י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הדיינים החדשים הכריעו: טראמפ אינה יהודיה

דייני ביה"ד הגדול הכריעו שלא להכיר בגיוריו של הרב יחזקאל לוקשטיין, הרב שגייר את איוונקה - בתו של דונלד טראמפ

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ

סופית: איוונקה, בתו של המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, לא תוכר כיהודיה בישראל.

בסיום של דיון נוסף שהתקיים היום בצהריים (ד) בבית הדין הגדול, לא הוכרו גיוריו של הרב יחזקאל לוקשטיין, רב קהילת ישורון בניו יורק ומבכירי הרבנים האורתודוקסיים בארה"ב.

הדיינים אילצו את המתגיירת שסביבה נסוב הדיון לעבור גיור לחומרא. פסיקת הדיינים באה למרות מכתב שכתב בעניין הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו, לפיו יש להכיר בגיוריו של הרב לוקשטיין. כך גם שאר נציגי הרבנות, טענו לכל אורך הדרך כי הם מכירים בגיורים של הרב לוקשטיין.

הדיון בבית הדין התנהל בראשותו של הדיין הרב נחום גורטלר, ועם הדיינים הרב יצחק אלמליח והרב מימון נהרי אשר שניהם זכו למינוי קבוע כדיינים בבית הדין הגדול בוועדה למינוי דיינים שהתכנסה אתמול, וזהו למעשה פסק הדין הראשון שלהם בתפקיד.

בהחלטה שמסר בית הדין לאחר הדיון, נכתב כי "המבקשת הצהירה בפני בית הדין על קבלת עול מצוות והאמונה בייחוד השם וניכרין דברי אמת. לאור הצהרת המבקשת ולאחר שבית הדין שוכנע שאכן המבקשת כנה בהצהרתה, בית הדין מאשר את הצהרת המבקשת והיא רשאית להינשא כדת משה וישראל".

הרב ד"ר שאול פרבר, יו"ר ארגון עתים ומי שייצג את המתגיירת ואת הרב לוקשטיין בתהליך, אומר בתגובה כי "בית הדין הטיל היום עננה כבדה על גיוריהם של אלפי מתגיירים של רבנים אורתודוקסיים בארה"ב. זהו יום עצוב למתגיירים וזהו יום עצוב ביחסי מדינת ישראל ויהדות ארה"ב. הדיינים השפילו בהחלטתם את המתגיירת, אבל לא רק אותה, הם השפילו גם מאות רבנים בתפוצות ואת חברי קהילותיהם".
דיינים בית הדין דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד