י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תיעוד: עימותים על ציון הצדיק מיבנאל

מלחמות השליטה סביב מתחם קברו של מוהרא״ש ביבנאל עולות שלב - עשרות מתפללים התעמתו מעל ציונו בעקבות פירוק האוהל הזמני שהוצב במתחם • כל הפרטים

תיעוד: עימותים על ציון הצדיק מיבנאל

עשרות מתפללים התעמתו אתמול (ראשון) בציונו של הצדיק מיבנאל, זאת על רקע פירוק האוהל הזמני שהוצב במתחם.

המתפללים במקום ניסו למנוע את פירוק האוהל, אך לאחר התערבות המשטרה - האוהל פורק על ידי עובדי המועצה הדתית.

הרקע לעימותים הוא המאבק הנמשך על השליטה במתחם הציון, בין בנו של המוהרא"ש, לאנשי העמותה השלטת על מוסדות הקהילה.

לטענת מקורבי בן הרב, "לפני מספר שבועות שלח יו״ר המועצה הדתית צוות מתנדבים שיפרקו את האוהל הזמני שהוקם מעל הקבר. נציגי המשפחה שהוזעקו למקום, נדהמו לגלות שהמפקחים על הפירוק, הינם לא אחרים מאשר בני אותה משפחה אשר שמו עיניהם במקום וניסו להשתלט על מתחם הקבר בשל אינטרסים כלכליים".



לאחר שגורמים שונים החלו בעבודות במקום, כולל יציקת בטון, לכאורה ללא כל היתר, פנתה המשפחה לבית משפט השלום בנצרת, בבקשה לצו מניעה זמני שיביא להפסקת העבודות שהתבצעו בניגוד לחוק.

בית המשפט הורה שלא להמשיך לבצע שום עבודות בניה ללא היתר, ובהמשך, בתגובה לעתירה מנהלית שהגישה המשפחה בבית המשפט המחוזי בנצרת, ניתן צו מניעה זמני, האוסר על ביצוע עבודות במתחם הקבר. לאחר מספר ימים, פנתה הוועדה לתכנון ובניה לבית המשפט והוציאה צו שיפוטי האוסר כל עבודה בשטח בית העלמין.

לפני כשבועיים, הוזעקו אנשי הקהילה ביבנאל לעזור להקים אוהל מעל הקבר, בניגוד לצו האוסר על כך. כאמור, אמש, בליווי כוחות משטרה, הגיעו אנשי המועצה הדתית למקום, לאחר שהוזהרו על ידי המשטרה שזה באחריותם מאחר ושטח בית העלמין נמצא בשליטתם, ופירקו את האוהל, המזגנים והתאורה שהיתה בתוכו.

למרות זאת, נראה שמאבקי השליטה על מתחם הקבר רחוקים מסיום.













יבנאל אוהל ציון מוהראש הרס מאבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד