י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שאלה חמורה בלייקווד - ילדים קיבלו נזירות

שני ילדי חיידר מתחת לגיל בר מצווה קיבלו על עצמם דיני נזירות, והשאלה הסבוכה הגיעה לפתחו של ראש ישיבת פילדלפיה

הרב קמינצקי
הרב קמינצקי

"ילדים מתחת לגיל 13 שקיבלו על עצמם נזירות, מה דינם" - זו השאלה שהונחה השבוע על שולחנו של ראש ישיבת פילדלפיה הגאון ר' שמואל קמינצקי.

הסיפור הבלתי שגרתי אירע בכיתה ז' באחד החיידרים הגדולים בעיירה לייקווד. מורה בכתה ז' סיים שיעור מרתק בדיני נזירות, כאשר בתום השיעור קמו שני ילדים בגיל 12 והכריזו כי מעתה הם "נזירים" והם מקבלים עליהם את כל דיני הנזיר.

המלמד לא ידע מה לעשות עם ההכרזה וסיפר את הענין למנהל התלמוד תורה, שהתייחס לנושא ברצינות, והעביר את השאלה לאחד הפוסקים בעיר, שקבע כי למרות שהילדים אינם בגיל בר מצוה, מדובר בסוגיה כבדת משקל, ויש להעביר אותה לעיונו של הגאון ר' שמואל קמינצקי.

ואכן, ראש הישיבה פסק שהילדים צריכים לשמור על דיני נזירות, וכי הילדים יצטרכו ללכת לרב כדי להתיר את הנדר שקיבלו על עצמם, עם זאת, קבע ראש הישיבה, שכדי שהילדים יוכלו להרהר על חומרת העניין וההשלכות של הצהרה פשוטה שקיבלו על עצמם – שימתינו וילכו להתיר את הנדר רק אחרי שבת.

יצויין כי על נזיר נאסר בין השאר לספר את שערו, לשתות יין ומוצריו ואפילו מיץ ענבים. כצפויף פסק ההלכה של הגר"ש קמינצקי הפך לשיחת היום בעיירה ובהיכלי התורה.
לייקווד נזירות הלכה שתיית יין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד