י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יו"ר מפעל הפיס סייר בישיבות בבני ברק

במסגרת תחרות החיבורים התורניים של הפיס, סייר השבוע יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין בישיבות בבני ברק, בהן בין היתר גם בישיבת פוניבז': "זכות התורה תעמוד לך" • תיעוד

עוזי דיין עם ראש הישיבה
עוזי דיין עם ראש הישיבה

במסגרת תחרות החיבורים התורניים של הפיס, סייר השבוע יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין בישיבות בבני ברק. הסיור החל בישיבת 'אור אליצור' בשכונת פרדס כץ. ראש הישיבה הרב מסעוד בן שמעון, שמכהן גם כחבר ועדת השיפוט בתחרות החיבורים התורניים של הפיס, קיבל את פניו של דיין והראה לו את היכל הישיבה. בסיור נכחו גם רבני הישיבה וכן רבה של פרדס כץ הרב מנשה זליכה, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אליהו דדון וחבר הנהלת העיר בני ברק גדליהו בן שמעון.

ראש הישיבה סיפר לדיין על תולדות הישיבה מאז הקמתה כמוסד חרדי ראשון בפרדס כץ, והציג לדיין ספר חיבורים תורניים של תלמידי הישיבה. "אני דורש מכל בחור בישיבה לכתוב חיבור תורני פעם בשנה, ובסוף שנה אנו מוציאים לאור קובץ חיבורים". בהתייחסות למיזם תחרות החיבורים התורניים, אמר ראש הישיבה כי "הגדלת הפרסים לזוכים בתחרות ל- 25 אלף שקל (פרס ראשון) עודדה את הבחורים להשתתפות ערה יותר בכתיבת חיבורים". ראש הישיבה שיבח את יו"ר מפעל הפיס ואמר "לקחת את פרוייקט חיבורים תורניים כפרויקט אישי. ההצלחה של הפרוייקט היא הצלחתך. זכות התורה תעמוד לך".

בהמשך הסיור הגיע יו"ר מפעל הפיס לישיבת פוניבז'. בפתח הישיבה קיבלו את פניו נשיא הישיבה הרב אליעזר כהנמן ומנהל הישיבה הרב מאיר בולק. בסיור הציגה הנהלת הישיבה את היכל הישיבה עם מאות הבחורים השוקדים על לימוד התורה ואת כולל האברכים השוכן ב'אוהל קדושים'.

את הסיור בישיבת פוניבז' סיים דיין בפגישה עם ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דוב פוברסקי, המכהן כיו"ר ועדת השיפוט בתחרות החיבורים התורניים של מפעל הפיס. בפגישה שוחח ראש הישיבה עם דיין על התפתחות הטבעית של המגזר החרדי ועל ההצלחה בשימור ערך לימוד התורה עם אלפי בחורים ואברכים החובשים את ספסלי הישיבה. ראש הישיבה הודה לדיין על המשאבים שמשקיע הפיס בתחרות החיבורים התורניים.

במהלך הסיור נפגש דיין גם עם סגן ראש עיריית בני ברק ומנכ"ל מוסדות ויז'ניץ מנדל אייזנברג. גם בפגישה זו דנו המשתתפים בחשיבות עידוד כתיבת החיבורים התורניים.

לדברי דיין, "מפעל הפיס משקיע רבות בפעילות בקרב הקהילה, בעיקר בבניית כיתות לימוד, בתי ספר ומבנים ציבוריים לרווחת הקהילה. מתוך השקפה שאין די בהשקעה בחומר, יזם מפעל הפיס את תחרות החיבורים התורניים. מפעל הפיס רואה חשיבות עצומה בשמירה על המשך לימוד התורה שמייחד את העם היהודי. זאת גאווה גדולה עבור הפיס שעד היום נכתבו למעלה מ-6,500 חיבורים תורניים במסגרת התחרות".







עוזי דיין ישיבת פוניבז מפעל הפיס תחרות החיבורים התורניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד