י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הנהלת דגל התכנסה; "דורשים לקיים הרוטציה בי-ם"

ריבוי הנושאים שעל הפרק הביא את הנהלת דגל התורה להתכנס בבית התנועה בבני ברק, בראשות רבני התנועה

ישיבת הנהלת המפלגה
ישיבת הנהלת המפלגה

ישיבה מיוחדת של ההנהלה הארצית של "דגל התורה" התכנסה בשבוע שעבר בבית התנועה בבני ברק. הישיבה, שנערכה בראשות חברי ועדת הרבנים ובהשתתפות חברי הכנסת עסקה בעניינים העומדים על סדר היום של דגל התורה בכל הארץ.

בין השאר דנו המשתתפים בשורת בעיות שעל הפרק - חילולי השבת ברחבי הארץ, משבר הרפורמים, ההישגים בכנסת, ההסכמים הקואליציוניים ברשויות המקומיות ובחיפה וההסכמים הפנימיים בין אגודת ישראל לדגל בירושלים, ועוד.

חברי הכנסת התייחסו בפירוט לחוקים שהצליחו לתקן מאז הממשלה הקודמת והנקודות שנותרו עדיין פתוחות לקראת תיקון, בהם "מתווה הכותל". בישיבה אף נמסרה סקירה רחבה על התקדמות ויישום ההסכם הקואליציוני לטובת בני הישיבות והכוללים, ובנוסף דנו באי קיום הסכמים קואליציוניים במישור המוניציפאלי במספר מקומות ברחבי הארץ.

בישיבה השתתפו חברי ועדת הרבנים של התנועה, הגאון רבי נתן זוכובסקי והגאון רבי יוסף אפרתי, ח"כ משה גפני יו"ר "דגל התורה" ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ אורי מקלב יו"ר ועדת המדע, מזכ"ל המפלגה ח"כ יעקב אשר וחברי ההנהלה. כן זומנו לישיבה נציגי "דגל התורה" מעיריית ירושלים, נציג "דגל התורה" בחיפה מיכי אלפר ונציג "דגל התורה" בהרצליה אלעד צדיקוב, שהנושאים הקשורים למתרחש בעירם נידונו בישיבת ההנהלה.

חברי הכנסת דיווחו על התקדמות ביישום ההסכם הקואליציוני, זאת לאחר מאבק ממושך על סעיפים רבים. גפני סיפר על תוספת מיוחדת במימון הישיבות הקדושות, זאת לאחר חסר בתקציב בעקבות גידול מבורך במספר התלמידים.

"היה לי ויכוח ממושך עם נציגי האוצר, בסופו של דבר הגענו להסכמה על תקצוב 130 מיליון ש"ח, נגזרת של 80 מיליון לתקציבי השוטף ו-50 מיליון נוספים עבור תלמידי חו"ל. בנוסף אושרה העברת 47.5 מיליון ש"ח ל'מוכש"ר', זאת לאחר סיכום שלי עם האוצר לפני כשלושה שבועות, על פיו יתוקנו העוולות שנותרו בממשלה הקודמת, והתקציב יחזור להיות כפי שהיה ואף יוחזר למוסדות רטרואקטיבית.

"כן סוכם על חקיקה מוסדרת בנושא הבטחת הכנסה, 'קהל"ת', ועד להסדרת החקיקה יתוקצבו האברכים על פי החלטת ממשלה שכבר אושרה. בנוסף, אמור לעבור בשבוע הקרוב תקציב תגבור לימודי יהדות - תל"י, במטרה לתקן את כל מה שעוות בממשלה הרעה הקודמת". סיכם גפני.

בנוסף, התקיים דיון נרחב אודות הסכמים מוניציפאליים שלא קוימו - גפני הזכיר את ההסכם שנחתם בירושלים ערב הבחירות האחרונות (סעיף ט'), הקובע כי אם יהיו שמונה נציגים לרשימת יהדות התורה, על נציג אגו"י להתפטר לטובת נציג דגל התורה. סעיף נוסף קובע, שאם תתמודד רשימה פלגנית ותגרום למיעוט נציגים, הרי שעניין הרוטציה (סעיף ט') יובא להכרעת גדולי התורה או נציגיהם.

"עם היוודע תוצאות הבחירות, התברר שלא היתה ירידה בנציגים, ונותרו 8 נציגים כפי שהיו. לפיכך אין מניעה לקיים את ההסכם", טען גפני. שהוסיף, כי גם אם "מיעוט נציגים" נקרא מיעוט קולות, כפי שיש המנסים לטעון בתוך אגודת ישראל (בבחירות תשס"ט קיבלה יהדות התורה – 54,026 קולות ואילו בבחירות בתשע"ד – 53,708 – ירידה של כמה מאות קולות), הרי שלפי ההסכם, העניין צריך לבוא להכרעת גדולי ישראל או נציגיהם. "פניתי במכתב ליו"ר אגו"י בירושלים הרב מאיר פרוש והצעתי את 'ועדת הרבנים' של 'דגל התורה' בירושלים שהם ייצגו אותנו בבוררות בנושא, אך עד כה לא התקבל אף מענה מהצד הנתבע".

בהמשך לכך דנו ראשי דגל באי קיום ההסכם הקואליציוני בחיפה. "מדובר במקרה חמור ושפל, בו ראש עירייה מהגדולות בארץ, מפר ברגל גסה ומשקר במצח נחושה הסכם שחתום על ידו. על סמך ההסכמים עמו תמכנו ביונה יהב, אך הוא מצדו אינו רואה לנכון לקיים על מה שידו חתמה", אמר גפני. "אנו רואים בחומרה רבה את העובדה כי ראש העירייה מפר הבטחה מפורשת שלו וחתומה על ידו, רק בגלל שנציג התנועה הרב מיכאל אלפר פועל לטובת הציבור החרדי שבחר בו, אנחנו דורשים מאגודת ישראל, לתמוך במאבקנו זה ולעמוד בדרישה בחזית אחידה מול ראש העירייה".

לסיום בירכה הנהלת "דגל התורה" את סיעת האחות באגודת ישראל – "שלומי אמונים", לרגל התכנסותה לוועידה באוקראינה.
דגל התורה מיכי אלפר רוטציה בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד