כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

חצי שנת מאסר למחבלת המגנום מעפולה

אסראא עאבד, ששלפה סכין וצרחה 'אתם טרוריסטים' בתחנה המרכזית בעפולה - תרצה חצי שנת מאסר בפועל

חצי שנת מאסר למחבלת המגנום מעפולה

בית המשפט הרשיע וגזר עונש של חצי שנת מאסר על החשודה כמחבלת שניסתה לבצע פיגוע דקירה בעפולה - בגין איום והחזקת סכין.

בית משפט השלום בנצרת גזר היום (ג) שישה חודשי מאסר בפועל ושישה חודשי מאסר על תנאי, קנס וצו מבחן על המחבלת אסראא עאבד, שהורשעה בעבירות של החזקת סכין ואיומים.

על פי עובדות כתב האישום, המחבלת החליטה להתאבד. לשם כך הגיעה ביום 9/10/15 לתחנה המרכזית בעפולה, שלפה סכין שלהבה באורך כ-19 ס"מ בה הצטיידה מראש, הניפה אותה באופן מאיים וצעקה לחיילים שעמדו מולה "אתם טרוריסטים", על מנת לגרום לחיילים לירות בה למוות.



מעשיה גרמו לאנשים סביבה לחשוב כי היא עומדת לבצע פיגוע דקירה והם נסו לכל עבר. חיילים ואנשי בטחון אשר האמינו כי היא מחבלת, צעקו אליה והורו לה לשמוט את הסכין, ומשלא עשתה כן, ירו לעברה ופגעו בה באזור אגן הירכיים.

בית המשפט ציין בגזר הדין כי "יש להסתכל על המעשה של הנאשמת משתי זוויות עיקריות, האחת- חומרת מעשיה של הנאשמת העולה על גדותיהן של העבירות בהן הורשעה וגולשת אל מעבר להן, משום שהעבירות כפשוטן מתקשות להכיל את המעשים בנסיבותיהם, השנייה - נסיבותיה של הנאשמת שלפניי וייחודיותה, על יכולותיה הקוגניטיביות הגבוהות הניצבות אל מול מצבה הרגשי הקשה..."

בניגוד לעמדת ההגנה שביקשה שלא להרשיע את הנאשמת ולבחור בפן השיקומי החליט בית המשפט, כעמדת המאשימה, להשית על הנאשמת עונש של מאסר בפועל של 6 חודשים וזאת בין היתר מתוך התחשבות במצבה הנפשי ומצבה הפיסי.

לבקשת הסניגור עוכב ביצוע גזר הדין עד ליום 1/9/16.
מחבלת תחנה מרכזית מאסר עפולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד