כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

צפו: הצצה לסרט על הרב אלישיב; פרס: "עשה עלי רושם רב"

בימים הקרובים יופץ סרט מיוחד שנערך על מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, בו ניתן לראות בין היתר את הפגישות שערך עם שמעון פרס בנוגע לעלייה להר הבית. פרס: "הרב עשה עלי רושם רב מאוד" • צפו בתיעוד הנדיר מהקודש פנימה

מרן הרב אלישיב ושמעון פרס (פלאש 90)
מרן הרב אלישיב ושמעון פרס (פלאש 90)

בימים הקרובים יופץ הסרט "'תורתו אומנותו" - סרט מיוחד שעקב אחר חייו של מרן הרב אלישיב זצוק"ל.

מי שעומדים מאחורי הכנת הסרט הם בן בר שביט, ישראל גולדויכט ועמי דרוזר והוא הופק על יד ישראל גולדכויט הפקות ומחלקת התעודה של הערוץ הראשון.

בהצצה לסרט ניתן לראות בין היתר את הפגישות שנערכו בביתו של הרב עם שמעון פרס וטום פיליפס, שגריר בריטניה לישראל לשעבר, בו הם דנים בין היתר בנושאים המדיניים שעל הפרק.



כך ניתן לראות את השגריר הבריטי מתייעץ עם הרב בנוגע לפתרון שתי המדינות. השגריר שואל את השאלות בשפה האנגלית כאשר חבר מועצת עיריית ירושלים כיום יצחק פינדרוס מתרגם עבור הרב את השאלות ועבור השגריר את תשובת הרב.

"האם זה אפשרי להגיע לגישה בה אפשר ליצור מדינה יהודית לצד מדינה ערבית?" שואל השגריר. מרן הגרי"ש השיב: "מבחינה פוליטית אין לי תשובה בנושא. אבל מבחינת המציאות, עוד לפני פתרון שתי המדינות, איך אפשר להגיע למצב שנוכל לישון בשקט במדינה?".

בקטע אחר ניתן לראות את שמעון פרס בפגישה עם הרב, בו הם דנים בנושא העלייה להר הבית. פרס ציין כי הרב אמר בעבר שמבחינה הלכתית אסור בכלל לעלות להר הבית, והרב השיב: "אין שום מקום להתיר לעלות להר הבית".

לאחר מכן נשמע פרס אומר כי "הרב עשה עלי רושם רב מאוד. העומק מצד אחד, הצניעות מהצד השני, המחשבה המעמיקה והביטוי החסכני זה דבר יוצא דופן. אני לא מתפלא שכל האנשים האמינו בו. זו דמות הראויה לאמון, זכתה לאמון, והשפעתו נבעה מהאמונה בו".
שמעון פרס הרב אלישיב סרט על הרב אלישיב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד