י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סוף הסאגה: החזן צבי וייס סיכם בבית הכנסת הגדול בירושלים

אחרי שבועות ארוכים של סאגה בלתי נגמרת: החזן צבי וייס יעבור לפני התיבה בבית הכנסת הגדול בירושלים בתפילות הימים הנוראים הקרובים. וגם: סגירת המעגל המרגשת של וייס והחזן חיים אדלר • כל הפרטים

החזן צבי ווייס על רקע בית הכנסת הגדול בירושלים
החזן צבי ווייס על רקע בית הכנסת הגדול בירושלים

אחרי שבועות ארוכים של סאגה בלתי נגמרת, כעת ניתן לפרסם באופן רשמי: החזן צבי ויס יעבור לפני התיבה בבית הכנסת הגדול בירושלים בתפילות הימים הנוראים הקרובים.

כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו ב"בחדרי חרדים" כי נכון לתחילת חודש תמוז, בית הכנסת הגדול בירושלים נותר ללא חזן, זאת לאחר ששני החזנים הקבועים סגרו על משרות בקהילות אחרות.

כאמור, הערב (ראשון) אנו חושפים כי החזן צבי וייס ואמרגנו יהודה קלמן סיכמו עם הנהלת בית הכנסת הגדול כי וויס יעבור לפני התיבה - הן בימים הנוראים והן ב"סליחות ראשונות", וימלא את החלל הגדול שהותיר אחריו החזן הוותיק חיים אדלר, לאחר שזה עבר לקהילת "אהבת תורה" בניו ג'רזי.

החזן צבי וויס קיבל הבוקר את ברכת הדרך מבית הכנסת בו עבר לפני התיבה בשלוש השנים האחרונות ומהנהלת בית הכנסת 'שונה הלכות' בפתח תקווה בו אמור אמור היה לעבור לפני התיבה ב'סליחות הראשונות'.

וויס (30),תושב מודיעין עילית, בוגר ישיבות "כנסת יצחק" בחדרה וישיבת "חיים עוזר" בבני ברק. התחיל את דרכו בעולם החזנות לפני כשמונה שנים ולמד את רזי המקצוע מהטובים ביותר בתחום.

את הופעתו הראשונה ביצע בבית הכנסת "אהבת תורה" בניו ג'רזי, לאחר מכן עבר להרצליה שם שימש חזן במשך כשנתיים ולסיום שימש כחזן בבית הכנסת 'קוממיות' בתל אביב. וויס ניחן בקול פעמונים ובאמירה חזנית משובחת ואהוב במיוחד על הקהל בסגנונו הישיבתי הייחודי.

וויס הופיע בשנים האחרונות בעשרות קוצרטים בארץ ובחו"ל וזכה לתשואות בכל מקום אליו הגיע. הצלחתו המטאורית של החזן הצעיר לא הותירה את אנשי בית הכנסת הגדול בירושלים אדישים, שם קפצו על המציאה וכאמור, סיכמו עמו כי הוא זה שייעבור לפני התיבה בימים הנוראים ובסליחות הראשונות.

כאמור, החיפושים אחרי חזן לבית הכנסת הגדול הירושלים נמשכו זמן רב. בשנים האחרונות עבר לפני התיבה החזן חיים אדלר, שהיה תחת חוזה ועבר לפני התיבה אף בשבתות ובחגים, וכמובן - בימים הנוראים. חוזהו של אדלר הסתיים בחורף האחרון, ובהנהלת בית הכנסת הגדול לא מצאו לנכון להאריך עימו את החוזה, מסיבות השמורות עמם, כפי שפורסם בעבר ב"בחדרי חרדים".

אדלר מצידו לא המתין יותר מדי וסגר חוזה עם קהילת "אהבת תורה", אחת הקהילות העשירות בעולם שבניו ג'רזי - אינגלווד. על פי החוזה, יעבור אדלר לפני התיבה בימים הנוראים תמורת סכום נכבד. עוד לפני התקופה בה שימש אדלר בבירושלים, הוא התחזן בניו ג'רזי. בכך למעשה חזר אדלר לבית הכנסת המקורי, וסתם את הגולל על האפשרות שיופיע בירושלים.

החזן השני של בית הכנסת, אברהם קירשנבוים, אף הוא לא ישהה בירושלים ולא יכול לפתור את הבעיה: הכישרון הצעיר סגר בבית הכנסת של קהילת סנט ג'ונס ווד בלונדון, במקומו של החזן משה אשל ששימש שם בתפקיד.

החזן צבי וויס והחזן חיים אדלר, למעשה, סוגרים מעגל כפול: אדלר שימש בעבר חזן בניו ג'רזי, וכשעזב שם לטובת בית הכנסת הגדול בירושלים - מילא את מקומו החזן צבי וויס. וויס, שסגר הערב בירושלים, תפס את מקומו של חיים אדלר ששימש שם חזן בשנים האחרונות וכעת עזב ל... ניו ג'רזי.
כעת, כשוויס סגר בבית הכנסת שנתפס כבית הכנסת החשוב ביותר בישראל, ואולי בעולם כולו, יוכל המאסטרו אלי יפה להתחיל ולבצע חזרות עם החזן החדש והמקהלה המשובחת לקראת הימים הנוראים.



החזן צבי ווייס החזן חיים אדלר בית הכנסת הגדול בירושלים הימים הנוראים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד