י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עבודה בעיניים? הודעת ש"ס על הקמת מוסדות חדשים מתבררת כבלוף

חגיגה מוקדמת? בש"ס מיהרו לחגוג ניצחון על האפלייה בהודעה על הקמת עשרות מוסדות, בדיקת 'בחדרי' מגלה: בודדים בלבד הם חדשים. עוד מתברר, הוגשה בקשה אך המוסדות עדיין ללא אישור. מנכ"ל הרשת: "70 מוסדות ביקשו להצטרף, 36 אושרו"

אריה דרעי. חגג מוקדם מדי (פלאש 90)
אריה דרעי. חגג מוקדם מדי (פלאש 90)

הודעה שיצאה מטעם תנועת ש"ס, ואליה צורפו ציטוטים מפי יו"ר המפלגה ושר הפנים אריה דרעי ומפי מנכ"ל רשת 'מעיין החינוך התורני' חיים ביטון, סיפרה על פתיחתם של כ-27 בתי ספר יסודיים ותשעה תיכונים חדשים, שיצטרפו ל-176 המוסדות הקיימים של רשת החינוך של ש"ס. האמנם?

'בחדרי חרדים' בדק באיזה שלב של הקמה נמצאים המוסדות הללו והאם מדובר כבר בשלב ממשי וודאי או רק בתוכניות לעתיד הרחוק.

גורם בכיר בתנועה, המעורב בנעשה, אומר ל'בחדרי חרדים': "אמנם כבר מיהרנו לצאת עם הודעה, אבל האמת היא שאוחזים רק בשלב הראשוני. בסך הכל הוגשה בקשה למנהל המחוז החרדי במשרד החינוך איציק זהבי לאשר הגשת בקשות להקמת המוסדות, מאחר ובאופן רשמי היו צריכים להגיש את הבקשות הללו עד חודש מרץ".

לדברי אותו גורם, "זהבי אמנם הסכים לאפשר להגיש את הבקשות בהתאם לסיבות שהוצגו בפניו, אך אין זה אומר כלום לגבי אישור בפועל להקים את המוסדות. די ברור לנו שחלק מהבקשות יידחו על הסף מסיבות טכניות שונות, אם בשל התנגשות עם הממ"ח או בעיות אחרות".

וכמה בקשות כאלה הוגשו בינתיים מתוך אותה רשימה מתוכננת? לדברי הגורם, "אחדים בודדים".

אם כן, מתברר כי הליך ההקמה עודנו רצוף מכשולים וספק גדול אם בשנת הלימודים הקרובה אכן יצטרפו לרשת מעיין החינוך 37 מוסדות כפי שהובטח.

מנכ"ל הרשת חיים ביטון אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מעל 70 מוסדות רצו להצטרף אלינו. 36 מוסדות אושרו כבר". בנוגע לטענות כי לא מדובר בהקמה או פתיחה של מוסדות אומר ביטון כי "חלקם מוסדות חדשים, חלקם מוסדות קיימים שהצטרפו".
רשת החינוך שס מוסדות חרדים אפלייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד