י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יעקב אשר: "לצערי אני כבר לא נפגע"

ועדת הפנים של הכנסת התכנסה לדיון בהחלטת הממשלה על הקמת חמישה ישובים חדשים בנגב. ח"כ יעקב אשר התנגד למהלך: "אני רגיל שמציעים לציבור החרדי כאלו הצעות ולצערי אני כבר לא נפגע"

ח"כ יעקב אשר (הדס פרוש, פלאש 90)
ח"כ יעקב אשר (הדס פרוש, פלאש 90)

ועדת הפנים של הכנסת התכנסה היום (שני) לדיון בהחלטת הממשלה על הקמת חמישה ישובים חדשים בנגב ועל תכנון של כעשרה ישובים נוספים. מדובר בישובים קהילתיים קטנים המיועדים לאוכלוסיות הנחשבות חזקות מבחינה סוציואקונומית שיבנו את ביתם על קרקע גדולה בנגב.

הקמת הישובים החדשים מעוררת התנגדות בקרב חלק מחברי הכנסת, הטוענים כי במקום להקים יישובים חדשים ומבוססים, יש להשקיע משאבים בערים הקיימות ולהרחיבן.

ח"כ יעקב אשר, הנמנה על המתנגדים לתכנית, טען כנגד ההשקעה התקציבית של הממשלה לבדיקת היתכנות הקמת העיר כסיף לחרדים, הנמצאת בלב שדה פוספטים במיקום רחוק המנותקת תחבורתית מהמטרופולין וממרכזי תעסוקה.

"אני רגיל שמציעים לציבור החרדי כאלו הצעות ולצערי אני כבר לא נפגע", אמר אשר ופנה לראש עיריית דימונה: "אתה בעד הרחבת העיר שאתה עומד בראשה, מתוכננת בדימונה בניית 12,000 יח"ד כמה מתוכם יתוכנן עבור האוכלוסייה החרדית?".

לדבריו, אם הרשויות ישלבו את האוכלוסייה החרדית בעירם לא יהיה צורך להקים ערים חדשות, ובאם הרשויות יבררו איזה סוגי אוכלוסיות הם משלבים בשכונות העיר אזי יש הצדקה להקמת ערים חדשות חרף התנגדותם של ראשי הערים.

יו"ר הועדה ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) חתם את הדברים ואמר כי שאלתו של ח"כ אשר מובנת ונכונה ועל כך ייערך דיון נוסף בנפרד.
ח"כ יעקב אשר הקמת יישובים בנגב ועדת הפנים דירות לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד