כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מלחמת קרים: כך מנסה התקשורת לחסל את מינוי הרבצ"ר המיועד

במתקפה מתוזמרת ודוחה המתנהלת בימים האחרונים מנסים בשמאל ובתקשורת הכללית לחסל את מינויו של הרבצ"ר המיועד, הרב אייל קרים. בין היתר: סילוף דבריו בכוונת זדון והוצאת דברים מהקשרם. הרב זומן לשיחה עם הרמטכ"ל

הרבצ"ר המיועד הרב אייל קרים (דינה חננשווילי, פלאש 90. תמונה ראשית: ליאור מזרחי)
הרבצ"ר המיועד הרב אייל קרים (דינה חננשווילי, פלאש 90. תמונה ראשית: ליאור מזרחי)

תחילה היה נדמה שמדובר באי הבנה מקרית אבל הבוקר (רביעי) כפי שמתברר נמשכת מתקפה מתוזמרת נגד הרבצ"ר המיועד הרב אייל קרים. הסערה החלה באופן מלאכותי כאשר הבלוגר, איש השמאל הקיצוני יוסי גורביץ, פרסם תשובה אותה פרסם הרב בעבר באתר "כיפה", ובה הסבר לפרשת 'יפת תואר' שבתורה. הדברים הוצאו מהקשרם והוצגו כאילו הרב פוסק שיש משמעות מעשית להלכות אלו בימינו.

הגדיל לעשות עיתון 'ידיעות אחרונות' שהציג את הדברים בכותרת הראשית תוך עיוות וציטוט דברים שלא נאמרו על ידו. כך גם צוטטו דבריו נגד שירות נשים בצה"ל. הרב הבהיר כבר בעבר, לפני 4 שנים, כי תשובתו הוצאה מהקשרה והתייחסה לדיני המלחמה בתקופת התנ"ך בלבד והסביר כי "דין 'אשת יפת תואר' נועד לגרום לחייל לחזור מכוונתו לקחת את השבויה לאישה, על ידי סדרת פעולות המפורטות בתורה".

בצה"ל אף הבהירו השבוע כי הדברים נאמרו כתגובה לשאלה פרשנית ולא לשאלה מעשית. אלא שכל זה לא עזר והמתקפה המשיכה. קרים זומן היום לשיחה עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט. איזנקוט צפוי לבקש מהרב קרים הבהרות על הדברים שיוחסו לו בימים האחרונים, זאת למרות שהרב כבר ערך שיחת הבהרה אתמול עם ראש אכ"א.

אל"ם הרב קרים, בן למשפחת חסידי קרלין, שימש בעבר כראש המכינה הקדם צבאית בישיבת עטרת כהנים שבעיר העתיקה, כיום משמש כראש מחלקת הרבנות ברבנות הצבאית הראשית ומיועד להיות הרב הצבאי הראשי. מפקד סיירת צנחנים בעברו.

בעקבות הדברים, ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) קראה לפסול את מינויו של הרב הצבאי הראשי וציינה את העובדה שפסל גיוס בנות לצה"ל. כצפוי גם יו"ר מרצ זהבה גלאון תקפה את הרב ואמרה כי "ההתבטאות המחרידה, הגזענית והאלימה שלו שמתירה את דמן של נשים לא היתה עוברת בשום מקרה בו אדם מתמנה לתפקיד בכיר, ובטח לא כשהוא מקבל לידיו את המטה הדתי של אחד מהארגונים הגדולים במדינה שמעביר תחתיו אחוזים ניכרים מהצעירים במדינת ישראל".

כאמור, למרות כל הכחשות הרב וההסברים שניתנו, גם הבוקר המשיך 'ידיעות אחרונות' במתקפה שלו נגד הרב וציטט את דבריו מאתר 'כיפה', על כך שיש לסרב פקודה הנוגדת את ההלכה. "לפעמים ישנן שאלות הקשורות למוסר המלחמה המעוגנות בעולמה של הלכה ופקודה המנוגדת להלכה – אין לקיימה", פסק הרב, "בוודאי שאסור למלא פקודה המורה לעבור עבירה או למנוע קיום מצווה שהיא חובה. כמו שיש כוננות מבצעית, יש כוננות של קיום מצוות".

עוד פסק הרב ביחס להתנהלות מול מחבל פצוע: "מחבלים מתאבדים שנפצעו יש להרוג". עוד הוסיף כי, "אין לנהוג במחבלים כבני אדם, שהרי הם 'חיות', ופועל לגביהם הכלל 'כל המרחם על אכזרים – סופו להתאכזר על רחמנים'".

לטענת גורמים ברבנות הצבאית מדובר ברדיפה פוליטית נגד הרב ובשל קשריון ההדוקים עם גורמי ימין ועברו ב'עטרת כהנים'. פורום הרבנים הצבאיים במילואים העניק גיבוי לרב והדגיש כי "הרב הוא אדם מיוחד, עם כישרונות וזכויות רבות. הבחירה באדם מתוך המערכת חשובה מאוד, פעמים רבות ללא הידע והניסיון קשה לפסוק או לקבל החלטות ראויות במסגרת הצבאית. אין שום אדם כיום שיכול למלא את התפקיד הזה יותר טוב מהרב קרים. מדובר בלא פחות משאלה על זהותו של צה"ל. הרב קרים הוא רק ראי לשאלה עמוקה שמתחוללת בצבא, שאלת הזהות, ומקומה של היהדות בתוך הצבא".

"גורמי שמאל הבינו מזמן שאחד מגורמי ההשפעה הגדולים ביותר על החברה בישראל הוא הצבא, ולכן הם מנסים לדחוק את הרבנות הצבאית בכל דרך. בדרך למטרה הזו הכל כשר, כולל שימוש ממוחזר וציני בדעת תורה של הרב, תוך התעלמות מהכישרונות העצומים שלו אותם ביטא בשטח בכל שדרות הפיקוד של הרבנות הצבאית. אנשי השמאל משמיצים את הרב כדי להרוויח עוד כמה נקודות בדרך למוטט את הרבנות הצבאית".

גם הרב דוד סתיו, מראשי רבני צהר, התגייס למען הרב ואמר הבוקר לגל"צ כי "אין רב בעולם שיגיד שפקודה גוברת על ההלכה. אין אדם דתי בעולם שלא יאמר שמוסר דתי גובר על הוראות הצבא במצב שהן מנוגדות. המטרה היא לדאוג שלא יהיה מצב כזה".
הרב אייל קרים הרבנות הצבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד