י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בשורה לסטודנטים החרדים: כיתות חדשות במכללת אשקלון

מגמת תנופה במכללת גן-יבנה: כיתות חדשות ומסלולים ייעודים לציבור החרדי. חדש: כיתה חסידית ראשונה לנשות "מכלול"

כיתת לימוד במכללת אשקלון
כיתת לימוד במכללת אשקלון

מדינת ישראל מציינת בימים אלו חמש שנים למחאה החברתית בה יצאו אלפים לרחובות ומחו על יוקר המחיה בישראל. לא הרבה קרה מאז, רק שמונה אחוזי צמיחה לשכר הממוצע במשק, לעומת עשרות אחוזים של יוקר הדיור ומחירי המשכנתאות בישראל, ואפילו מדד מחירי המזון עלה בארבעה אחוזים.

הציבור החרדי, שמלכתחילה לא מבקש לגור במרכז הארץ, גילה את יוקר המחיה מעט לאחר מכן, כשמחירי הדירות גם בערי הדרום והפריפריה עלו בעשרות אחוזים תוך זמן קצר.
משפחות רבות מצאו את עצמן ללא משען וראש המשפחה ביקש לעשות לפרנסתו. דא עקא, ומשרות 'מרוויחות' בשוק דורשות תואר ותעודה מוסמכת. אל הנישה הזו נכנס הגרי"ד גרוסמן, רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית וביקש לחולל מהפך בכלכלתן של משפחות חרדיות.

היה זה לפני שלוש שנים ויותר כשהרב גרוסמן חבר למכללה האקדמית אשקלון ופתח שלוחה חרדית בגן יבנה. השלוחה החרדית המוכרת במועצה להשכלה גבוהה בנויה על תלמידים חרדים ומרצים שמכירים באורח חייהם.

עד כה נפתחו מסלולים מגוונים במכללה: בית הספר לעבודה סוציאלית; בית הספר לכלכלה וניהול; והחוג למדעי המחשב. בנוסף, פועלות מכינות קדם אקדמיות לצעירים חסרי תעודת בגרות וכן מכינה מקוצרת לבני 30+.

בתוך כך, בשורה של ממש: בימים אלו נפתחת כיתת אנ"ש ראשונה לנשים בלבד ללימודי עבודה סוציאלית בשיתוף 'מכלול' - מרכז הכוונה להכשרה ולתעסוקה של קהילת חסידי בעלזא, הפועל בשליחותו ובעידודו של כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא. מנהל הקמפוס החרדי, צביקה מרסיאנו אומר כי "זו שמחה גדולה עבורנו לחנוך את הכיתה הראשונה לנשות אנ"ש בין כתלי הקמפוס.. בדבריו הוא משבח את ארגון 'מכלול': "ראינו מולנו אנשים רציניים שלנגד עיניהם רווחתן של משפחות הקהילה ובד בבד לא מתפשרים על קוצו של יו"ד" בכל הקשור לרוחניות.

יצוין כי מסלולי הנשים יתקיימו בשעות לפני הצהריים ומסלולי הגברים ימשיכו בשעות של אחר הצהרים תוך הפרדה מוקפדת ושמירה על אורח החיים החרדי. מנהל הקמפוס החרדי צביקה מרסאינו אומר כי "בימים אלו אנו שוקדים על פתיחת מסלולים נוספים לגברים ונשים בנפרד, עם דגש על מסלולים עם יכולת פרנסה טובה וראויה".

הגרי"ד גרוסמן שיבח את העושים במלאכה ואמר כי "זה אות וסימן עבורנו שנלחמנו על דבר אותו הציבור דורש ומבקש, ולפי הביקוש - כך נכלכל את צעדנו בעתיד". אכן, בימים אלו נפתחה הרשמה למסלולים הקיימים ובנוסף למכינה מקוצרת לבני 30 פלוס, שתיפתח בחודש הקרוב לתלמידים החדשים שמבקשים לכלכל את ביתם בכבוד, בנחת ושלא על חשבון אורח חייהם.
מכללת אשקלון הרב גרוסמן סטודנטים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד