כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בשורה למשפחות החרדיות: מספר הילדים במעונות יום יגדל

בפגישה שנערכה בין ח"כ יעקב אשר לראש מטה שר הכלכלה נתנאל איזק, הגיעו הצדדים להבנות על הגדלת מספר הילדים במעונות יום. מדובר בבשורה של ממש עבור אלפי משפחות חרדיות שעד כה לא יכלו לשלוח את ילדיהם למעונות יום

אילוסטרציה (מנדי הכטמן, פלאש 90)
אילוסטרציה (מנדי הכטמן, פלאש 90)

פרסום ראשון • בשורה להורים החרדים: בפגישה שנערכה היום (רביעי) בין ח"כ יעקב אשר לראש מטה שר הכלכלה נתי איזק, הגיעו הצדדים להבנות על הגדלת מספר התלמידים במעונות יום לילדים ברחבי הארץ, זאת על רקע המחסור הגדול במשפחתונים מאז החלטת משרד הכלכלה להקטין את מספר הילדים במעונות יום.

ההנחיה שיצאה היום ממשרד הכלכלה היא להוסיף את מספר הילדים, אך דורשים גם להגדיל את מספר המטפלות כדי שיקבלו טיפול יותר טוב. ההנחיה החדשה כבר תכנס לתוקף בשנת תשע"ז והיא בשורה של ממש למשפחות רבות אשר לא יכלו לשלוח את ילדיהם למעונות יום עקב הכללים אשר אסרו הגדלת מספר הילדים.

המחסור החמור במסגרות למעונות הילדים מוכר לאימהות רבות הממתינות בתור לקבלת תשובה חיובית לקבלת ילדיהן למעון. מחסור חמור זה נוצר עקב מחסור במעונות יום כשבשנתיים האחרונות הצטרפה לכך ההחמרה בקריטריונים באופן המגביל את מספר הילדים בכל כיתה לפי פרמטרים שונים וזאת מבלי להתחשב בביקוש הקיים למעונות ילדים לעומת ההיצע בפועל באותה עיר.

בעקבות כך, מעונות היום נאלצו להשיב להורים רבים בשלילה כשאין באפשרותם לתת מענה מאחר והקריטריונים לא מאפשרים קליטת ילדים נוספים. המחסור בולט במיוחד ברשויות החרדיות שם יש מאות ילדים הנמצאים ברשימת המתנה להתקבל למעונות היום, ומנגד אין תכנון למעונות נוספים כדי לתת מענה לאותם ילדים שאין להם מקום במעונות הקיימים.

כאמור, היום הושגה פשרה בנושא כאשר מספר הילדים במעונת יום יגדל, זאת במקביל להגדלת מספר המטפלות. ח"כ יעקב אשר הודה בשיחה עם "בחדרי חרדים" לראש מטה שר הכלכלה נתנאל איזק, מיכל צוק משנה למנכ"ל משרד הכלכלה ולגליט יעקובוב מנהלת האגף במשרד הכלכלה על היענותם למציאת פיתרון במצוקת ההורים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בנושא העברת 30 מליון שקלים עבור מעונות היום עדיין מתנהל משא ומתן בין הצדדים, זאת בהמשך לפגישתם של ח"כ אשר עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני עם הגורמים הרלוונטים בכדי להסדיר את התקציבים.
מעונות יום יעקב אשר חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד