כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תפילתו של זקן - סעודת אמנים מרגשת במרכז הקשיש

מחמם את הלב לראות כל פעם מחדש את האיחוד המבורך הזה בין כל חלקיו השונים של עם ישראל • מרגש לראות איך כאשר אין כפייה ויש כבוד לבחירה החופשית של כל אחד ואחד, במקום הזה של חופש, מתעורר הניצוץ היהודי וכולם בעין דומעת רוצים להתקרב לאבא שבשמים

תפילתו של זקן - סעודת אמנים מרגשת במרכז הקשיש

כמדי ראש חודש, גם בראש חודש תמוז הנוכחי, נערכה סעודת אמנים מרגשת במרכז היום לקשיש ברמת השרון.

מקורו של המנהג היה במלחמת צוק איתן לפני כשנתיים. כל עם ישראל התאחד בדאגה לנערים החטופים ולחיילים בשטח. מצוקתם של הקשישים היתה גדולה במיוחד, חלק גדול מהם גר לבד חי בחרדה מול כל ערוצי התקשורת, חלקם חוששים לנכדיהם המשרתים בצבא אך פוחדים להכביד על ההורים עם חששותיהם. חלקם למעט מרכז היום הלוקח אותם בהסעה מסודרת, מתקשים לצאת מהבית לקבוצות תהילים ומפגשי רעים שיכלו להוות תמיכה.

על הרקע הזה באה יוזמה מבורכת של המנהלת לעשות סעודת אמנים, להעצים את הקשישים בתפילה ובברכות ליקיריהם. נהג הבית המשמש גם כחזן באחד מבתי הכנסת בעיר קרא פרקי תהילים והתפלל בשם כולם תפילה לשלום המדינה וחייליה.

מאחר ומדובר במרכז יום מעורב בעיר שלא נחשבת דתית, בתחילת האירוע נאמר שמי שלא רוצה להשתתף במעמד מכל סיבה שהיא ירגיש חופשי לעזוב את האולם ולפנות לחוגים. אף אחד לא עזב, ולא נותרה עין יבשה.

החוויה היתה מעצימה כל כך עד כי חלק גדול ביקש עוד סעודת אמנים בטרם הסתיים המבצע. כמה שבועות בהמשך התקבלה פנייה אל המנהלת לערוך משהו כזה באופן קבוע. מאז ועד היום מדי חודש נערכת סעודת אמנים ומסיבת ראש חודש לצוות ולחברים במרכז.

כאמור מדובר במרכז מעורב: הורים לתלמידי חכמים המוסרים נפש למען תורת ישראל ועם ישראל מתפללים ומברכים עם יוצאי צבא בכירים ביניהם טייס קרב ומפקד בכיר בחיל האוויר שסיכן את חייו פעם אחר פעם למען עם ישראל. מתפללות אקדמאיות עם נשים שעלו בגיל צעיר ארצה ועול הפרנסה במעברה היה כבד כל כך עד כי מעולם לא למדו קרוא וכתוב בצורה מסודרת, הן אולי לא יודעות לקרוא באופן רהוט מסידור אך במשך עשרות שנים הן יודעות גם יודעות להניח יד על המזוזה ולהתפלל לבורא עולם תפילה נוקבת מקירות ליבן. מתפללים גם יוצאי הקיבוצים יחד עם מארגנות קבוצות התהילים מדי שבת בבתי הכנסיות.

את הסעודה פותחים דבריה של המנהלת המסבירה על משמעות החודש הנוכחי ביהדות, מהמגזר הדתי יש מי שמכינים חידושים משלהם לסעודה לומר בפני כל. כל ברכה מלווה בבקשות אישיות של החברים על יקיריהם כשתוך כדי, כולם שמחים יחד לשמוע על ישועות של צוות וחברים שהתפללו יחד עם כולם בסעודה קודמת.

בין הברכות יש קטעי נגינה חסידיים בחלילית ע"י העובדת הסוציאלית כשלפני כל קטע נגינה ניתן הסבר לכלל הקהל על הניגון עצמו ועל הסיבה לבחירתו בחודש נוכחי.

מחמם את הלב לראות כל פעם מחדש את האיחוד המבורך הזה בין כל חלקיו השונים של עם ישראל. מרגש לראות איך כאשר אין כפייה ויש כבוד לבחירה החופשית של כל אחד ואחד, במקום הזה של חופש, מתעורר הניצוץ היהודי וכולם בעין דומעת רוצים להתקרב לאבא שבשמיים.

כמה נחת יש בוודאי לאבינו מלכנו לראות כך את ילדיו. מדי חודש נשלחות אליו תפילות ממקום של איחוד ואהבת חינם, תפילות על הפרט ועל כלל עם ישראל. תפילות טהורות שבוודאי בוקעות את כל המסכים והרקיעים ומגיעות ישירות לכסא הכבוד.

מרכז הקשיש רמת השרון סעודת אמנים יהדות תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד