ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מסעיר את ארה"ב: "בקשו סליחה מהילדים"

ההרצאה שמסעירה את אמריקה: הרב יוסף יצחק יעקבסון, הלוחם בתופעת השתקת ההתעללות בילדים - מפנה אצבע מאשימה - "בחדרי חרדים" אשר הרים את נושא הפגיעה בילדים למודעות, קורא להעתקת המודל האמריקאי לטיפול בבעיה - לישראל

הרב יעקובסון
הרב יעקובסון

בשנים האחרונות עלתה המודעות במגזר החרדי, לילדים וילדות שהותקפו באופן חמור על ידי אנשים בוגרים, כאשר בלא מעט מהמקרים מדובר בתוקף שהוא קרוב משפחה או אדם מוכר לנפגעים.

המודעות לנושא שמושתק כי "לא נעים", או "מה יגידו", עלתה כבר לפני מספר בקרב הקהילות החרדיות בארצות הברית. שם נוהגים להזהיר את ההורים והילדים באופן ברור, אם בהוצאת ספרים בנושא, אם בהרצאות, ואם בפרסום מודעות בריכוזי הקהילה, כשעליהן מתנוססת תמונת פניו של הקרבן ובקשה מצד רבני הקהילה להיזהר מאותו אדם או לחילופין - לדווחח על תקריות להורים.

לפני זמן קצר פרסמנו כאן ב"בחדרי חרדים", כי תופעת ההתעללות בילדים בקהילות החרדיות בארה"ב הגיעה לממדים מדאיגים והרבנים יוצאים למאבק נחרץ בתופעה.

על פי הנתונים האחרונים - שנחשפו בכנס האחרון של ארגון "תורה ומסורה", ארגון הגג של תלמודי התורה בארה"ב - אחד מתוך חמישה ילדים עבר התעללות.

האדמו"ר מנובמינסק, הרב יעקב פרלוב, ראש "אגודת ישראל" בארה"ב אף פנה לפני זמן קצר להורים וילדים שנפגעו וביקש מהם לדווח על הפושעים. "אין לנו שום סימפטיה לעבריינים שפוגעים בילדינו" אמר האדמו"ר בכנס. בתקופה זו יוצאים אלפי ילדים ברחבי ניו יורק לקעמפים, בו הם ישהו כחודשיים מחוץ לבתיהם.



אחד הארגונים שקמו בארה"ב על מנת להילחם בתופעה המכוערת, הוא Jewish Community Watch, ששם עצמו כמרכז פניות עבור הורים וילדים, שרוצים להתלונן על תקרית או להתייעץ כיצד להזהיר ולהיזהר.

הארגון מזמין את כלל ההורים והילדים ליצור עמו קשר באמצעות הטלפון, אתר האינטרנט, דף הפייסבוק ושאר פרטי ההתקשרות - ולספר אם קרה משהו, או לקבל עצות מעשיות להתמודדות.

במסגרת ערב מודעות שקיים הארגון, נשא דברים הרב יוסף יצחק יעקבסון, אחד מהרבנים האמריקאים שלוחמים בתופעה ללא חת. ההרצאה שעוררה הדים עצומים, נקראת "אני כאן כדי לבקש מחילה", והמסר המרכזי הוא הפניית אצבע מאשימה כלפינו, כלפי החברה שהתעלמה מכל הנורות האדומות שדלקו במשך שנים בעוצמה - וזכו להתעלמות ולשטיחים אדירים שתחתיהם טואטא הרפש על בסיס יומי.

בין דבריו אומר הרב יעקבסון כי "אנחנו לא יכולים להתנער מהאחריות, "אבל אשמים אנחנו". אנשים שהותקפו, שתקו במשך 10,20 ו-30 שנה, כי לא יכלו להתבטא במילים. היום אני רוצה לבקש סליחה מאותם ילדים שהיו או מאלה שעדיין, שדעכו בבור". עוד אומר הרב: "היום אנחנו "רק יכולים להצטער ולהתנצל על מה שקרה, אך זה לא מספיק. עלינו ליצור מודעות, רגישות, והתמודדות ללא מורא. אני קורא לכל מי שהותקף: "קומו, תדברו, תספרו ותקבלו מאתנו חיבוק, אהבה, הערכה והבנה. אנו מתחננים אליכם: אל תקברו את הסוד".
התעללות בילדים הרב יעקובסון ארהב מוגנות תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד