י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צפו בוידאו: החרדים נטשו את הוועדה בזעם

חוק המקוואות עלה היום לאישור ועדת הפנים, והביא לדיון סוער במיוחד • צפו בווידאו מחדר הוועדה

צפו בוידאו: החרדים נטשו את הוועדה בזעם
ל

ועדת הפנים אישרה הבוקר (ד') את הצעת חוק המקוואות של ח"כ משה גפני וקבוצת חברי כנסת מיהדות התורה, ש"ס והבית היהודי, הממבקשת להחזיר את כוחה וסמכותה של הרבנות הראשית בנושא המקוואות, זאת לאחר פסיקת בג"צ בנושא.



חברי הכנסת החרדים עזבו את חדר הועדה כאשר נציגי הרפורמים והקונסרבטיבים נשאו דברים. ח"כ תמר זנדברג הוצאה מהדיון על ידי היו"ר ח"כ דודי אמסלם. לדבריה, ״גפני יצר חוק עוקף בג״ץ, מפלה ומדיר עבור נשים רבות. החוק הזה הוא תולדה של דיל שעשתה הציונות הדתית בקואליציה על חשבון נשים וגברים קונסרבטיבים ורפורמים.

"בשביל שאייכלר וגפני יהיו מרוצים, זורקים לעזאזל את כל מי שלא שייך לזרם האורתודוקסי. אתם מייצגים זרם צר מאוד ביהדות ובכוח מדירים ומרחיקים כל אישה ואיש אחרים״.

ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר בדיון כי "הרפורמים זייפני יהדות. מה דינו של מזייף מטבעות? מוקיעים אותו. כך הם, זייפני יהדות, הוציאו את המילה ציון מהסידור כבר לפני עשרות שנים. מה להם וליהדות? זייפנים".

"בנוסח הצעת החוק אין פגיעה בטובלות ובטובלים", הדגיש ח"כ משה גפני, "אין שינוי בסטטוס קוו. מועצה דתית, ואני מציע להוסיף לזה גם רשות מקומית, רשאית שלא להתקשר בהסכם עם כל אחד. מקווה מוקם לצורך טבילה. אסור למנוע מאף טובל או טובלת לטבול. נוצרה בעיה שהשכירו מקוואות לצורך דברים אחרים שאינם טבילת טהרה רגילה, אז החוק מאפשר למועצה הדתית שלא לעשות הסכם".

ח"כ אורי מקלב - "עולם הפוך. עולם השקר. לא מעניין אותם מקווה. מכפישים בלניות שלא מסבירות פנים, שהן מציצניות. מקווה מים זה כל מקום שמכיל מים. אני לא מבין מה רוצים ממקווה הטהרה? יש בריכות שחיה מקורות. זה יותר נקי. תלכו לשם, תלכו לחמאם".

בדברי ההסבר לחוק נכתב "כיום לא מסודר בחקיקה נושא מתן שירותי טבילה לגופים העוסקים בגיור במקוואות טהרה. לפיכך מוצע לקבוע כי מועצה דתית תהיה רשאית שלא להתקשר בהסכם כאמור עם המגינה או עם רשות מרשויותיה. כדי לתת מענה על הקושי שעלה בפסק דינו של בית המשפט העליון בעתירת התנועה הקונסרבטיבית יוקמו כמה מקוואות (שניים עד ארבעה מקוואות) באמצעות הסוכנות היהודית לארץ ישראל לגרים שאינם מתגיירים באמצעות מערך הגיור הממלכתי".
חוק המקוואות עוקף בגץ רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד