כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הצלם החילוני שהנציח את ראש הישיבה במאה שערים וזכה בתחרות

תמונה אחת מסעודת פורים של ראש ישיבת פוניבז', הגרח"ש ליבוביץ זצ"ל, שנפטר לפני כחצי שנה, הצליחה לרגש את חבר השופטים בתחרות צילום ולזכות את הצלם בתואר צלם השנה. הצלם ניצן הפנר מספר על מאחורי הקלעים של התמונה • מיוחד

הרב ליבוביץ בתמונה שהגיעה למקום השני (ניצן הפנר)
הרב ליבוביץ בתמונה שהגיעה למקום השני (ניצן הפנר)

כחלק מתחרות צילום של אתר ynet וחברת LG, אליה נשלחו עשרות אלפי תמונות שונות, הוכרז הצלם ניצן הפנר כצלם השנה. אחת התמונות ששלח הפנר לתחרות מציגה את ראש ישיבת פוניבז' וקמניץ, הגאון רבי חיים שלמה ליבוביץ זצ"ל, שהלך לבית עולמו לפני כחצי שנה, בשמחת פורים לפני מספר שנים. התמונה המיוחדת זכתה במקום השני בקטגוריית "דת וחברה".

לאחר הזכייה, שוחחנו עם הצלם ניצן הפנר, צלם מקצועי בשנות ה-30 לחייו, על מאחורי הקלעים של התמונה ומה משך אותו ללכת לצלם משתה פורים חרדי.

"אחרי ששמעתי שהרב נפטר ראיתי שהוא היה רב של ישיבה גדולה, אבל התמונה צולמה בישיבה קטנה במאה שערים בירושלים בפורים בשנת 2009" מספר הפנר. "הלכתי לצלם בפורים במאה שערים יחד עם חבר נוסף. כמה בחורי ישיבה ניגשו אלינו ושאלו אותנו אם אנחנו רוצים לצלם בישיבה. אז עלינו".

כחילוני, מה משך אותך לצלם במאה שערים חרדים בפורים?

"באופן כללי מעניין אותי כל מה שקשור לטקסים - מכל הדתות. אני אוהב לצלם את האירועים האלה - כמו ל"ג בעומר בבני ברק וטקסים נוספים. אלו דברים שאני לא חווה ביום יום, משהו שונה.

צלם השנה ניצן הפנר (פייסבוק)צילום: צלם השנה ניצן הפנר (פייסבוק)
צלם השנה ניצן הפנר (פייסבוק)

על מאחורי הקלעים של התמונה הוא מספר: "היינו שם בסך הכל משהו כמו 10 דקות. נכנסו לחדר, כולם היו כבר בתוך האווירה - שתויים, שמחים, רוקדים. נתנו לנו לשתות, הייתה אווירה טובה".

איך הגיעה התמונה שנים אחרי לתחרות?

"האמת שזו תמונה שקצת נעלמה לי ורק אחרי כשנתיים פתאום גיליתי אותה ואמרתי 'וואו, איך פיספסתי אותה?' ועכשיו החלטתי להגיש את התמונה הזו לתחרות. התמונה הזו היא כמו ציור - התאורה, שילובי היידים".

על הרגע שסיפרו לו שזכה בתחרות הוא אומר: "זו הייתה הרגשה טובה. שלחתי תמונות שאני אוהב, וזו כמובן אחת מהן".

התאכזבת שלא זכית במקום הראשון, או שהתספקת במקום השני?

"אמנם התמונה הזו הגיעה למקום השני בקטגוריית "דת וחברה", אבל למעשה זכיתי גם בתואר צלם השנה על אוסף של תמונות ששלחתי, אז ההרגשה היא טובה מאוד".
ניצן הפנר תחרות צילום חיים שלמה ליבוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד