י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רשות המים תסגור ברזים לכ-140 יישובים

הקצאות המים של השנה הנוכחית עומדות להסתיים • החקלאים קוראים לממשלה לבחון אפשרות של העסקת עובדים פלסטינים כתחלופה לתאילנדים שהועסקו עד כה

רשות המים תסגור ברזים לכ-140 יישובים

בעקבות איומי החקלאים לשבות, בשל קיצוץ מכסת העובדים והמחסור העצום בידיים עובדות, הועלתה קריאה לממשלה לבחון אפשרות של העסקת עובדים פלסטינים כתחלופה לתאילנדים שהועסקו עד כה. החקלאים גם קוראים לממשלה להגביר הסיוע למיכון החקלאות ומתן תמריצים לחקלאים שיעסיקו עובדים ישראלים.

במקביל פנה משרד החקלאות לחקלאים בבקשה להעביר את מכסות המים הנדרשות להם לשנה הקרובה כדי להיערך כהוגן, מה גם שמסתמן מחסור משמעותי בתחום.

כבר ההקצאות של השנה הנוכחית עומדות להסתיים, כאשר רשות המים סגרה החודש את אספקת המים לכ-30 יישובים, וצפויה לסגור בחודש הקרוב את הברז ל-60 נוספים. סך הכל ייסגרו הברזים עד סוף דצמבר לכ-140 יישובים.

בכל הנוגע למעבר החקלאות למיכון אושרו בשנת 2010 מענקים בסכום של כ-70 מיליון שקלים, מתוכם כ-17 מליון באזור הדרום, המדובר בכאלף חקלאים וב-1,300 בקשות שאושרו, 520 מגדלים נוספים הגישו 600 בקשות למענקים, בסכום של כ-50 מיליון שקלים בענפים השונים, מתוך המענקים מהווים המטעים 46%, הירקות כ-36%, הפרחים כ-14%, ובעלי חיים כ-5%, סה"כ אושרו מענקים לרכישת 2425 כלים ממוכנים.

מאיגודי החקלאים נמסר כי הם לא יתפשרו על פחות מ-7,000 עובדים נוספים, זאת אחרי קיצוץ של כ-10 אלף מכסות לחקלאות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד