כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

אסון בערד: פעוטה נשכחה למוות ברכב סבתה

תינוקת בת תשעה חודשים נמצאה ברכב של סבתה באזור התעשייה ערד, ולאחר נסיונות החייאה ממושכים נקבע מותה

זירת האירוע. צילום:
זירת האירוע. צילום:

שוב מקרה של שכחת ילד ברכב מסתיים במוות: תינוקת כבת תשעה חודשים, נשכחה ברכב באיזור התעשייה ערד, ולאחר פעולות החייאה נקבע מותה.

בשעות הצהרים (ג') מעט לפני השעה 14:00 נמצאה תינוקת כבת תשעה חודשים ברכבה של הסבתא שהיה נעול במשך זמן ממושך באזור התעשייה בערד.

מדובר באם ובתה שעובדות בערד, כשהגיעו לעיר הורידה האם את בתה בעבודה ונסעה למקום העבודה שלה, כשהיא שוכחת לעבור דרך המעון לשים שם את נכדה בן השמונה חודשים. לאחר מספר שעות בעת שהאמא אספה את הבת ממקום עבודתה, וכשהבת פתחה את דלת המכונית היא פתחה בזעקות שבר למראה בנה.


צילום: ירון רבינוביץ, עיתון הצבי - ערד

למקום הוזעקו צוותי כיבוי שחילצו את התינוקת וצוותי מגן דוד אדום שביצעו בה פעולות החייאה ממושכות - בסיומן לא נותר אלא לקבוע את מותה.

במשטרה מרחב נגב נפתחה חקירה לבירור נסיבות המוות.

פאראמדיק מד"א בוריס מנטו שהיה בחנות סמוכה מאוד והוזעק ע"י אנשים שהיו במקום סיפר:
"כשהגעתי ראיתי תינוקת כבת חצי שנה מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק עם סימני מכת חום קשים. התחלתי מיד להעניק לה טיפול מציל חיים ולבצע פעולות החייאה ובמקביל הגיע ניידת טיפול נמרץ שם המשכנו את פעולות החייאה שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה , כאב לילדים קטנים המראה היה קשה מאוד ומזעזע אנחנו קוראים להורים לעשות כל מה שרק אפשר על מנת לא להגיע למצב טראגי שכזה".

ראש עיריית ערד עו"ד ניסן בן חמו אמר בעקבות המקרה כי "זו טרגדיה נוראה. עיריית ערד באמצעות מחלקת הרווחה תעשה ככל יכולתה לסייע למשפחה".

מתנדב זק"א משה קוואס שהגיע תוך זמן קצר למקום סיפר "יחד עם צוותי ההצלה ניסינו לבצע בתינוק החייאה, אך לצערינו ללא הצלחה, נשארנו במקום לטפל בכבוד המת ובממצאים. מדובר בטרגדיה קשה מאוד, אנחנו מסייעים למשפחה בשעות הקשות".

כזכור, לפני שלוש שבועות מורה בבית ספר בנגב שכח את שני ילדיו, בני שנתיים ושלוש, ברכבו. לאחר זמן מה הבחינו עוברי אורח בילדים ברכב, כוחות ההצלה הוזעקו למקום ולא נותר להם אלא לקבוע את מותם.

לפני כחודש וחצי, אב פיזר בבוקר את ילדיו למוסדות החינוך, בשעות הצהרים לאחר שנח בביתו נזכר ששכח את בנו אליה ויינגוט ז"ל כבן שנה וחצי, והוא נותר ברכב במשך כשלוש שעות. אולם כשנזכר - היה כבר מאוחר מידי ואליה נמצא ללא רוח חיים.
פעוט רכב ערד פטירה אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד