י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מסמך הרבנים נגד זייברט ורובינשטיין נחשף; "עצם בגרון וסכין בגב"

רבני שכונת קרית הרצוג תוקפים בחריפות את ראש העיר בני ברק חנוך זייברט, זאת על רקע ההחלטה להעביר את "אולפנת המריבה" הדתית לשכונה: "הופעתן מנאצת את בוראן ומחטיאה בני אדם". בפנים: המסמך המלא

חנוך זייברט (יונתן זינדל, פלאש 90)
חנוך זייברט (יונתן זינדל, פלאש 90)

במכתב חריף במיוחד, עליו חתומים כל רבני שכונת קרית הרצוג בבני ברק, תוקפים הרבנים את ראש העיר חנוך זייברט וסגן ראש העיר אברהם רובינשטיין, זאת על רקע ההחלטה להעביר את "אולפנת המריבה" הדתית אל תוככי השכונה.

במכתב, המתפרסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", כותבים רבני השכונה כי העברת האולפנה לשכונתם תפגע רוחנית בתושבי השכונה.

"דוה ליבנו לשמוע בשורה רעה שנגזרה עלינו. גזרה קשה להנחית בלב ליבה של שכונתינו בית ספר תיכון לבנות שהופעתן מנאצת את בוראן ומחטיאה בני אדם" כותבים הרבנים במכתב.

עוד מוסיפים הרבנים, "על הראשונים אני מצטערים מוסד "אורט" התקוע לנו כעצם בגרון וסכין בגב ועתה באים להוסיף עליהם כהנה וכהנה לרוע".

"חובה גדולה מוטלת על כל מי שבידו לעצור מזימה זו לאזור חיל להפר עצתם ולקלקל מחשבותם ולהציל את השכונה ממבקשי רעתינו" כותבים הרבנים ומכוונים לראש העיר וסגנו.

לטענת תושבי השכונה, בקרית הרצוג חסר מקומות לימוד עבור החרדים בבתי הספר מסורת ישראל , ויש להם רק חצי מהמבנה ובמקום כיתות רגילות יש קראוונים בחצר במקום מגרש משחקים.

תושבי השכונה זועמים על ראש העיר כי במקום לתת את המקום לבית הספר שבין כה כבר נמצא במבנה, כפי שהיה מצופה, ראש העיר נותן את המקום לאולפנה רק מאחר והוא חייב למצוא מקום חלופי למבנה אותו לקח מידיהם.

המאבק סביב בית הספר מתנהל במשך חודשים ארוכים כאשר הנהלת האולפנה "צביה", הממוקמת ברחוב מימון במרכז העיר, סירבה לקבל את הצעת העירייה לעבור לשכונת קרית הרצוג ותלמיד בית הספר ערכו הפגנות נגד ראש העיר, אך לבסוף הסכימו לקבל את ההצעה.

אולם, מי שהודיעו על הסכמתם, רבני השכונה כאמור, הביעו התנגדות נחרצת למהלך.





אולפנת צביה בית ספר המריבה חנוך זייברט קרית הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד