעד ארדן, דב חנין, דוד אמסלם, דוד ביטן, חיים כץ, חמאד עמאר, יאיר לפיד, יולי אדלשטיין, יוסי יונה, יעקב פרי, יפעת שאשע ביטון, יצחק הרצוג, ישראל כץ, מיקי זוהר, מיקי רוזנטל, נורית קורן, נפתלי בנט, סתיו שפיר, עבד אלחכים חאג', עיסאוי פריג', עליזה לביא, צחי הנגבי, ציפי חוטובולי, רוברט אילטוב, רועי פולקמן, רחל עזריה ושלי יחימוביץ.

הח"כים שבחרו להגיב הם איציק שמולי מהמחנה הציוני שכתב שהנושא מצוי תחת סמכותה של ועדת הכלכלה של הכנסת, שבה ח"כ שמולי אינו חבר, והוא מציע שיפנה לחברי הוועדה, שיוכלו לתת מענה טוב יותר.

ח"כ מאיר כהן הגיב וביקש פרטים נוספים. ח"כ יעקב פרי הודיע שילמד את הדברים עד שיגבש את עמדתו. לשכת ח"כ יאיר לפיד הגיבה כי יערכו בדיקה ויחזירו תשובה.

לשכת חברת הכנסת עליזה לביא הגיבה "משיב לך כיוון שחברת הכנסת מטפלת בנושאים שונים הקשורים בשוק התקשורת, ובפרט העלתה בשבוע האחרון חוק הנוגע לבזק, שנועד לעגן את ההפרדה המבנית בחברה- בין בעלות על תשתית ובין שירותי תקשורת. ההצעה נדחתה פעם נוספת אך אנו ממשיכים בנושא. לעניין הנושאים שהעלית, במרבית הנקודות אנו אכן מסכימים איתך. משך תקופה ארוכה שבזק חוסמת או מעכבת בדרכים השונות את יישום הרפורמה בשוק הקמעונאי, ומונעת מן המתחרות שימוש בתשתית פאסיבית, שהייתה יכולה להוזיל עלויות לצרכן.

באשר לקישוריות: יתכן בהחלט ויש כאן עוד 'מתנה' לבזק, שכיום גם כך היא החברה הרווחית והחזקה ביותר בשוק. מצד אחד המשמעות היא אכן שהחברה תפסיק להעביר כסף על דקת שיחה שיוצאת מטלפון קווי למספר סלולרי. (ולפי דוחות החברה לבזק יש כ–11 מיליארד דקות יוצאות ונכנסות בשנה, מה שאומר שזה יהיה חיסכון משמעותי עבורה, והפסד הכנסה למתחרות); ומצד שני- הטענה שמעלה החברה היא שהפחתה בדמי הקישוריות דווקא תביא להורדת עלויות תפעוליות ובעקבותיה הורדה בעלויות השירותים. על-פניו זו יכולה להיות החלטה סבירה, אבל לאור המצב בשוק, הטענות שתיארת והחנק של המתחרות, עמדתנו היא שלא בטוח שזה הזמן הנכון לעשות מהלך כזה. מכל מקום חברת הכנסת נפגשה עם מנכ"ל משרד התקשורת, שמאמין שההחלטה תסייע בהוזלת המחירים. אנחנו מכל מקום נמשך לעקוב אחר הנושא בפרט, ואחר התנהלות בזק בכלל."
בחור חרדי סלולר יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד