י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ועדת ששינסקי: יוגדלו התמלוגים מהגז

המלצות ראשוניות של הוועדה כבר הוגשו למשרד האוצר, ביניהן: ביטול ניכוי האזילה, והטלת מיסוי של בין 20% ל-60% על כל מאגר • חברות חיפושי הגז והנפט זועמות

זועם. יצחק תשובה
זועם. יצחק תשובה

סערת התמלוגים ממאגרי הגז לא נחה לרגע. לאחר סדרת מאבקים מתוקשרת בכנסת ובתקשורת סביב הנושא, כאשר מחד ניצבים גורמים מרכזיים בממשלה, החברות המשקיעות ואנשי שוק ההון, המזהירים מפני צעד של העלאת התמלוגים, וטוענים כי הדבר יפגע בטווח הרחוק בהשקעות בישראל בפרט ובהכנסות המדינה בכלל, ומאידך ניצבים ארגונים שונים, וכמה מחברי הכנסת הקוראים להעלאת התמלוגים, כאשר שר האוצר יובל שטייניץ מצטרף אליהם לאחרונה ומודיע כי אין לשלול את העלאת התמלוגים.

ועדת ששינסקי, שמונתה לבחון את הנושא לעומקו, גיבשה את מסקנותיה, ואלו יוגשו למשרד האוצר ולממשלה בימים הקרובים, כאשר טיוטה ראשונית כבר עברה. על פי המסקנות הראשוניות, תמליץ הוועדה להעלות את התמלוגים בשיעור מסויים.

ראשית, יבוטל ניכוי האזילה, ניכוי הקיים בהשקעות מסוג זה, כאשר המאגר מתרוקן עם הזמן, ונועד לעודד את המשקיע להמשיך ולפתח את ההשקעה, למרות ההתכלות במשאבים. משמעות הצעד היא עלייה אוטומטית בגובה התמלוגים מ-12.5% ל-21%.

בנוסף יוטל מיסוי נוסף על כל מאגר לגופו, בשיעור של בין 20% ל-60%, בהתאם לבחינה ספציפית שיעבור כל מאגר.

חברות חיפושי הגז והנפט כבר הביעו מחאה נזעמת על ההמלצות, והבהירו כי לא יקבלו את ההמלצות כ'סוף פסוק'. במקביל נרשמו ירידות בערך המניה של החברות המובילות בתחום, כאשר 'דלק' משילה 3.5% מערכה, וישראמקו 4.05%.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד