י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החרדים מציבים אולטימטום לבנט: קדם את חוק לימודי הליבה

לאחר שעברו חודשיים מאז גנז גפני את הצעת החוק הפרטית שלו, שנועדה לבטל את גזירת לפיד על מוסדות שאינם מלמדים ליבה - החליטו ביהדות התורה להחריף צעדים מול בנט, שגורר רגליים • כעת הם מצמידים את השר בנט לקיר

בנט וליצמן, אולטימטום. צילום: מארק ישראל סאלם פלאש90
בנט וליצמן, אולטימטום. צילום: מארק ישראל סאלם פלאש90

פרסום ראשון - ביהדות התורה מאבדים את הסבלנות: בישיבת סיעת יהדות התורה שנערכה אתמול (ב') בכנסת, החליטו חברי הכנסת להציב אולטימטום לשר החינוך נפתלי בנט בנושא לימודי הליבה.

על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', הציבו הנציגים החרדים בכנסת אולטימטום לבנט לפיו במידה ולא יתחיל לקדם את הצעת החוק הממשלתית בנושא לימודי ליבה, תחל יהדות התורה לקדם את הצעת החוק הפרטית של ח"כ משה גפני בנושא.

כזכור, לפני כחודשיים פנה שר הבריאות יעקב ליצמן לשרת המשפטים איילת שקד, יו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה, וביקש שלא לעלות את הצעת החוק הפרטית של ח"כ משה גפני לביטול לימודי הליבה במוסדות החרדים, זאת מכיוון ששר החינוך נפתלי בנט מכין הצעת חוק ממשלתית בנושא.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי למרות שמאז חלפו כמעט חודשיים - החוק לא קודם, זאת על אף שהובטח שהחוק יקודם בתוך שבועיים בלבד.

במכתב שנחשף ב'בחדרי חרדים' כתב ליצמן לשקד - "הצעת חוק לימוד חובה (אנו) מבקשים דחית החוק, מכיוון ושר החינוך מכין הצעת חוק ממשלתית". כאמור, פנייתו של ליצמן לשקד הגיעה על רקע הסיכום בין שר החינוך נפתלי בנט לסגנו מאיר פרוש על הכנת הצעת חוק ממשלתית של משרד החינוך.

החוק המדובר שבנט ביקש לקדם אמור לבטל את גזירות 'יש עתיד' נגד החרדים. הצעת החוק של בנט מחזירה הלכה למעשה את תקציב מוסדות הפטור שביקשו ב'יש עתיד' לבטל. יש לציין כי "חוק הליבה" של לפיד אמנם אושר בכנסת, אבל אמור להיכנס לתוקף רק בשנת 2017.
לימודי ליבה משבר הליבה אולטימטום לבנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד