י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מוזס תוקף: "היכן פקחי משרד החינוך בבית הספר במזרח ירושלים?"

יו"ר סיעת יהדות התורה נאם במהלך דיון דחוף שקיימה המליאה, והציף את סוגיית תכני הלימוד במזרח ירושלים • אפליה? "כל הפרה הכי קטנה בבתי הספר החרדים, אפילו במערכת השעות - גוררת שלילת רישיון. ובמזרח העיר הפיקוח נעלם"

חבר הכנסת מוזס, פלאש90
חבר הכנסת מוזס, פלאש90

מליאת הכנסת קיימה אתמול (ד') דיון דחוף בנושא תכני הלימוד המועברים בבתי הספר במזרח ירושלים.

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מנחם אליעזר מוזס שב ותקף את התעלמות מערכת החינוך והעלמת העין של יחידות הפיקוח של משרד החינוך מההפרות הבוטות של הנהלות בתי הספר, והכנסת תכני לימוד בניגוד לאלו שאושרו על ידי משרד החינוך.

"עמדתי מעל במה זו כבר לפני כמה שנים ואמרתי את אשר אני אומר כאן שוב. במזרח-ירושלים יש 175 בתי-ספר המתוקצבים על-ידי משרד החינוך. מאז הסכמי אוסלו הסכימה ישראל ללמד את תלמידים אלה במזרח-ירושלים את תכנית הלימודים הפלסטינית על חשבון המדינה שלנו ובמימון 100% מתקציב משרד החינוך.

"לא סתם מימון, נבנו ונבנות כ-600 כיתות חדשות לתלמידים אלה. יתרה מכך, בג"ץ חייב את האוצר לרכוש מגרשים פרטיים על מנת שיוכלו לבנות בתי-ספר על מגרשים אלה, דבר שלא קיים בכל המדינה. כולנו יודעים שגורם מספר אחד לטרור היחידים והצעירים זו ההסתה. והנה, בתי ספר אלו, המתוקצבים וממונים באופן מלא על ידי משרד החינוך, ממלאים את ראשי התלמידים בהסתה נוראה נגד היהודים והישראלים.

"בבתי ספר אלו מחלקים דפי קשר מזוויעים: יש בהם איורים של ילדים עם חרבות. יש בהם מסרים עם תוכן כמו "אטבח אל יהוד". הם מלמדים את הנכבה, הם טוענים להכחשת שואה, ובספרים שלהם ניתן למצוא דיאלוג בין ילדים בני 5 מהיכן אתה... מהיכן אתה... אני משיח מוניס. כך הם מתנהלים. וכל זה בבית ספר שממומן ע"י משרד החינוך. אז פלא אחר כך שבשעות הפנאי ובדפי הקשר אתה רואה שם תמונות מזוויעות?"

לדברי ח"כ מוזס יש בידי משרד החינוך את הכלים הדרושים כדי לפקח על ספרי הלימוד וביכולתו לדאוג שלא יוחדרו לראשי התלמידים הסתה לשנאת יהודים. "הפיקוח של משרד החינוך עוקב אחר מערכת החינוך החרדית. ישנו מעקב צמוד אחר מערכת השעות. כל הפרה של חוק הפיקוח גוררת שלילת רישיון וסגירה. רק כשזה מגיע לחינוך במזרח ירושלים, הפיקוח נעלם? מדוע אי אפשר לשים עליהם פיקוח נוקב?" הנושא הועבר להמשך דיון בוועדת החינוך.
מוזס מזרח ירושלים חינוך במזרח העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד